Gå til innhold

Vifte på multicom w350s laptop bråker.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har akkurat kjøpt en multicom w350s laptop. Jeg er fornøyd med alt, bare en ting som jeg synes er litt merkelig. Viftene i laptopen lever på en måte sitt eget liv. Plutselig kan vifta bråke mye mer, helt uten grunn. Det varer ofte noen sekunder eller minutter, så blir den stille igjen. Det har ikke noe med temperaturen å gjøre, jeg har sjekket og noen ganger når den er varm skjer det ikke, og noen ganger når den er iskald skjer det. Jeg håper noen av dere kunne hjelpe meg med å finne ut hva det er, eller kanskje noen har opplevd lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Test av Schenker XMG A523 (Clevo W 350ST) - Notebookcheck.net

 

Sitat: "The XMG A523 is agreeably quiet when performing basic tasks. Only noise levels of 29-31 dB is heard depending on the energy saving plan, GPU activity and hard drive configuration. However, the fan sometimes speeds up suddenly and without reason like other designs from the Clevo house. We believe that the fan management will be optimized a bit in the next weeks and months".

 

Dette har å gjøre med viftestyringen, som er i BIOS. Jeg vet at det var et lignende problem med en tidligere Clevo-modell, og dette ble ordnet ved at det kom en ny BIOS man kunne laste ned. Det er i BIOS alle styringer for viftene ligger, altså omdreiningshastigheter og ved hvilken temperatur de forskjellige nivåene skal slå inn.

 

Men hvis du ikke synes dette er til å leve med bør du levere laptopen tilbake med en klage og vente på en forbedret versjon, eller kjøpe en annen.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...