Jump to content
Sign in to follow this  
Arodem

EA ønsker å få Origin tilbake til røttene (Mac, PS4, Windows, XOne)

Recommended Posts

Selskapet føler tjenesten har surret seg vekk fra planen.

[url=http://www.gamer.no/artikler/148716/ea-onsker-a-fa-origin-tilbake-til-rottene/]Les hele saken[/url]

Håper dei får det til for sålangt har Origin berre gitt meg en ekkel smak i munnen kvar gong eg har måtte bruke det...

edit: typos Edited by johskar

[quote]Det vi ønsket å få frem den gang var en tjeneste som gjorde EA-spillene dine bedre; en tjeneste som gjorde det lett å finne og oppdatere spill. En tjeneste som forsterket spillopplevelsen, og den tjeneste som hjalp med å finne andre venner som spilte spill.[/quote]

Jeg har jo Steam som allerede gjør dette, bare mye bedre pga at der har jeg faktisk venner som er jevnlig innlogget.

Når jeg leser "EA ønsker å få Origin tilbake til røttene" syns jeg det høres ut som om de vil lage Ultima Underworld 3, bare med "pay 2 win" mekanismer som f.eks ubgrenset med mat for ekte penger. Jeg syns ellers det er litt rart å bruke "back to the roots" om en tjeneste som er såpass ny som Origin. Hvilker røtter mener de? Da EA var en bra utvikler av spill?

Jeg ser gjerne at det kommer flere online tjenester for distribusjon av spill, men jeg liker ikke at denne klienten også integreres i spillene, selv om jeg skjønner hvorfor.

Problemet er at det forringer konkurransen, samt at det blir katastrofe den dagen selskapet trekker inn årene, selv om risikoen ikke er så stor for det når det gjelder de store. Man kan etter hver spørre seg hvordan små aktører skal kunne konkurrere med Steam, og Origin, spesielt etter hvert som spill krever tilgang til Steam uansett hvordan og hvor du kjøper spillet.

Det beste hadde vært om distributørene hadde samarbeidet om en felles spillklient, som f.eks steam, men som ikke hadde vært låst til en butikk. Så kunne distributørene konkurrert på pris og ikke Lock in tjenester.

Så slipper man også å ha 8 klienter, og gud forby, at man ikke kjøpte spillet på samme butikk som kompisen og ikke får til å joine samme spill i MP (kommer sikkert dit en dag)

Men det er klart, dette kommer aldri til å skje... Edited by serpentbane666

Selv kunne jeg gjerne tenkt meg at de implementerte noe lignende Steamworks for å gjøre det lettere å levere modifikasjoner til spill (det fordrer dog at utviklerne og EA selv endrer holdning i forhold til modifikasjoner). Ellers hadde det vært kjekt med mer sosiale funksjoner som for eksempel diskusjonsfora for spill (tettere integrert i klienten), mulighet for å ta og laste opp screenshots direkte via klient (lignende Steam), mulighet for å dele bilder og video, og ikke minst se disse fra klient. Andre ting som kunne være kjekt måtte være støtte for brukergenererte walkthroughs og FAQs. Med overlay-muligheten Origin alt har ville en slik walkthrough/FAQ-funksjon være genial for rollespill ol. Flere av disse funksjonene ville være enkle å implementere som web-apps som en kunne kjørt i Origin sin webleser.

Kan ikke EA bare inngå en avtale med Valve om at de får bruke Steam som en slags cardholder, Steam oppdaterer spillene til EA jevnlig.
EA sparer penger på server og folk setter plutselig mer pris på EA.

Men nei, de skal være så særegne når det kommer til dette.

Stakkars konsollspillere. Bruker dessverre selv origin på pc og det er noe drit.Ustabilt makkverk. Og det at man må bruke origin sammen med BF3 er noe drit.

"Ifølge Wilson var det ikke dette selskapet ønsket å ende opp med da de kladdet ned de første idéene."

Ya think!?

Njæh, hva skal vi gjøre for å avskrekke kundebasen vår i dag da? Hva med å lage en nettbutikk hvor folk kan kjøpe alle de nyeste spillene vi har maltraktert i det siste? Åh! Samtidig kan vi fjerne muligheten for å kjøpe disse andre steder! Jaddah! Dette blir folk fornøyd med!

Åh, samtidig kan vi også kreve mye mer penger!

[quote name='ATWindsor' timestamp='1372677699' post='20707418']
Hvilke røtter er det de snakker om? Har orgin neongang vært bra?AtW
[/quote]

Var sikkert bra på papiret, årevis før lansering.

Denne siste utgaven av EA PR- talk kommer tilfeldigvis etter at det viser seg at et ødelagt Dark Spore fremdeles selges for 20$ på Origin.
[url="http://www.gametrailers.com/side-mission/55519/darkspore-delisted-from-steam-plagued-with-game-breaking-issues"]kilde[/url]
Edit:
80,- for norkse kunder

Edit 2:
Hvorfor blir lenker fra Gametrailers automatisk tagget med [media] ? Edited by StorPeder

[quote]
Nå som en ny konsollgenerasjon er på trappene er det ikke utenkelig at EA ønsker å få Origin inn i konsollmarkedet.
[/quote]

Nei, nei, nei. For all del ikke dra Origin inn på konsollene. Det er en grunn til at jeg kjøper EA-spill på konsoll, nemlig at jeg slipper unna Origin.

Er jeg eneste som synes Origin er greit? Ikke hatt noen problem med det, kjappere nedlastning en det steam har, et ok design. eneste jeg kan sette fingeren på er at det er litt dyrt der inne, men det er steam ofte også på nylanseringer.