Gå til innhold

[Løst] Spørsmål om spesifikasjoner på laptop-lader.


Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg overtok en Asus x53u laptop fra min kjæreste, da hun planla å kaste den "for den ikke fungerte". Den fungerte. Problemet er at hun allerede har kastet laderen, som et resultat av et stort ryddeprosjekt, og dermed må jeg anskaffe en ny.

 

Jeg har lett litt rundt på internett, og det jeg er litt forvirret over er hvilken Watt, Volt og Ampere den skal være. Jeg kan ingenting om strøm, men jeg har merket meg etter litt googling at det ser ut som utstrømmen er forskjellig alt utifra hvilken butikk jeg ser på. Feks fant jeg en her, der de mener at spesifikasjonene er 4,75A 90W 19VDC, mens her mener de spesifikasjonene er 65W 19V 3.42A.

 

Spørsmål 1 er da, hva skal jeg ha, og spørsmål 2 er hva er konsekvensene av å velge feil spesifikasjoner. Alle svar tas imot med et stort takk, og en virtuell cookie. Legger ved bilde av batteriet hvis det skulle være til noe hjelp.

 

EDIT: Trykkleif

post-128620-0-79566600-1372858551_thumb.jpeg

Endret av WildCard123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det viktigste er at volt stemmer.

Det at strømmen (A) er lavere vil bare gjøre at det tar lengre tid å lade batteriet.

 

Men det vil også normalt stå under maskinen hvilke spesifikasjoner laderen skal ha..kanskje dette er slitt bort ?

 

Ok, takk for svar. Det er godt nytt da, da det er 19V de fleste sidene opererer med. Hva med watt da, er det negativt/farlig at det ikke stemmer?

Lenke til kommentar

Watt er Ampère og Volt ganget sammen :) Hvis du finner en lader med riktig volt, så vil Watt være forskjellig gitt at Ampère er forskjellig.

 

 

Mvh Faller

 

Den er grei. Takker folkens, da tolker jeg det som at det ikke gjør så mye at amperen er forskjellig, såfremt det er 19V. EDIT: Et nytt, og sikkert dumt, spørsmål til: Hvorfor lager de ikke ladere men kun mye amper da, hvis det gjør at batteriet lader fortere. Hvorfor ønsker noen å kjøpe en PC med lav ampere da?

Endret av WildCard123
Lenke til kommentar

Du kan nok bruke begge, men den med mest effekt vil sikkert lade raskere.

 

Har en del HP bærbare på jobben her og her er det ladere på 65W, 90W og til og med 220W.

90W er vel ganske vanlig på standard bærbar.

 

Er vel kostnad og størrelse involvert her. I tillegg så er det vel ikkje alle alle batteri som lader raskere med større lader.

 

HP sin 220W lader er svær(Tar mye plass). Den blir til gjengjeld ikke varm sånn som de mindre laderne.

Endret av Mr_Sunde
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...