Gå til innhold

– Vi drepte MMO-sjangeren med World of Warcraft (Mac, Windows)


Anbefalte innlegg

Enig. Jeg savner bare det å måtte bevege meg gjennom verdenen for å komme til en dungeon. Hurtigklikk til ulike dungeons har ødelagt. Transmog har ødelagt. Det er på en måte som om alt det grunnleggende som gjorde wow til et bra spill er borte. Nå er det kun igjen en smørje av å forsøke å nå alle. Så jeg har sluttet å spille helt. Venter på Titan.

 

Ja, men enda værre! Den helsikkes raidfinderen! AFK for free epics, yay.

 

Nå skal man ikke engang ha et guild, bare klikk på en knapp så får du alt. Dungeons er ikke vanskelige, og pvp har vært dritt hele pandaria.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er igrunn veldig enig.

Har spilt min tid med WoW gjennom tidene. Vender alltid tilbake nå og da for å se om ting har blitt bedre, men ting blir bare værre og værre.

 

Og nå var det da vel strengt tatt ikke at de prøvde på nye nytt som gjør at MMOs ikke slår gjennom.

"Age of Conan? Secret World? APB: All Points Bulletin? DC Universe Online? Marvel Heroes? Need For Speed World?"

 

APB var horribelt. Helt forferdelig.

Age of Conan var OK, men alt for "tregt" iom. at de brukte en grafikkmotor som ikke var helt egnet for MMOs.

Marvel Heroes er ikke et MMO, og Marvel Heroes er jo en enkel Diablo-etterligner. Som ikke var morsomt i det heletatt om du spør meg.

 

Er vel to MMO som kan være verdige for å se litt på.

Du har Wildstar og CubeWorld.

Og DayZ standalone må vel og nevnes, men det kan jo absolutt ikke kalles et fullverdig MMORPG. MMOFPS derimot.

Lenke til kommentar
APB var horribelt. Helt forferdelig.

Jeg sa aldri at det var bra, bare at det var et MMO som våget å gjøre noe nytt. ;)

 

Marvel Heroes er ikke et MMO, og Marvel Heroes er jo en enkel Diablo-etterligner. Som ikke var morsomt i det heletatt om du spør meg.
Det er jo bra jeg ikke spurte deg, da. :p Men tenk selv: Marvel Heroes er online only, er et RPG og har veldig mange spillere. Mange spillere? Massive Multiplayer, eller MM. Online only? Online, elle O'en i MMO. Og det er et RPG. Ergo er det et MMORPG. Det er ikke i stil med WoW og alt det der, men det var jo også litt av poenget. At det er likt Diablo kan jo være fordi det er laget av David Brevik, som var svært viktig i utviklingen av Diablo 2.
Lenke til kommentar

(...)

Age of Conan var OK, men alt for "tregt" iom. at de brukte en grafikkmotor som ikke var helt egnet for MMOs.

(...)

 

Igjen et punkt som wow drepte mmos, i alle andre spill har grafikken blitt oppgradert gjennom årene, mmo har fortsatt elendig grafikk. Det at AoC nå 5 år etter at det kom ut fortsatt ikke har blitt slått av noe annet MMO(foruten TSW som bruker samme motor) er utrolig trist.

 

Se på et spill som Tera, de bruker Unreal engine 3, vi vet alle hvor bra unreal engine 3 kan se ut fra de mangfoldige titlene som bruker den. Enda så ser Tera med alt satt opp til høyeste innstillinger fortsatt ut som noe som kom for 3-4 (PC-)generasjoner siden.

Lenke til kommentar

WoW (før noen som helst expansion) var det aller første MMORPG-spillet jeg spilte, det var så gigantisk stort den gangen, at jeg hadde vanskeligheter for å tro det. Samtidig var det et tidkrevende spill, og en læringskurve som for meg da var temmelig bratt, men artig? Visst faan, det var stort som bare dèt. SÅ kom TBC, greit nok, mye morro, nye området, nye nivå etc.. men etter det var det slutt. En evigvarende grinde-fest for å komme seg til maks nivå osv... Jeg gjorde det vel ikke noe bedre for meg selv av å spille tre-fire-fem forskjellige karakterer (altoholism ftw..), men likevel. Ting tok tid.

 

Jeg hadde det gøy, spilte det tross alt 3 år, men det ble bare kjedeligere og kjedeligere. Expansion på expansion med nye nivåer og ny grinding hjalp heller ikke. Kommer aldri til å gå tilbake, men det var artig så lenge det varte. :)

Lenke til kommentar

Etter WotLK bedrev jeg tiden stort sett med raids og dungeons fra vanilla og TBC. Da Cata kom ble det fort slutt på det...

Har ikke spilt siden den gang og kommer nok aldri til å logge på igjen.

Easy-mode, gratis epics og raids der ingen ytrer ett ord. Meh...

Lenke til kommentar

World of Warcraft sugde da det kom og det suger nu. Skammer meg selv over at jeg klarte å spille det tilsammen 1.5 måned. Spiller heller Angry Birds omså enn å spille World of fucking Warcrack igjen. Spillet kan være den digitale avhengighetskapende versjonen av heroin i software form, men det suger like mye for det. La for all del heller dette spillet dø ut og la bedre spill ta over.

Lenke til kommentar

Star Wars Galaxies var et utrolig bra MMORPG før WoW kom. Når WoW kom ville utviklerne av SWG kopiere WoW. Noe som ødela hele spillet, endringene som ble gjort med SWG er vel det mest tragiske som har skjedd i MMORPG verden. SWG manglet en del elementer før WoW kom ut, istedenfor for å gjøre spillet komplett valgte de å begynne fra begynnelsen av. Dette gjorde de to ganger. Første forandringen var ikke så ille, men det tok bare lang tid å venne seg til det, når det faktisk begynte å bli bra, valgte de å starte fra begynnelsen av igjen og gjøre det enda mer likt WoW.

NoCU.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=eC8LacnQ1bc

 

 

Utviklerne hørte ikke på brukerbasen i det hele tatt, derfor forsvant brukerbasen til SWG rimelig kjapt. Det finnes riktig nok en SWGemulator som har vært i utvikling i 7 år nå, er fortsatt under utvikling. De har 150 000 medlemmer på forumet, men har bare 6000 aktive brukere. Utviklingen har tatt veldig lang tid, fordi spillet har blitt kodet fra bunn av. Å lage WoWemulator var ikke vanskelig fordi man hadde de opprinnelige kildekodene tilgjengelig, men SWG fikk så store endringer etter våren 2005 så de gamle kildekodene var borte for gått eller Sony Online Entertaiment ville ikke dele dem.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Trist at de drepte WoW for å få flest mulig subs og det å cater til alle. 5man/Raidfinder, crossrealms og alt det andre som har blitt nevnt i tråden drepte realmcommunities og spillet i seg selv. Nå sitter alle i storbyene, trykker to knapper og blir teleportet til et raid der halvparten står afk under bossfights.

 

Har ikke mye tro på at Titan vil revolusjonere sjangeren lenger med tanke på hva Blizzard har servert oss de siste årene, host D3.. Er lov å håpe though.

Lenke til kommentar

Igjen et punkt som wow drepte mmos, i alle andre spill har grafikken blitt oppgradert gjennom årene, mmo har fortsatt elendig grafikk. Det at AoC nå 5 år etter at det kom ut fortsatt ikke har blitt slått av noe annet MMO(foruten TSW som bruker samme motor) er utrolig trist.

 

Se på et spill som Tera, de bruker Unreal engine 3, vi vet alle hvor bra unreal engine 3 kan se ut fra de mangfoldige titlene som bruker den. Enda så ser Tera med alt satt opp til høyeste innstillinger fortsatt ut som noe som kom for 3-4 (PC-)generasjoner siden.

Om du tenker på grafikk så må jeg si at FF14 er det MMO'et som ser best ut.

Håper bare at Realm Reborn blir bedre enn den "første versjonen".

Lenke til kommentar

Firefall må jo ha vært i utvikling i et tiår snart? Hører til stadighet om utviklerens tilstedeværelse på diverse messegulv.

Jepp, hver gang jeg hører noe om Firefall så er det en eller annen form for ny markedsføring ting de holder på med. Er vel 3-4 år siden de annonserte spillet og siden det så har jeg ikke hørt stort om hva som faktisk skjer med spillet. Spilte litt i betaen en gang i fjor og det var fortsatt mer eller mindre akkurat det samme som vi så ved annonseringa. Må være noe merkelig som foregår bak kullisene med tanke på hva de velger å gjøre offentlig.

Lenke til kommentar

WoW var ikke bedre før, det er bare tull. Alt var ikke bedre før, selv om du mimrer om fortiden...

 

Både PvP og high end raiding var bedre i 2006 og brukbart gjennom TBC i 2007/2008. Det begynner å bli noen år siden nå.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

World of Warcraft sugde da det kom og det suger nu. Skammer meg selv over at jeg klarte å spille det tilsammen 1.5 måned. Spiller heller Angry Birds omså enn å spille World of fucking Warcrack igjen. Spillet kan være den digitale avhengighetskapende versjonen av heroin i software form, men det suger like mye for det. La for all del heller dette spillet dø ut og la bedre spill ta over.

 

Tipper du snakker ut av bakenden din uten å ha prøvd verken BWL, AQ40 eller Naxxramas i 2006.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du tenker på grafikk så må jeg si at FF14 er det MMO'et som ser best ut.

Håper bare at Realm Reborn blir bedre enn den "første versjonen".

 

Kan du linke til ett screenshot som viser denne gode grafikken? Jeg har ikke sett noe som overbeviser fra det spillet(har ikke spilt det heller)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...