Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Mottatt for lite lønn over flere år


WilliamH

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet i butikk i snart 3 år uten å motta lønnsøkning. Tidligere har jeg bare regnet med at ansiennitetsøkning og slikt skjedde automatisk, og har derfor ikke fulgt med på det.

 

Nylig ble dette litt viktigere, og jeg la da merke til at jeg ikke har økt hverken pga ansiennitet eller det at jeg har vitnemål med studiekompetanse.

 

Ifølge lønnsavtalene i butikken gir vitnemål med studiekompetanse automatisk lønnstrinn 3, mens jeg da har jobbet i snart 3 år uten å bli informert om dette.

 

 

Spørsmålet mitt er om det er mitt ansvar å oppsøke slik informasjon (som ikke har vært tilgjengelig på arbeidsplassen før nylig), eller om det faller på butikksjef/lønnsansvarlig å informere om vilkår for lønnsøkning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har jobbet i butikk i snart 3 år uten å motta lønnsøkning. Tidligere har jeg bare regnet med at ansiennitetsøkning og slikt skjedde automatisk, og har derfor ikke fulgt med på det.

 

Nylig ble dette litt viktigere, og jeg la da merke til at jeg ikke har økt hverken pga ansiennitet eller det at jeg har vitnemål med studiekompetanse.

 

Ifølge lønnsavtalene i butikken gir vitnemål med studiekompetanse automatisk lønnstrinn 3, mens jeg da har jobbet i snart 3 år uten å bli informert om dette.

 

 

Spørsmålet mitt er om det er mitt ansvar å oppsøke slik informasjon (som ikke har vært tilgjengelig på arbeidsplassen før nylig), eller om det faller på butikksjef/lønnsansvarlig å informere om vilkår for lønnsøkning.

 

Uten å gå for mye i detaljer så er du selv ansvarlig for å sjekke at du får det du har krav på. Feil skjer, men uten tilbakemeldinger er det ikke mye de kan gjøre. Du kan vel kreve det etterbetalt, men hvor langt tilbake i tid vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...