Gå til innhold

Broken Age klarer seg ikke med Kickstarter-pengene (Android, iPad, Linux, Mac, Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke sett nyeste episode i dokumentaren ennå, men det virker ganske merkelig at de plutselig oppdager at de mangler masse penger akkurat nå. Er nok ikke tilfeldig at de holdt tilbake denne informasjonen til etter Massive Chalice-kickstarteren, og det synes jeg er rimelig sleipt.

 

I tillegg synd at den lovende Kickstarter-trenden får seg nok et skudd for baugen, men for meg personlig har dokumentaren i seg selv definitivt vært verdt pengene jeg ga for dette.

Lenke til kommentar

Synes spillet ser ut til å ose av sjarm, og ser veldig flott ut. Sånt type spill som virker direkte avslappene og koselig å spille, som i de gamle adventure dager. Gleder meg! Uansett, ingen tvil om at planleggingen har vært alt for dårlig. Det er skuffende og det er synd for Kickstarters rykte.

 

Personlig er jeg en av de som storkoser meg så mye med 2P-dokumentarene at jeg allerede synes jeg har fått noe som er verd penga jeg spyttet inn.

Endret av Kyrandian
Lenke til kommentar

Kickstarter går begge veier. De kan regne ut hvor mye de trenger, og vi betaler ikke en krone før de har nådd budsjettet sitt. Vil de ha to millioner betaler jeg ikke en krone før de til sammen har fått de to millionene sine. Når de da får nesten ti ganger så mye som de ba om burde det logisk nok holde i massevis. De kan ikke bare ta pengene, og komme i etterkant og si det fortsatt ikke er nok. Da de tok pengene var avtalen i boks, og de godtok å lage ferdig spillet med pengene de har fått.

 

Tenk om andre skulle gjøre det samme? Man går ikke på kino og betaler over hundre spenn for å se halve filmen, eller kjøper en halv bok til full pris.

Lenke til kommentar

Er dette grunnen til at det ikke kom noen gameplay stretch goals på Massive Chalice kickstarteren deres da den passerte hovedmålet ? Kan det tenkes pengene fra Massive Chalice kickstarteren vil også bli brukt til å dekke opp Broken Age

Lenke til kommentar

Helt enkel matte (blir ikke korrekt uten diverse variabler osv, men la gå!):

 

Si de som lager spillet i snitt tjener 250kr timen, da blir regnestykket;

20.000.000/250 =80 000

 

Ved normale lønninger så er 20mill nok til ca 80 000timers arbeid, burde ikke det være nok for å lage et spill? Noe må ha blitt sløst bort hvertfall.

Lenke til kommentar

Helt enkel matte (blir ikke korrekt uten diverse variabler osv, men la gå!):Si de som lager spillet i snitt tjener 250kr timen, da blir regnestykket;20.000.000/250 =80 000 Ved normale lønninger så er 20mill nok til ca 80 000timers arbeid, burde ikke det være nok for å lage et spill? Noe må ha blitt sløst bort hvertfall.

 

Vel....

 

Er nok noen flere utgifter enn lønn.

- Skatt og avgifter

- Sosiale utgifter

- Leie av lokale.

- Utstyr

...osv..osv

 

I Norge regner men ofte en ansatt som å koste minst dobbelt så mye som timelønnen han/hun effektivt får, grovt regnet tror jeg.

Lenke til kommentar

Personlig er jeg en av de som storkoser meg så mye med 2P-dokumentarene at jeg allerede synes jeg har fått noe som er verd penga jeg spyttet inn.

 

Helt enig! Det er en fantastisk dokumentasjon av hvordan kreative prosesser fungerer, og et veldig interessant innblikk i spillutviklingsverdenen.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke sett nyeste episode i dokumentaren ennå, men det virker ganske merkelig at de plutselig oppdager at de mangler masse penger akkurat nå. Er nok ikke tilfeldig at de holdt tilbake denne informasjonen til etter Massive Chalice-kickstarteren, og det synes jeg er rimelig sleipt.

 

I tillegg synd at den lovende Kickstarter-trenden får seg nok et skudd for baugen, men for meg personlig har dokumentaren i seg selv definitivt vært verdt pengene jeg ga for dette.

 

Det har vært mange tegn i lang tid på at de har hatt økonomiske problemer med denne tittlen, det nye nå er at de bekrefter det. Måten kickstarter brukes på av spillutviklere har store problemer, vi trenger noen store bobler til å sprekke.

Lenke til kommentar

Det har vært mange tegn i lang tid på at de har hatt økonomiske problemer med denne tittlen, det nye nå er at de bekrefter det. Måten kickstarter brukes på av spillutviklere har store problemer, vi trenger noen store bobler til å sprekke.

 

Ja, jeg har sett hele dokumentarserien og fulgt godt med, men DF har alltid gitt uttrykk for at de tross alt har kontroll. De har de tydeligvis overhodet ikke. Den endelige løsningen er for så vidt OK etter mitt syn, men det er ekstremt kynisk å holde tilbake denne informasjonen til etter Massive Chalice-pengene er på kontoen. Det er det jeg reagerer mest på.

Lenke til kommentar

Kickstarter går begge veier. De kan regne ut hvor mye de trenger, og vi betaler ikke en krone før de har nådd budsjettet sitt. Vil de ha to millioner betaler jeg ikke en krone før de til sammen har fått de to millionene sine. Når de da får nesten ti ganger så mye som de ba om burde det logisk nok holde i massevis. De kan ikke bare ta pengene, og komme i etterkant og si det fortsatt ikke er nok. Da de tok pengene var avtalen i boks, og de godtok å lage ferdig spillet med pengene de har fått.

 

Tenk om andre skulle gjøre det samme? Man går ikke på kino og betaler over hundre spenn for å se halve filmen, eller kjøper en halv bok til full pris.

 

Ta det med ro trollefar. Alle de som har betalt vil jo få hele spillet, når begge delene er gitt ut. Det er bare de som ikke har betalt noe enda som må kjøpe det to ganger. Ikke noe urettferdig eller avtalebrudd i det så vidt jeg kan se. Det som dog er litt urovekkende, er intrykket man sitter igjen med av at Schæfer ikke har helt kontroll på økonomien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...