Gå til innhold

Microsoft vil gjøre livet surt for sinte spillere (XOne)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er bra. Så lenge det faktisk skal litt til å bli utestengt, så kan dette faktisk funke. Hvis feks 5 venner går mot en person og blokkerer han så får han jo selvsagt ikke spille mer med de. Det er jo like greit, blir som å blokkere en person på Facebook. Jeg regner med at han må få klage fra en del andre spillere i tillegg, fra andre matcher, før han blir "straffet".

Lenke til kommentar

Folk rapportere deg uansett, om du bare dreper dem engang på merkelig vis. Slikt system burde ikke vært der, det kan hende at dem banner feil spillere, basert på info folk der lyver om at du har cheata, har preferanser osv.

Har ingen anelse hvor mange rapporter det er på meg, må være flere hundretalls. Bare fordi jeg er bedre en dem eller stikker over på nytt spill/konsoll så får jeg rapporter :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Regner med at man faktisk må spille sammen med en person for å klage på den personen, slik det allerede er på 360 i dag.

 

Dermed blir det veldig vanskelig å starte noen kampanjer mot noen som helst.

 

redigert: Kansje litt avhengig av hva spill man spiller, men jeg har aldri hatt noe problem med å beholde min 5-stjerner vurdering uten å måtte be folk om å gi meg positive tilbakemeldinger.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Folk rapportere deg uansett, om du bare dreper dem engang på merkelig vis. Slikt system burde ikke vært der, det kan hende at dem banner feil spillere, basert på info folk der lyver om at du har cheata, har preferanser osv.Har ingen anelse hvor mange rapporter det er på meg, må være flere hundretalls. Bare fordi jeg er bedre en dem eller stikker over på nytt spill/konsoll så får jeg rapporter :)

 

Dette systemet skal få drittsekker til å spille med drittsekker. Juksing (som det virker som om du snakker om) har ingenting med saken å gjøre, disse spillerne vil antakeligvis få en strengere straff enn å møte andre juksere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Einaste positive vil være viss desse som oppfører seg som drittunger trur at di forsatt er i det gode selskap men har egentlig snubla seg sjølv ut i eit avsidesliggande multispiller-gjørmehull for dårlige tapere og mobbesytere der desse må ta til takke med tøffelhelt-bots som lar di tru at di forsatt eige online-spillet.

Lenke til kommentar

Dette kommer uten tvil til å bli missbrukt og gå utover normale spillere. Så jeg stiller meg veldig skeptisk til dette...

 

Hvordan kan du misbruke dette systemet?

 

Basert på min erfaring med hvordan det fungerer nå i dag på xbox live ser jeg virkelig ikke noen muligheter for å i praksis kunne misbruke det.

Lenke til kommentar

Hvordan kan du misbruke dette systemet?

 

Basert på min erfaring med hvordan det fungerer nå i dag på xbox live ser jeg virkelig ikke noen muligheter for å i praksis kunne misbruke det.

Vell, du har 4chan, jeg legger brukernavnet til en person som egentlig ikke er en forbanna idiot, 4chan "brukere" raporterer han flere ganger, og wips så er vedkommende straffet.

Endret av Dore123m
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vell, du har 4chan, jeg legger brukernavnet til en person som egentlig ikke er en forbanna idiot, 4chan "brukere" raporterer han flere ganger, og wips så er vedkommende straffet.

Jeg tror nok ikke det blir fullt så lett å rapportere noen. Man må nok faktisk ha spilt mot fyren før man kan rapportere ham. Dessuten må han vel ha blitt rapportert mange ganger over lengre tid før noe skjer? For noen er glasset halvfullt, for andre er det halvtomt. ;)
Lenke til kommentar

Jeg tror nok ikke det blir fullt så lett å rapportere noen. Man må nok faktisk ha spilt mot fyren før man kan rapportere ham. Dessuten må han vel ha blitt rapportert mange ganger over lengre tid før noe skjer? For noen er glasset halvfullt, for andre er det halvtomt. ;)

Sant sant, men folk finner alltid måter å utnytte slikt.

Lenke til kommentar

Sant sant, men folk finner alltid måter å utnytte slikt.

 

Skal vi stoppe all framgang fordi det kan være at folk finner en måte å utnytte det?

 

Eksemplet ditt med å legge ut et brukernavn på 4chan er å usansyndlig at om i det hele tatt var mulig ville det bare skje en gang, husk at om du startet en slik kampanje ville du først vere begrenset til hvem som leste posten, så må de som leser posten ha spilla som målet spiller aktivt i angripsperioden, så må de personene som har lest posten og har samme spillet ha samme type gamer satt i profilen sin, og når alt det stemmer overens må man fortsatt ved tilfeldighet bli puttet inn på samme server. Etter en rapportering vil den spilleren aldri se målet sitt igjen, så man må ha nok personer så man kan få alle disse tingene til å passe overens over en lengre tid, samtidig som målet ikke får like mange positive tilbakemeldinger fra andre mennesker målet treffer på ved en tilfeldighet.

 

I tilfellet med en kjent person vil disse få økt antalle positive tilbakemeldinger i tilleg til det økte antallet negative tilbakemeldinger, så det jevner seg ut.

 

I et spill med få spillere vil du ikke finne nok til å bli med på kampanjen, i et spill med mange spillere vil ikke nok personer som blir med i kampanjen tilfeldigvis bli med i samme spill som målet.

 

Eventuelle problemer er bare teoretiske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...