Gå til innhold

– The Witcher 3 blir like pent på konsoll og PC (PS4, Windows, XOne)


Anbefalte innlegg

PC, kjappere loading, høyere fps, høyere oppløsning, bedre grafikk.Rimelig misledende overskrift.
Litt misledende å fremlegge pcen som 10 hakk foran også, da den gjennomsnittelige pcen blant brukere er langt ifra det feteste skjermkortet og alt med seg. Er du dog heldig å sitter med pc til manfoldige tusen og liker å spille den type spill på den type måte, så er det jo fult forståelig at folk velger det til pc :)

 

Hvor skrev jeg 10 hakk? Jeg skrev høyere. Ikke legg orda i munnen på andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ellers så er det jo logisk at PC versjonen kommer til å ha muligheter for noe bedre grafikk så jeg er enig i at det var litt misvisende sagt av utvikler. Men jeg kan godt skjønne at de har lyst til å fortelle at ikke konsollversjonene kommer til å være noe særlig begrenset i forhold til PC utgaven. Oppløsning (på neste generasjons konsoller kontra PC'er) og framerate (så lenge den er god nok for spill sjangeren) er ikke en særlig viktig del av hva som utgjør god grafikk så på den annen side så er det kanskje mest flisespikkeri?

Lenke til kommentar

Er man grafikklyster så er man grafikklyster, jeg elsker måten Witcher spillene er bygget opp, herlig design.

Og PC versjonen setter den prikken over "i"en.

 

Jo da, men da er man jo klar over disse tingene. Jeg er grafikk-klyster på den måten at jeg aller helst vil spille et spill slik at det ser optimalt ut. Om jeg på det tidspunktet ikke har pc til det så ja, da får jeg heller vente noen år til jeg har en bedre pc. Gode spill er det jo nok av likevel. På den annen side så er jeg veldig glad i gamle PC og konsoll spill. Både gode gamle og de som er nye for meg. Og da er ikke lav oppløsning eller store pixler noe problem i det hele tatt.

 

Faktisk så er nettopp grafikken en av flere grunner til at jeg ofte kommer tilbake til gamle spill siden mange av spillene med realistisk grafikk ser veldig like ut, og mange av de med "tegneseriegrafikk" ser ganske så hjernedøde og World of Warcraft inspirerte ut.

 

I Witcher spillene ser alt veldig bra ut, ja bortsett fra håret til hovedpersonen da.

Lenke til kommentar
PC, kjappere loading, høyere fps, høyere oppløsning, bedre grafikk.Rimelig misledende overskrift.
Det eneste utvikleren har sagt er at spillet blir like pent på alt. Hva er misledende med det?
Pga. det jeg skrev i mitt inlegg? Skal jeg gjenta?

 

Nei ,du trenger ikke gjenta. :) At du velger å ikke tro på The Witcher 3-regissøren gjør ikke at overskriften er misledende. Dette er hans ord, så får tiden vise om han lyver til kundene sine eller ikke. Det finner vi mest sannsynlig ut i god tid før spillslipp neste år, og da vil det være naturlig å konfrontere ham med utsagnet.

Endret av Arodem
Lenke til kommentar

 

 

Hvor skrev jeg 10 hakk? Jeg skrev høyere. Ikke legg orda i munnen på andre.

Beklager, var rettet generelt mot de som hyper opp pc og snakker som at alle har en gamer pc med utstyr til langt over 10k og som da er så fantastisk mye bedre på de områdene som du nevner.

Lett å tro at majoriteten har en pc med store muskler når man bare ser på en liten gruppe " rike " nordmenn, men så fort man kommer utenfor disse grenser og ut hvor majoriteten befinner seg, så er ståa en annen og man finner ut at folk flest sliter med å skrape inn til specsa en konsoll har ( + konsollspillene pleier å være bedre skreddersydd/velfungerende), eller prioriterer annerledes. Men det er mine tanker rundt det ;)

Lenke til kommentar

Beklager, var rettet generelt mot de som hyper opp pc og snakker som at alle har en gamer pc med utstyr til langt over 10k og som da er så fantastisk mye bedre på de områdene som du nevner.

Lett å tro at majoriteten har en pc med store muskler når man bare ser på en liten gruppe " rike " nordmenn, men så fort man kommer utenfor disse grenser og ut hvor majoriteten befinner seg, så er ståa en annen og man finner ut at folk flest sliter med å skrape inn til specsa en konsoll har ( + konsollspillene pleier å være bedre skreddersydd/velfungerende), eller prioriterer annerledes. Men det er mine tanker rundt det ;)

 

Hvem er disse som snakker som at alle har utstyr til langt over 10k? Jeg har ikke sett noen, det er en stråmann du konstruer.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nei ,du trenger ikke gjenta. :) At du velger å ikke tro på The Witcher 3-regissøren gjør ikke at overskriften er misledende. Dette er hans ord, så får tiden vise om han lyver til kundene sine eller ikke. Det finner vi mest sannsynlig ut i god tid før spillslipp neste år, og da vil det være naturlig å konfrontere ham med utsagnet.

Med samme framebuffer oppløsning, AA og tekstur filtering så kan det nok stemme, men med kanskje unntak av sistnevnte er dette noe PC kan gjøre bedre. Man kan også argumentere for at høyere framerate gjør et spill penere, eller ihvertfall gir et bedre visuell opplevelse.

The Witcher 3 skal visnok kjøre i 30FPS på konsollene, eller kanskje mer riktig 15-30FPS.

 

http://www.examiner.com/article/the-witcher-3-wild-hunt-ps4-and-xbox-one-frame-rate-target-revealed

Lenke til kommentar

Selvsagt blir det ikke like pent på konsoll, men de må jo nesten si det når konsollprodusentene puster dem i nakken, og gjerne vil ha folk til å tro at konsollene de skal kjøpe til jul ikke er glorifiserte, underpowered brand-HTPC-er.

 

Om de så jukser litt, sånn som Crytek gjorde med de DX10-"eksklusive" effektene i Crysis, så kommer nok brukermodifikasjoner, nå som da, til å endre på det.

Lenke til kommentar

Med samme framebuffer oppløsning, AA og tekstur filtering så kan det nok stemme, men med kanskje unntak av sistnevnte er dette noe PC kan gjøre bedre. Man kan også argumentere for at høyere framerate gjør et spill penere, eller ihvertfall gir et bedre visuell opplevelse.

The Witcher 3 skal visnok kjøre i 30FPS på konsollene, eller kanskje mer riktig 15-30FPS.

 

http://www.examiner....target-revealed

Jup han refererer heller til at konsol spillene kjører I full hd og har like gode textures som pc versjonen.

På pc har du muligheten til å gå opp I oppløsing et hakk til eller bruke flere skjermer samt bruke høyere grafikk instillinger.

 

Husk at pc spill også skal kunne spilles på svakere maskinger, men tror mange som har en pc som funker nogelunde til spill må byte eller oppgradere når multiplatform spill mot neste generasjon kommer.

Lenke til kommentar

Med samme framebuffer oppløsning, AA og tekstur filtering så kan det nok stemme, men med kanskje unntak av sistnevnte er dette noe PC kan gjøre bedre. Man kan også argumentere for at høyere framerate gjør et spill penere, eller ihvertfall gir et bedre visuell opplevelse.

The Witcher 3 skal visnok kjøre i 30FPS på konsollene, eller kanskje mer riktig 15-30FPS.

 

http://www.examiner....target-revealed

 

Trist for konsollfantastene. Har de sagt noe om oppløsning? Flere på Neogaf påstår de fleste spill vil kjøre i 1600x900 oppløsning og ikke 1080p på Xbone/PS4.

 

Kan vel heller ikke forvente 60fps+1080p da på PC med GTX770?

Endret av Allostasis
Lenke til kommentar

Trist for konsollfantastene. Har de sagt noe om oppløsning? Flere på Neogaf påstår de fleste spill vil kjøre i 1600x900 oppløsning og ikke 1080p på Xbone/PS4.

Jeg har ennå ikke hørt om noen spill som vil kjøre i under 1920x1080, men det er en mulighet ja og jeg tror nok det vil skje. Men isåfall blir det nok noe som i dag der flesteparten av spillene kjører i native 1280x720, men det er også mange som kjører i sub-HD oppløsning.

 

Kan vel heller ikke forvente 60fps+1080p da på PC med GTX770?

Kanskje ikke med alle innstillingene på fullt, men man trenger nok ikke å ofre mye for å ligge rundt 60FPS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...