Gå til innhold

ZombiUs elendige salgstall svekket Ubisofts tro på Wii U (WiiU)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

State of Decay har vel vist at folk er langt ifra metta på zombie spill. Zombie U er bare ikke et spesielt bra spill slik det er idag.

 

Og det hjelper ikke at det kun er på Wii U som selger fortsatt dårlig.

 

EDIT: Port det over til XBLA og PSN, fiks litt små ting og det vil nok selge mer på noen uker en det har gjort så langt på Wii U. State of Decay har solgt 500.000 kopier på bare 3 uker fks...

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Lurer litt på hva de forventet. ZombieU har vel solgt en 400-500K, og til en helt ny konsoll kan jeg ikke forstå at en forventer noe særlig mer enn det for en helt ny spillserie, særlig tatt i betraktning at Zombie U hverken fikk supre anmeldelser, ei heller skiller seg nevneverdig ut fra andre lignende spill.

Endret av g.i.r.l.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Elendige og elendige. De solgte en halv million av et nisjespill som splittet kritikerne (alle de smarte likte det), hadde høy aldersmerking, og var eksklusivt til en helt ny konsoll. At det ikke var nok til å tjene inn igjen budsjettet tror jeg mest er resultatet av den vanlige tredjepartssyken for tiden - overbudsjettering i forhold til målgruppens størrelse og bredde, fulgt av urealistiske forventninger til salgstall.

 

Å si at det ikke skiller seg nevneverdig fra liknende spill tror jeg bare man kan slippe unna med om man ikke har spilt det selv. Blir litt som å si at Dark Souls ikke skiller seg nevneverdig fra andre fantasy action-rpg-er.

Endret av Zealuu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Huff da!

 

Jeg likte virkelig dette spillet og gledet meg til en oppfølger.

Har storkost meg med spillet,hatt mange venner komme for og spille multiplayeren, er bare synd at multiplayeren ikke kunne spilles over nett. tror det hadde hjulpet litt på salget av spillet.

 

Men dette er vel bare en liten del av problemet, selv om jeg elsker wii u konsollen har den ikke solgt veldig godt. Jeg er den eneste i vennegjengen som har wii u, selv om mange av dem har lyst til og kjøpe konsollen venter de til Zelda, Mariokart og Supersmash Bros kommer ut.

 

Har god tro på at konsollen vil selge bra når nintendo endelig får gitt ut spillene de fleste av oss venter på, får bare håpe at tredje-parts utviklerene ikke har dratt fra konsollen innen den tid.

Lenke til kommentar

 

Å si at det ikke skiller seg nevneverdig fra liknende spill tror jeg bare man kan slippe unna med om man ikke har spilt det selv. Blir litt som å si at Dark Souls ikke skiller seg nevneverdig fra andre fantasy action-rpg-er.

 

Visste noen kom til å henge seg opp i den der, men orket ikke å redigere. Det jeg mente var at ZombiU ikke skiller seg ut på en måte som gjør at folk tiltrekkes spillet, og derfor er det unaturlig fra utgiverens side, å forvente at folk skal sverme om en slik tittel. Ihvertfall ikke når anmeldelsene ikke var mer positive.

Lenke til kommentar

Anmeldelsene var polariserte, og ikke egentlig så mye som man skulle tro. Om man ser bort i fra fjas som offisielle Nintendo-blader og tilfeldige publikasjoner som nå får være med på Metacritic til tross for at de alltid gir en trygg syver, så er kortversjonen at Gamespot og IGN ikke likte det, mens Eurogamer, Polygon og Destructoid likte det veldig godt - primært på grunn av tingene det gjør annerledes. http://www.metacritic.com/game/wii-u/zombiu/critic-reviews.

 

Men ja, et nisjespill var og er det, selv om jeg ikke forstår hvorfor det nødvendigvis må være sånn post-Dark Souls.

Lenke til kommentar

Aldri skjønt hvorfor Nintendo er så sykelig opptatt av å være annerledes fra de andre konsollene. De driter seg rett ut stadig vekk, de burde bare lage en normal konsoll, med normal kontroll. Fortsetter de slik går de nedenom og hjem på konsollfronten uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...