Gå til innhold

EA ønsker å få Origin tilbake til røttene (Mac, PS4, Windows, XOne)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jeg eneste som synes Origin er greit? Ikke hatt noen problem med det, kjappere nedlastning en det steam har, et ok design. eneste jeg kan sette fingeren på er at det er litt dyrt der inne, men det er steam ofte også på nylanseringer.

Du er ikke den eneste og kan telle meg blant dem. Origin fungerer helt greit som distribusjonskanal for EA-spill, det er jeg helt enig i. Nedlastningene går fort, en har mulighet til å velge separate installasjons- og nedlastningsmapper (f. eks hvis en ønsker å laste ned til HDD, men installere på SSD). Nedlastningene oppleves ofte raskere enn på Steam. Designet er ok, men kunne vært litt ryddigere og noe mer oversiktlig.

 

Jeg forstår de som er snurt fordi de ikke lenger får kjøpe mange av EA Games' spill på Steam. Men det gjør ikke Origin til en dårligere tjeneste. I beste fall kan man hevde at det gjør EA Games til en dårligere utgiver. Jeg er forøvrig tilhenger av at spillmarkedet ikke skal domineres av en tjeneste/innholds-leverandør (Valve via Steam), men heller flere. Monopol har vi vel ikke lyst på? Nå har kanskje Valve vært snille så langt, men hvor innovative og "snille" tror dere Valve blir dersom de skulle få null konkurranse på distribusjon av PC-spill?

Lenke til kommentar

Du er ikke den eneste og kan telle meg blant dem. Origin fungerer helt greit som distribusjonskanal for EA-spill, det er jeg helt enig i. Nedlastningene går fort, en har mulighet til å velge separate installasjons- og nedlastningsmapper (f. eks hvis en ønsker å laste ned til HDD, men installere på SSD). Nedlastningene oppleves ofte raskere enn på Steam. Designet er ok, men kunne vært litt ryddigere og noe mer oversiktlig.

 

Jeg forstår de som er snurt fordi de ikke lenger får kjøpe mange av EA Games' spill på Steam. Men det gjør ikke Origin til en dårligere tjeneste. I beste fall kan man hevde at det gjør EA Games til en dårligere utgiver. Jeg er forøvrig tilhenger av at spillmarkedet ikke skal domineres av en tjeneste/innholds-leverandør (Valve via Steam), men heller flere. Monopol har vi vel ikke lyst på? Nå har kanskje Valve vært snille så langt, men hvor innovative og "snille" tror dere Valve blir dersom de skulle få null konkurranse på distribusjon av PC-spill?

 

Hva gir Orgin meg? Det er dyrt (spesielt på DLC), det gir meg ikke noe ekstra som steam gjør, det er ingen vits å ha det om man ikke blir tvunget til det. Får de monopol vil de nok være like kjipe som konsoll-leverandørene, men det er lite sannsynlig, da det er en åpen plattform, man kan utnytte det litt, men ikke så mye.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Kanskje de skal begynne å kalle Origin for EA Download Manager igjen, som i grunn er så langt som røttene går.

 

Det er i så fall synd, iallefall om funksjonaliteten skal reflekteres i dette, for Origin er mye bedre enn EADM noensinne var.

 

Jeg synes forresten heller ikke Origin er et problem. Steam, bare oransje.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Absolutt et positivt seg. Jeg håper EA klarer å gjøre Origin til en bedre tjeneste. Jeg er enig i at STEAM er markedets beste plattform atm, men er greit med konkurranse.

 

Du er ikke den eneste og kan telle meg blant dem. Origin fungerer helt greit som distribusjonskanal for EA-spill, det er jeg helt enig i. Nedlastningene går fort, en har mulighet til å velge separate installasjons- og nedlastningsmapper (f. eks hvis en ønsker å laste ned til HDD, men installere på SSD). Nedlastningene oppleves ofte raskere enn på Steam. Designet er ok, men kunne vært litt ryddigere og noe mer oversiktlig.Jeg forstår de som er snurt fordi de ikke lenger får kjøpe mange av EA Games' spill på Steam. Men det gjør ikke Origin til en dårligere tjeneste. I beste fall kan man hevde at det gjør EA Games til en dårligere utgiver. Jeg er forøvrig tilhenger av at spillmarkedet ikke skal domineres av en tjeneste/innholds-leverandør (Valve via Steam), men heller flere. Monopol har vi vel ikke lyst på? Nå har kanskje Valve vært snille så langt, men hvor innovative og "snille" tror dere Valve blir dersom de skulle få null konkurranse på distribusjon av PC-spill?
Hva gir Orgin meg? Det er dyrt (spesielt på DLC), det gir meg ikke noe ekstra som steam gjør, det er ingen vits å ha det om man ikke blir tvunget til det. Får de monopol vil de nok være like kjipe som konsoll-leverandørene, men det er lite sannsynlig, da det er en åpen plattform, man kan utnytte det litt, men ikke så mye.AtW

 

Enig, men la oss håpe de gjør tjenesten bedre. Noe jeg kunne sett for meg var at de kunne gjort som Ubisoft gjør. De publiserer spillene gjennom STEAM, og har Uplay som en verifisering at du faktisk eier produktet. Selv om det er irriterende så skader det ingen å gå igjennom en ekstra verifisering.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Selv om det er beleilig for oss som forbrukere å ha minst mulig ekstra tjenester å forholde oss til så er det som flere har sagt her, viktig at Steam får en levedyktig konkurranse. (Selv syns jeg det er irriterende om jeg må kjøpe et spill fra en annen plass enn GOG, Steam eller utviklers hjemmeside.) Men jeg tror ikke dette er et marked det er veldig vanskelig å konkurrere i. Man kan selvsagt ikke forvente å slå ut Steam med det aller første men for noen som tilbyr en god tjeneste over tid så vil det være gode muligheter for å bli store.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt noe problemer med Origin. Men mitt synspunkt på saken er at Origin rett og slett har for lite innhold. Det eneste jeg ser dem vise frem er Sims, Battlefield og Sim City...

 

Dette gjelder ikke nødvendigvis bare Origin, men jeg håper inderlig at samtlige slike tjenester..Netflix..HBO..Steam..Origins.. blabla.. hadde vært slått sammen til en samlet tjeneste.. Ser jeg bortifra monopolet som hadde oppstått, så ønsker jeg ikke en fremtid hvor jeg må ha 4-6 forskjellige klienter for å dekke behovet..

 

Er forøvrig derfor jeg er pirat også.. Kan gjerne betale 1000kr mnd om jeg får streamet alle mine serier på 1 klient, istedet for å abonnere på forskjellige klienter, samt vente opp til måneder før ting kommer til Norge..

Lenke til kommentar

Hva gir Orgin meg? Det er dyrt (spesielt på DLC), det gir meg ikke noe ekstra som steam gjør, det er ingen vits å ha det om man ikke blir tvunget til det. Får de monopol vil de nok være like kjipe som konsoll-leverandørene, men det er lite sannsynlig, da det er en åpen plattform, man kan utnytte det litt, men ikke så mye.

 

AtW

 

Hva ekstra er det Steam gir? Gode tilbud og kanskje bedre komunikasjon og funksjoner mellom venner/kontakter. Ikke misforstå meg, jeg synes steam er bedre(kanskje på grunn av vane, og har flere av mine spill der?), men jeg har ikke alle de "problemene" folk synes å ha med Origin.

 

Forsovet enig med at det er dyrt der, men steam er også dyrt de første månedene etter fleste store nye lanseringer. Har heller ingen tro på at de kommer til å få monopol.

Endret av bigggan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke EA bare inngå en avtale med Valve om at de får bruke Steam som en slags cardholder, Steam oppdaterer spillene til EA jevnlig.

EA sparer penger på server og folk setter plutselig mer pris på EA.

 

Men nei, de skal være så særegne når det kommer til dette.

 

Hvorfor i alle dager skal en kjempe som EA la steam og valve ta 30% av alle inntektene de har på digitale spillsalg når de bare kan lage en egen tjeneste hvor de kan beholde alle pengene selv? Hadde tjenesten bare vært bra...

 

Men å kalle dem særegne for dette vitner om uvitenhet og naivitet.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager skal en kjempe som EA la steam og valve ta 30% av alle inntektene de har på digitale spillsalg når de bare kan lage en egen tjeneste hvor de kan beholde alle pengene selv? Hadde tjenesten bare vært bra...

 

Men å kalle dem særegne for dette vitner om uvitenhet og naivitet.

Særegen på det standpunkt at de kjører en Apple, deres produkter skal kun kjøres på deres "OS"

Lenke til kommentar

Særegen på det standpunkt at de kjører en Apple, deres produkter skal kun kjøres på deres "OS"

 

Så de gjør det samme som Ubisoft, Valve, Activision Blizzard, Apple, Microsoft, Nintendo og Sony gjør altså? Ikke noe særegent med det, det er typisk for bransjen.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...