Gå til innhold

Trenger tips, Skal på fjellet i telt i 4 døgn.


Anbefalte innlegg

Jeg er ikke ukjent med og sove ute eller være i skog og mark men er nokså grønn når det kommer til det og dra på fisketur på fjellet.

 

Skal da sove ute i 4 døgn ved et eller annet vann vi finner.

 

Og i den sammenheng lurer jeg på om jeg kunne fått noen generelle tips ang bekledning,fisking,pakking,utstyr osv.

 

Har et slikt telt http://www.helsport....perlight_3_Camp. Godt liggeunderlag og sovepose men det er egentligs å langt jeg har kommet.

 

Jeg har aldri vært på fjellet om sommern utenom noen få dagsturer bakover i tid.

 

Hva er det best og fiske med,når er det best og fiske,Hva burde jeg ha med av utstyr,hva er kjekt og ha med osv. Vi skal bruke 90 liters sekker, 2 stk. Også har vi en hund som kan bære halvparten av vekta si ca som da er 15-20 kilo.

 

Drar på mandag 1 juli

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Pakk det du trenger lett tilgjengelig (kart, regnjakke osv.) ehm lett tigjengelig.

Har du en primus, bør du lage et vindskiold av f.eks. sølvfolie.

 

Kjøp mange forskjellige spinnere, ta en titt på f.eks. Panther Martin.

Hvor skal dere? Mange av vannene i Jotunheimen, er for kalde for fisk, også ørret. Ikke missforstå, det er fisk der, men ofte mye mye dypere.

 

Edit: Det er tatt noen fine ørreter i både Bygdin og Gjende.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Pakk det du trenger lett tilgjengelig (kart, regnjakke osv.) ehm lett tigjengelig.

Har du en primus, bør du lage et vindskiold av f.eks. sølvfolie.

 

Kjøp mange forskjellige spinnere, ta en titt på f.eks. Panther Martin.

Hvor skal dere? Mange av vannene i Jotunheimen, er for kalde for fisk, også ørret. Ikke missforstå, det er fisk der, men ofte mye mye dypere.

 

Edit: Det er tatt noen fine ørreter i både Bygdin og Gjende.

 

Det er i jotunheimen området vi skal men vi har ikke peiling på hvem vann , Vi skal leie hytte der første natta siden vi kommer opp litt sent på mandag så drar vi derfra på tirsdag etter og ha sett på kart og prata med lokalfolk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Kom på noe nå, ikke pakk all maten i kløven :p

Litt kjipt hvis man er langt pokkerivold, og bikkja stikker av :hm:

 

Finn ut hvor du skal, legg opp ruten og finn ut hvilke vann man bøt fiske i :)

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Kom på noe nå, ikke pakk all maten i kløven :p

Litt kjipt hvis man er langt pokkerivold, og bikkja stikker av :hm:

 

Finn ut hvor du skal, legg opp ruten og finn ut hvilke vann man bøt fiske i :)

 

Nei vi pakker ikke viktige ting på bikja, Den stikker nok ikke av uansett det skal litt til men ting kan jo skje. Men da er det vell Mark på bunn eller 7g sluk/spinner som fungerer best siden det kanskje er litt for kaldt i vannet ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Høres ikke dumt ut det nei. Hvis du har mulighet (mtp. vekt) bør du kanskje ta med ei ekstra stang, slik at du kan fiske på overflaten, mens du meiter. En fluestang/eventuelt flue og fluedupp for litt variasjon :)

 

Hundemat er fint å pakke i kløven. Tynne fleecegensere/regntøy er fint å ha i kløven, hvis det er lett å ta ting ut og inn av kløven :)

 

Myggspray og myggnett (når du fisker) er ikke dumt :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg ville tatt med mild myggolje til hunden, hvis hunden ikke har veldig tykk pels.

 

Bålbrenning er vel nødvendigvis ikke forbudt (sjekk det), du har nok mer trøbbel med å finne trær :p

Lenke til kommentar

Ta med deg ei fin ørretstang( lett en ), haugevis av spinnere, fluer og sluker, ei litt kraftigere markstang for den store hunderørreten og ekstra sene, snelle og en billig teleskop som backup.

Liker du fluefiske så bruker det ikke å være mye trær på fjellet og om oter er lov så er det en sikker vinner( husk at spinnere funker på otere også ). Husk fiskekort, myggspray, mygghatt, myggjakke, ja alt som beskytter mot mygg. Telefon, flintstål, fyrstikker, tennveske og en vekkerklokke( om du skal opp om natta for å fiske ). Jeg er bare tolv år så ikke klag om noe høres dumt ut og husk å sjekke loven ang. privatvann, oter og fiskekort.

 

Mvh Magnus S

 

Husk mat til hunden:) Ikke ta mer fisk enn du trenger da;D

Endret av Magnusxs
Lenke til kommentar

Nei vi tar med mat også spiser vi fisk istedenfor om vi får det, Er helt sjef når det kommer til og kokkelere i marka :p Evt tar vi med en 2-3 hjem om vi fisker siste dagen.

 

Jeg har en Abu garcia exelnce stang som er veldig lett og en annen markstang som er litt mer solid så tar med begge. Men har ikke alt for mye spinnere og sluker men kjøper kanskje noen i morgen før avreise.

 

Åssen spinnere og sluker anbefaler dere ? Er ikke så fan av spinnere men større fan av sluk. Mark krok størelse ?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...