Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mulig å skjøte 'flatkabel' ?


DE1

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg veit ikke om det jeg er ute etter er mulig eller hva kabelen heter.

Jeg har en cd-spiller i bilen (RCD510 fra VW), jeg har tatt av skjermen og skal montere skjermen i hanskerommet, selv om spilleren står i midtkonsollen.

 

Spørsmålene er:

Er det mulig å skjøte en slik flatkabel som vist på vedlagt bilde?

Hva heter denne type kabel? Flatkabel?

Finnes det en forlenger av denne kabelen som jeg kan kjøpe?

 

Håper på svar.

post-72905-0-69344700-1372885406_thumb.jpg

post-72905-0-29100800-1372885460_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du er vant til å bruke loddebolt så bør det ikke være et problem å lodde fast to slike kabelstumper. Bare få tak i en gammel pc med intakt floppykabel. Flatkabelen kan fint splittes opp med vanlig tapetkniv så lenge du er stødig på hånda.

Pass bare på at du lukker kabelen med ett eller annet tape eller annet isolerende materiale så du unngår kortslutning mellom ledere og chassis eller mellom to ledere.

Lenke til kommentar

Du bør måle avstanden mellom lederne på flatkabelen og se at de matcher den kabelen du tenker å kjøpe.

 

Når du nå først skal kjøpe ny flatkabel, kunne du ikke like gjerne bare bytte ut hele kabelen? Det er sikkert enklere å åpne kontaktene enn å lodde å styre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://www.digikey.com/scripts/dksearch/dksus.dll?pv28=329&FV=fff40016%2Cfff802f5%2Cfffc0011&k=ribbon+cable&mnonly=0&newproducts=0&ColumnSort=0&page=1&quantity=0&ptm=0&fid=0&pageSize=25

 

http://www.digikey.com/scripts/dksearch/dksus.dll?pv321=116&FV=fff40018%2Cfff8020f&mnonly=0&newproducts=0&ColumnSort=0&page=1&quantity=0&ptm=0&fid=0&pageSize=25

 

Der har du et utvalg plugger og kabel som er av den typen du trenger, siden jeg ikke har målene på akkurat din kabel er det vanskelig å plukke den rette, men det burde være et sted i utvalget.

Da trenger du bare å bestille den lengden du skal ha, en hun-plugg og en han-plugg. Så setter du det sammen og har et skøtestykke uten lodding.

Bare vær obs på at enkelte av ordrenummrene hos digikey har et minimumskvantum (gjerne den billigste av to like produkter).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...