Gå til innhold

- Kameraet koster nesten like mye som konsollen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja, om Kinect 2 også feiler, så vet vi ihvertfall at konsollen blir signifikant billigere om de starter og selge Xbone uten Kinect 2.

 

Det vet vi vell absolutt ingenting om? Det kan være at Microsoft subsidierer mye av konsollkostnaden for å få bundlet med Kinect for å få unik funksjonalitet sammenlignet med konkurrentene. Det er jo liten, om ingen tvil at Microsoft har lagt ned mye ressurser bak Kinect 2.0 og ønsker å få det så utbredt og så aktuelt for utviklere og tredjepart som overhode mulig så det kan godt tenkes at Microsoft tar på seg mye av kostnaden til Kinect 2.0, det er jo ikke uvanlig at produsenter gjør ting som dette å selger konsollene med tap for å få inn pengene utover levetiden av konsollen.

 

Sony gjorde jo mye av det samme med PlayStation 3 når de slang på fordyrende Blu-Ray støtte som gjorde at Sony solgte konsollen med tap den første perioden. Dette gjorde de jo med viten og vilje for å pushe Blu-Ray til å vinne krigen mot HD-DVD og det har nok gagnet dem siden.

Lenke til kommentar

Olestokk:

Du vet at den nye Xboxen kan kobles til internett?

Selvsagt er det en mulighet for at NSA kan hacke den om de vil.

Microsoft har sikkert fått ordre om å legge inn en bakdør, slik de gjør med Hotmail, og sannsynligvis også PCen din.

 

NSA slipper å gå inn i huset ditt om natta. Og du får ikke engang vite at de har "vært" der virtuellt gjennom kameraet. "Den hemmelige NSA-porten" er ganske avanserte saker som ikke krever personlig oppmøte.

 

Neste argument blir vel at du er ikke redd, for du har ingenting å skjule. Det er greit, men jeg er ikke komfortabel med det.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Eg er ikkje bekymra for overvåking eller at Xbox-en lyttar, men om Kinect-en doblar prisen så er det ein ganske stor sak. Eg veit ikkje heilt om eg trur på det, skulle gjerne sett fleire kjelder. Eg har personleg ingen interesse av Kinect, som gjer det eit problem dersom den har heva prisen på konsollen ganske mykje.

 

 

Det er overhode ingen automatikk i at Kinect 2.0 dobler prisen bare fordi den koster like mye å produsere som selve konsollen.. Stikkordet er subsidier fra produsenten, et temmelig vanlig fenomen ved lansering av nye produkter og ny teknologi som det er snakk om her da produsenten ønsker å få det pushet ut til et så bredt publikum som overhode mulig.

 

Hva er alle pengene Microsoft har kastet inn i Kinect 2.0 verdt om de ikke sørger for at brorparten av spillerne har tilgang? Null og niks, så det å påta seg noen ekstra kostnader for å sørge for at alle Xbox One eiere faktisk har en Kinect 2.0 er en fullstendig logisk investering så la oss si at Kinect 2.0 koster Microsoft 1'500 - 2'000kr per konsoll, så hadde jo konsollen aldri vært 1'500 - 2'000kr rimeligere uten Kinect 2.0, det er jo ikke sånn et slik regnestykke fungerer.

Lenke til kommentar

Har du mobil ?

Har du laptop?

Da er du overvåket 24 timer i døgnet hvis det er hva du er bekymret for

 

Ja, for det er jo ingen forskjell på forskjellige grader av overvåkning, at ISPen din vet om du er logget på nett er akkurat det samme som at det foregår en live videostream fra soverrommet ditt 24/7 som alle kan se.

 

AtW

 

Det er overhode ingen automatikk i at Kinect 2.0 dobler prisen bare fordi den koster like mye å produsere som selve konsollen.. Stikkordet er subsidier fra produsenten, et temmelig vanlig fenomen ved lansering av nye produkter og ny teknologi som det er snakk om her da produsenten ønsker å få det pushet ut til et så bredt publikum som overhode mulig.

 

Hva er alle pengene Microsoft har kastet inn i Kinect 2.0 verdt om de ikke sørger for at brorparten av spillerne har tilgang? Null og niks, så det å påta seg noen ekstra kostnader for å sørge for at alle Xbox One eiere faktisk har en Kinect 2.0 er en fullstendig logisk investering så la oss si at Kinect 2.0 koster Microsoft 1'500 - 2'000kr per konsoll, så hadde jo konsollen aldri vært 1'500 - 2'000kr rimeligere uten Kinect 2.0, det er jo ikke sånn et slik regnestykke fungerer.

 

Sant nok, men jeg har vanskelig for å tro at produksjonskostnaden er noe i nærheten av 1500-2000.

 

AtW

Lenke til kommentar

Olestokk:

Du vet at den nye Xboxen kan kobles til internett?

Selvsagt er det en mulighet for at NSA kan hacke den om de vil.

Microsoft har sikkert fått ordre om å legge inn en bakdør, slik de gjør med Hotmail, og sannsynligvis også PCen din.

 

NSA slipper å gå inn i huset ditt om natta. Og du får ikke engang vite at de har "vært" der virtuellt gjennom kameraet. "Den hemmelige NSA-porten" er ganske avanserte saker som ikke krever personlig oppmøte.

 

Neste argument blir vel at du er ikke redd, for du har ingenting å skjule. Det er greit, men jeg er ikke komfortabel med det.

 

Der bomma du på neste argument. For hvis NSA da har tilgang på den måten, har de også tilgang til alt jeg har på harddisken min, som også bare er lokal informasjon. De har allerede hva jeg eier og har (noe som vil ta dem årevis å laste over egentlig).

 

Uansett, når det gjelder mikrofoner, så vil Kinect 2 lete etter for eksempel "Xbox on" for å skru seg på. Den hopper over all annen informasjon. Med mindre den da har en egen NSA mikrofon som NSA kan sitte å lytte til. Hva skjer med den mikrofonen når du deaktiverer Kinect? Kinect ble jo heller ikke laget for å lytte på mennesker, den ble laget for å forbedre opplevelsen med en Xbox One.

 

Dette er hentet fra Reddit AMAen artikkelen er basert på:

Spørsmål:

What is the goal for having a kinect ship with the Xbox?

Can you give an example of how the cloud could really be beneficial?

Do you think Oculus Rift and Kinect would synergize well? Any chance of working together in the future or at least any hopes?

 

Svar:

The goal with having a Kinect ship with every Xbox is to guarantee to game developers if they implement Kinect features into their games, everyone who has an Xbox will be able to experience it. I often see people dismiss the Kinect instantly because they haven't seen it work like I have. It is an integral part of the Xbox One experience.

 

Spørsmål:

Couldn't you include it in the box and not require it to be hooked up? It seems like the 2 issues are not mutually exclusive, and people uncomfortable/uninterested with the Kinect could just throw it in a closet while it's still in every box at the same time.

 

Svar:

The number of features on the Xbox One that uses the Kinect is almost too many to count. I can't imagine using the console without it. To me, I see two ways to deal with this.

1) Not require the Kinect to be always plugged in and have all these features turned off by default.

2) Enable these features by default and turn them off if people choose to turn off the Kinect.

The first choice would undermine our guarantee to game developers.

Lenke til kommentar
Der bomma du på neste argument. For hvis NSA da har tilgang på den måten, har de også tilgang til alt jeg har på harddisken min, som også bare er lokal informasjon.

 

Hvem sier at de ikke har det?

Det er ikke umulig at Windows inneholder bakdører så NSA kan få fjern-tilgang via internett.

USA har en del "hemmelige" lover for å "bekjempe terror".

Sånne ting som Snowden avslørte.

Om NSA har sugerør rett inn i Hotmail og muligens også Gmail, hvorfor ikke i Windows på folks PCer? Jeg ville ikke bli forundret.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jeg er usikker hvorfor folk klager over dette her. Stem med lommeboka og ikke kjøp Xbone. PS4 er et alternativ som er rettet mot kun gaming uten ekstra påkrevd gimmick, ellers finnes det fortsatt PC som har mange av de samme populære spill som er på konsoller.

 

Og med mindre du absolutt må ha Halo, Quantum Break eller Forza, så kan du velge en annen platform. Faktisk når jeg ser tilbake på xbox360 eksklusiver så er det ofte en tendens at mange titler er midlertidig eksklusive og blir tilgjengelig senere på andre platformer. Derimot det virker som om mange PS3 eksklusive titler (spesielt japanske) forblir eksklusive på en permanent basis.

 

Så jeg må bare spørre, er det en så stor grunn til å ha nettopp xbox one, at det er verdt å grine over kinect? Det er et ærlig spørsmål, for jeg er ikke så mye inn på konsoll gaming.

Lenke til kommentar

tillegg til de prinsipielle problemene med å kreve at kamera og mikrofon skal være tilkoblet er det også et poeng at Kinect er diger. Det er vel stadig flere som har tynne TV-er hengende på veggen. Da er det ikke nødvendigvis så fristende med den klumpen hengende over eller under TV-en, den stikker tross alt ganske langt ut i rommet. Selv hvis det ikke var noen andre problemer, hadde størrelsen vært grunn god nok til at jeg ikke hadde hatt lyst på Kinect.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En god SLANT dyrere enn ps 4? 500 kr? Vil ikke bruke det som et argument for å ikke kjøpe xbox kontra ps 4.

 

Før dere begynner: er ikke fanboy, og skal ha ps 4 selv :)

 

Prisforskjellen er betraktelig høyere i USA og EU. Det er nok Microsoft Norge som har vært hissige her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet med å dekke til Kinect er at spill lages med kunnskapen om at alle brukerne har Kinect. Dermed vil å spille uten å vifte med armene bli umulig, på samme måte som det i dag er umulig å nekte å bruke X og A-knappene f.eks. Spillene er ikke designet for at det skal gå an.Derfor: PS4. Problem solved. Jeg tror forøvrig ikke det bygges inn overvåkningsfunksjonalitet i Kinect, _så_ dumme er ikke MS.

 

Er vel strength tatt en fordel at alle har Kinect slik at utviklerene vet hva de har å forholde seg til. Kan jo sammenligne med PS4 hvor enkle funksjoner I kontrolleren ikke vil være tilgjengelig om du ikke har kameraet.

Lenke til kommentar

Er vel strength tatt en fordel at alle har Kinect slik at utviklerene vet hva de har å forholde seg til. Kan jo sammenligne med PS4 hvor enkle funksjoner I kontrolleren ikke vil være tilgjengelig om du ikke har kameraet.

 

Fordel for utviklerne og Microsoft og de som liker Kinect. Ikke fordel for de som ikke vil ha Kinect og som til nå har kunnet velge (og har kunnet ha en xbox gjemt bort i stereobenken uten å måtte sette en diger gadget fremme i stua).

 

Men null problem, kjøper ps4 i stedet jeg :) Synd for MS, har vel kjøpt rundt 60 spill til xbox 360 opp igjennom.

Endret av kvasbo
Lenke til kommentar
tillegg til de prinsipielle problemene med å kreve at kamera og mikrofon skal være tilkoblet er det også et poeng at Kinect er diger. Det er vel stadig flere som har tynne TV-er hengende på veggen. Da er det ikke nødvendigvis så fristende med den klumpen hengende over eller under TV-en, den stikker tross alt ganske langt ut i rommet. Selv hvis det ikke var noen andre problemer, hadde størrelsen vært grunn god nok til at jeg ikke hadde hatt lyst på Kinect.

 

Hvor skal de putte Xboxen siden de ikke har plass til kinect?

Lenke til kommentar

Jeg impulskjøpte en Move-startpakke for et par år siden, og fant aldri noe komfortabelt sted å plassere kameraet. Står i veien på benken foran TVen, og er klin umulig å balansere på toppen av dem. Wii-sensoren er litt lettere å få på plass, siden den er mindre, lettere og har en mindre stiv kabel, men selv den ligger litt ustødig der oppe. Jeg antar Microsoft har tenkt på dette og lært av konkurrentene og egen erfaring, men det betyr ikke at det funker for alle.

Lenke til kommentar

Mange kunne faktisk tenkt seg å kjøpe Xbone hvis ikke det var for dette teite kameraet.Det må da være lov å klage, og stemme med lommeboka samtidig?Man er ikke nødt til å kjøpe en vare for å kunne kritisere den.

 

For all del, klaging kan føre til forandring og selvsagt er det lov, men det jeg mener at i det siste så har konsollene hatt mange av de samme spillene. Jeg ser på disse to mere som en konsoll med litt forskjellige features og produsenter. For å ta det litt på spissen, kan sammenlignes med f.eks bærbare pc-er som tilbyr forskjellinge design og tillegsutstyr men begge har innmaten fra AMD inni... noe som forresten gjelder disse to konsollene.

 

Så hva er det som får folk til å favorisere den ene over den andre? Kontrollene? De svært få eksklusive titler? design av selve maskinen?

Lenke til kommentar

Problemet med å dekke til Kinect er at spill lages med kunnskapen om at alle brukerne har Kinect. Dermed vil å spille uten å vifte med armene bli umulig, på samme måte som det i dag er umulig å nekte å bruke X og A-knappene f.eks. Spillene er ikke designet for at det skal gå an.

 

Derfor: PS4. Problem solved.

 

Jeg tror forøvrig ikke det bygges inn overvåkningsfunksjonalitet i Kinect, _så_ dumme er ikke MS.

Det skal man ikke være urolig for. Er nok barnespill eller lekespill som krever at du skal veive med armer osv...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...