Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I dagens samfunn er mye av politikken preget av "synsing" (ser på ting som kjøp av sex og hasj) der en stor del av grunnen til kriminalisering er at en stor gruppe mennesker ser på det som unaturlig eller ekkelt. Hvis 90 % av Norges befolkning mente noe var ekkelt/unaturlig, bør dette være grunnlag for at de resterende 10 % ikke kunne gjøre dette? Hvorfor er det fortsatt slikt idag at prinsipp og synsing går foran pragmatisme på mange felt i vårt velutviklede samfunn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener at man ikke burde ha dype lover, lovverket burde være enkelt og bredt. Selv mener jeg at man ikke gjør noe galt før det går utover andre mennesker enn en selv.

 

Og med denne tankegangen kommer vil til spørsmålet; hvor stor andel av den norske befolkning ønsker frihet? - om det er mer enn 50% burde vi ha friheten til å selge/kjøpe sex og hasj.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva betyr frihet for deg?

 

For meg betyr frihet mye men å ikke få lov til å kjøpe sex ser jeg ikke på som en frihetsberøvelse.

 

For de som ser på det som en frihetsberøvelse må spørre seg selv om den lille saken ved friheten er verdt at jenter (også mindreårige) og kvinner blir kidnappet, bortført og tvunget til sexsalg.

 

Edit:

Når det er sagt tviler jeg litt på at det skjer i stort omfang i Norge men at det skjer er 100% sikkert. I andre land skjer dette organisert i enormt omfant, å forby sexkjøp synes jeg ikke bare er riktig men det gir også ett signal på hva man skal tolerere.

 

Med andre ord betyr frihet så mye for meg at jeg synes at både sexkjøp og sexsalg burde kriminaliseres over hele verden.

Endret av Nasciboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Frihet betyr så mye for meg at jeg synes at både kidnapping, bortføring og tvungen prostitusjon burde kriminaliseres over hele verden.

 

Problemet, selv om du kanskje ikke ser det er det er UMULIG for politi å bevise tvang. Derfor synes jeg det er helt greit å bare forby alt.

 

Du kan diskutere lover i teorien så mye du vil men hvis du tenker etter skjønner du også at å forby alt er den løsningen som vil hjelpe absolutt flest.

Lenke til kommentar

For meg betyr frihet mye men å ikke få lov til å kjøpe sex ser jeg ikke på som en frihetsberøvelse.

 

For de som ser på det som en frihetsberøvelse må spørre seg selv om den lille saken ved friheten er verdt at jenter (også mindreårige) og kvinner blir kidnappet, bortført og tvunget til sexsalg.

 

Hvorfor skal vi frarøve kvinners frihet til å gjøre det de ønsker? - Er det vi som menn som ikke anser kvinners frihet?

Hvorfor inngår ikke sex-salg i frihet, mener du?

 

Vi trenger ikke diskutere mindreårige, da de i dag ikke er myndige og ikke kan regnes som "fullstendig fri". - For min del aksepterer jeg at mindreårige ikke får denne friheten før de blir eldre, siden de ikke enda er i stand til å stå til ansvar for sine handlinger.

 

Bozzeye; Kidnapping, bortføring og tvungen prostitusjon regnes som frihetsberøvelse, da det ikke er et fritt valg.

Lenke til kommentar

Hva legger du i "synsing", TS? Alt unntatt pragmatisme?

Blir vel det ja. Jeg mener at all politikk bør slå rot i pragmatisme, men med tanke på at vi er alle frie individer og at staten ikke "eier" oss. Selvfølgelig stopper friheten din der den harmer en annens frihet.

Lenke til kommentar

Nå har jeg tenkt etter og skjønner at totalforbud er løsningen som vil hjelpe absolutt flest. /sarkasme

 

 

Jeg vet ikke. Jeg lurer på om politiet faktisk ville ha klart å stanset hele den norske prostitusjonsringen vis de virkelig prøvde, OG man rensket bort gråsonene i lovverket.

 

Hva legger du i "synsing", TS? Alt unntatt pragmatisme?

 

Man velger å si at "man kan vinne valget", når realiteten er "partiene deler omtrent på makten, og vil blokkere hverandre for alt det er verdt vis det kan brukes som valgflesk".

Lenke til kommentar
Hvis 90 % av Norges befolkning mente noe var ekkelt/unaturlig, bør dette være grunnlag for at de resterende 10 % ikke kunne gjøre dette?

Det er tilstrekkelig at 83 personer syns noe er ekkelt/unaturlig, som grunnlag for at de resterende 5 millionene ikke skal kunne gjøre dette!

 

PS. Det er i teorien, i praksis er det ikke engang en håndfull personer som er nødvendig.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bozzeye; Kidnapping, bortføring og tvungen prostitusjon regnes som frihetsberøvelse, da det ikke er et fritt valg.

 

Riktig. Hva er poenget ditt?

 

Jeg vet ikke. Jeg lurer på om politiet faktisk ville ha klart å stanset hele den norske prostitusjonsringen vis de virkelig prøvde, OG man rensket bort gråsonene i lovverket.

 

Det tror jeg også.

 

Forbud er ikke løsningen. Blir man kvitt narkomane med forbud?

Lenke til kommentar

I dagens samfunn er mye av politikken preget av "synsing" (ser på ting som kjøp av sex og hasj) der en stor del av grunnen til kriminalisering er at en stor gruppe mennesker ser på det som unaturlig eller ekkelt. Hvis 90 % av Norges befolkning mente noe var ekkelt/unaturlig, bør dette være grunnlag for at de resterende 10 % ikke kunne gjøre dette? Hvorfor er det fortsatt slikt idag at prinsipp og synsing går foran pragmatisme på mange felt i vårt velutviklede samfunn?

 

Ditt problem er at du tror vi har et velutviklet samfunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...