Gå til innhold

Oculus Rift kan bli gratis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er alltid hyggelig å lese oculus nytt, menneh... på tide å få et tidsestimat og reelle hardware spesifikasjoner snart.

 

??

Har en kompis som fikk sitt development kit for ca. 2 uker siden og jeg har prøvd det selv. Oppløsningen på hvert øye er 640 x 800 og ja... du ser litt piksler, men det glemmer du fort når du f.eks vandrer rundt i city 17 i HL2. Vel og merke har det lang tilvenningstid for kroppen og hjernen, og du kan regne med å bli veldig kvalm første gangen du prøver det.

 

regner med at dev kit og ferdig versjon ikke har så alt for store forskjeller (forhåpentligvis får vi litt større oppløsning), men da kommer nok prisen til å stige igjen. Så hvis du er interessert.. så er det bare å bestille.. leveringstid er ca. 2 mnd tror jeg.

Lenke til kommentar

Det høres flott ut å få brillene gratis, men det er vel ikke så forskjellig fra å få en mobil til en krone hvis man kjøper abonnent? En annen mulighet er jo å gi bort OR1 når OR2 eller 3 er på markedet. Selvsagt vil man jo ha OR3, men for folk som ikke vet om det er noe for dem holder jo OR1 i massevil. Noen vil ikke like det, mens mange vil bli så frelst at de går til innkjøp av OR3. :)

 

Har en kompis som fikk sitt development kit for ca. 2 uker siden og jeg har prøvd det selv. Oppløsningen på hvert øye er 640 x 800 og ja... du ser litt piksler, men det glemmer du fort når du f.eks vandrer rundt i city 17 i HL2.
Tja, hvor fort glemmer man det, og hvor fort husker man det igjen? Den første tiden blir man helt oppslukt av VRen, men etterhvert som vi venner oss til det blir vi mer kresne. Jeg tipper folk flest ser piksler etter en uke eller to. Kanskje mindre. Men betyr det noe? Tvilsomt. ;) Endret av Lykketrolling
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Det er alltid hyggelig å lese oculus nytt, menneh... på tide å få et tidsestimat og reelle hardware spesifikasjoner snart.
??Har en kompis som fikk sitt development kit for ca. 2 uker siden og jeg har prøvd det selv. Oppløsningen på hvert øye er 640 x 800 og ja... du ser litt piksler, men det glemmer du fort når du f.eks vandrer rundt i city 17 i HL2. Vel og merke har det lang tilvenningstid for kroppen og hjernen, og du kan regne med å bli veldig kvalm første gangen du prøver det.regner med at dev kit og ferdig versjon ikke har så alt for store forskjeller (forhåpentligvis får vi litt større oppløsning), men da kommer nok prisen til å stige igjen. Så hvis du er interessert.. så er det bare å bestille.. leveringstid er ca. 2 mnd tror jeg.

 

Leste noen rykter om at 1080p utgaven vil kunne koste opp mot 1000 dollar.

Lenke til kommentar

Og det MÅ være 1080p som koster 2-4k? Eller kan de ha flere utgaver?

Det er nettopp det jeg mente. Oculus Rift 1 kan fint fokusere mer på pris enn kvalitet. Blir den populær, kan de jo lage en Oculus Rift 2, med bedre oppløsning og så videre. Deretter OR3, 4, 5 og så videre. Det som koster er å utvikle teknologien, men det verste er overstått. Nå trenger de bare å forbedre den.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

??

Har en kompis som fikk sitt development kit for ca. 2 uker siden og jeg har prøvd det selv. Oppløsningen på hvert øye er 640 x 800 og ja... du ser litt piksler, men det glemmer du fort når du f.eks vandrer rundt i city 17 i HL2. Vel og merke har det lang tilvenningstid for kroppen og hjernen, og du kan regne med å bli veldig kvalm første gangen du prøver det.

 

regner med at dev kit og ferdig versjon ikke har så alt for store forskjeller (forhåpentligvis får vi litt større oppløsning), men da kommer nok prisen til å stige igjen. Så hvis du er interessert.. så er det bare å bestille.. leveringstid er ca. 2 mnd tror jeg.

Jeg er ikke interessert i et devkit, og fullversjonen skal ha helt andre spesifikasjoner.

Devkit er først og fremst ment for utviklere, og da er ikke oppløsning, størrelse eller engang reaksjon like viktig.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Det er nettopp det jeg mente. Oculus Rift 1 kan fint fokusere mer på pris enn kvalitet. Blir den populær, kan de jo lage en Oculus Rift 2, med bedre oppløsning og så videre. Deretter OR3, 4, 5 og så videre. Det som koster er å utvikle teknologien, men det verste er overstått. Nå trenger de bare å forbedre den.

 

Tja, kan hende en 7" 1080p skjerm med godkjente specs er ganske så dyr. Vil tippe det bare er derfor det ryktes en slik pris som 1000 dollar for den. Dog, rykter er bare rykter.

 

Jeg er ikke interessert i et devkit, og fullversjonen skal ha helt andre spesifikasjoner.

Devkit er først og fremst ment for utviklere, og da er ikke oppløsning, størrelse eller engang reaksjon like viktig.

 

SKAL? Det de har sagt er at de ØNSKER, ikke at det kommer til å skje.

Lenke til kommentar

Altid dumt å si "jeg har lest det ett sted", men uansett i dag har jeg lest det ett sted på nettet, ett intervju med utviklerne. De sier at de fremdeles sikter på 300$ for 1080p versonen :) . Kan hende de ikke klarer å holde seg helt til dette. Men tviler VELDIG sterkt på at prisen overstiger 500$. Målet har altid vært ett vr system som alle har råd til.

 

Jeg holder på å sprekke av forventing om dagen, går bare rundt i en døs og drømmen om hvilke spill som skal testes først. Men ingen tvil om at flyspill er det første for min del. Men venter til 1080p versonen kommer.

 

Kan dere som har prøvd dev versonen beskrive litt mer om hvordan det føles å bruke den (bortsett fra kvalme ;) ) . Hvordan er 3d og dybdefølelsen. Er det mer som å ha en skjerm rett foran deg, eller føles det faktisk ut som om du "er der?". Har den høytalere i hjelmen? Regner ikke med det ettersom jeg ikke har hørt om det. Hvor lenge kan man spille før man blir sliten i nakken?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...