Gå til innhold

Bygge pc til vinteren Amd+Radeon(16 år, hjelp?)


Anbefalte innlegg

Litt gira på å bygge pc. jeg er 16 år og har penger når vinterens mørke kommer.

 

så jeg lurte på om noen gidder å gå over specsa mine og se om det er noe jeg kunne fått billigere. (prøv å hold ting innafor samme leverandør så jeg slipper ekstra frakt ;) )

 

Cpu: Amd fx-8350 Black edition (kan gå ned i rekka..)

+cpu kjøler: Noctua

 

Mobo: ASUS M5A97 R2.0 (vill helst ha am3+ så finn likeverdige)

 

Ramm: patriot viper 3 2*4 1600mhz

 

Ssd: *boot* samsung 840 series

 

GPU: radeon hd 7950 3gb (finn en like verdig som drar bf3 ultra 1080p)

 

PSU: xfx 650w semi modular (finn gjerne noe som er billigere som holder lenge)

 

Case: corsair carbide 200R

 

Trenger og monitor(1080p samme hva ms den har bare billig), mus(har litt over middels store hender) og keyboard(mech)

 

Hvis dere klarer under 6,5k er jeg evig takknemlig. :D

Endret av Norwegianscoper
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Mye bra der. Ville valgt ram fra qualified vendors list, dvs ramlisten som er testet med hovedkortet. Vet ikke om du har gjort det, men ett mindre problem slik jeg ser det.

 

PSU kan du også velge corsair, om du vil ha case og psu fra samme leverandør.

 

SSD er bra. Finnes vel også en pro utgave?

Lenke til kommentar

Litt gira på å bygge pc. jeg er 16 år og har penger når vinterens mørke kommer.

 

så jeg lurte på om noen gidder å gå over specsa mine og se om det er noe jeg kunne fått billigere. (prøv å hold ting innafor samme leverandør så jeg slipper ekstra frakt ;) )

 

Cpu: Amd fx-8350 Black edition (kan gå ned i rekka..)

+cpu kjøler: Noctua

 

Mobo: ASUS M5A97 R2.0 (vill helst ha am3+ så finn likeverdige)

 

Ramm: patriot viper 3 2*4 1600mhz

 

Ssd: *boot* samsung 840 series

 

GPU: radeon hd 7950 3gb (finn en like verdig som drar bf3 ultra 1080p)

 

PSU: xfx 650w semi modular (finn gjerne noe som er billigere som holder lenge)

 

Case: corsair carbide 200R

 

Trenger og monitor(1080p samme hva ms den har bare billig), mus(har litt over middels store hender) og keyboard(mech)

 

Hvis dere klarer under 6,5k er jeg evig takknemlig. :D

Du er minst fire måneder for tidlig ute her.

 

FX-8350 kjøper du ikke til en gaming-PC, det er rett slett idioti.

 

7950 Boost drar ikke BF3 på Ultra i 1080p med akseptabel framerate, og BF4 vil være ute før du kjøper dette uansett. GTX 760 er også et bedre kjøp til ca samme pris uansett. Regn med at BF4 kommer til å kreve en del mer enn BF3 for å kjøres på Ultra.

Lenke til kommentar

 

Du er minst fire måneder for tidlig ute her.

 

FX-8350 kjøper du ikke til en gaming-PC, det er rett slett idioti.

 

7950 Boost drar ikke BF3 på Ultra i 1080p med akseptabel framerate, og BF4 vil være ute før du kjøper dette uansett. GTX 760 er også et bedre kjøp til ca samme pris uansett. Regn med at BF4 kommer til å kreve en del mer enn BF3 for å kjøres på Ultra.

 

Okey, men hvis noen finner tilsvarende deler i Intel og nvidiam ville det vært fint.

Er bf3 ultra mulig med en 760? Isåfall en SLI lenger inn i bf4? Jeg er ikke så veldig stressa med fps....

Har spilt Xbox som er stretcha 1080p med 30 fps. Så hvis jeg får ekte 1080 på 30 er jeg glad!

 

Jeg synes det var veldig tidlig å begynne å planlegge en PC som skal bygges til vinteren. Det er mye nytt som kan komme på markede til den tid.

 

Veit det er tidlig, men skal kjøpe deler fra forskjellige sider så jeg kjøper ting etter hvert.... ;)

 

Mye bra der. Ville valgt ram fra qualified vendors list, dvs ramlisten som er testet med hovedkortet. Vet ikke om du har gjort det, men ett mindre problem slik jeg ser det.

 

PSU kan du også velge corsair, om du vil ha case og psu fra samme leverandør.

 

SSD er bra. Finnes vel også en pro utgave?

 

Har ikke bruk for pro series, kun litt ekstra fart for en god del ekstra peng :/

Lenke til kommentar

Okey, men hvis noen finner tilsvarende deler i Intel og nvidiam ville det vært fint.

Er bf3 ultra mulig med en 760? Isåfall en SLI lenger inn i bf4? Jeg er ikke så veldig stressa med fps....

Har spilt Xbox som er stretcha 1080p med 30 fps. Så hvis jeg får ekte 1080 på 30 er jeg glad!

Bedre prosessor for spill: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=760363

Målet bør aldri være å kunne spille på X innstillinger i Y spill med akseptabel fps, målet bør være god grafikk og 60 fps uten drops i spillet. BF3 har minimal forskjell i grafikk fra Medium til Ultra, og det er helt bortkastet (utseendemessig og ytelsesmessig) å kjøre noe annet enn Mesh Quality, Texture Quality og Hardware Antialiasing høyere enn det High preset gir deg.

Du vil ikke spille BF3 på PC med 30 fps:

  1. 30 fps er hakkete etter å ha spilt med 60 fps, og for å se forskjell i grafikk må du ta skjermbilder og sammenligne disse side om side.
  2. Du sitter med PC og mus og tastatur og vil dermed merke lav framerate langt bedre enn å se på en treg TV med gamepad.
  3. Du blir kraftig hemmet av reaksjonstida du får med 30 fps, bare det å øke til 60 fps kan kutte reaksjonstida di med bortimot 80 millisekunder i enkelte tilfeller!

 

Veit det er tidlig, men skal kjøpe deler fra forskjellige sider så jeg kjøper ting etter hvert.... ;)

Det er fortsatt for tidlig, de eneste grunnene til å kjøpe maksimalt en måned før resten av delene er hvis du ser mer enn 30% avslag på PSU, kabinett, hovedkort, skjermkort eller prosessor, datakomponenter faller fort i pris og det går rykter om at AMD skal komme med en ny serie skjermkort og prosessorer til høsten. SSDer, HDDer og RAM faller fort og plutselig i pris, og kjøp dem aldri på tilbud om det er mer enn 10 dager til resten av delene skal kjøpes.

Lenke til kommentar

Det er fortsatt for tidlig, de eneste grunnene til å kjøpe maksimalt en måned før resten av delene er hvis du ser mer enn 30% avslag på PSU, kabinett, hovedkort, skjermkort eller prosessor, datakomponenter faller fort i pris og det går rykter om at AMD skal komme med en ny serie skjermkort og prosessorer til høsten. SSDer, HDDer og RAM faller fort og plutselig i pris, og kjøp dem aldri på tilbud om det er mer enn 10 dager til resten av delene skal kjøpes.

 

Dette. Sett pengene i banken til du har nok til å kjøpe alt på en gang.

 

Du kommer til å irritere deg noe så grønnjævlig når du sitter der med deler du ikkje engang har tatt i bruk også har de falt 50% i pris siden du kjøpte.

Lenke til kommentar

 

Siden det er så mange kategorier på dette forumet er du for denne gang unnskyldt. Neste gang derimot :devil:

 

Point taken.

 

 

 

Dette. Sett pengene i banken til du har nok til å kjøpe alt på en gang.

 

Du kommer til å irritere deg noe så grønnjævlig når du sitter der med deler du ikkje engang har tatt i bruk også har de falt 50% i pris siden du kjøpte.

 

Ser det nå, ung å uerfaren :/

Lenke til kommentar

 

**CPU** | [intel Core i5-3570K 3.4GHz Quad-Core Processor]

**Motherboard** | [ASRock Z75 Pro3 ATX LGA1155 Motherboard]

**Memory** | [Corsair XMS 8GB (1 x 8GB) DDR3-1600 Memory]

**Storage** | [samsung 840 Series 120GB 2.5" Solid State drive

**Video Card** | [MSI GeForce GTX 760 2GB Video Card]

**Case** | [Corsair 200R ATX Mid Tower Case]

**Power Supply** | [Corsair CX 600W 80 PLUS Bronze Certified ATX12V

**Operating System** | [Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (OEM)

 

Noen synspunkt?

Endret av Norwegianscoper
Lenke til kommentar

**CPU** | [intel Core i5-3570K 3.4GHz Quad-Core Processor]

**Motherboard** | [ASRock Z75 Pro3 ATX LGA1155 Motherboard]

**Memory** | [Corsair XMS 8GB (1 x 8GB) DDR3-1600 Memory]

**Storage** | [samsung 840 Series 120GB 2.5" Solid State drive

**Video Card** | [MSI GeForce GTX 760 2GB Video Card]

**Case** | [Corsair 200R ATX Mid Tower Case]

**Power Supply** | [Corsair CX 600W 80 PLUS Bronze Certified ATX12V

**Operating System** | [Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (OEM)

 

Noen synspunkt?

Ser bra ut om du skal kjøpe nå, bortsett fra bare en RAM-brikke framfor to

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...