Gå til innhold

[Løst] XFX Radeon HD 7970 problem


ndrs

Anbefalte innlegg

Edit: Kjøpte GTX 770, alle problem er borte.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Originalt innlegg:

 

 

Hei.

 

Har et XFX Radeon HD 7970 som jeg har problem med. Kort fortalt krasjer PCen hver gang jeg kommer over Flash innhold på nettet. Krasjen ser slik ut. Kortet fungerte fint i ca et halvt år før det begynte å krasje.

 

Jeg fikk testa kortet i en kompis sin PC, og det krasjer på akkurat samme måte der. Dermed sendte jeg kortet inn til komplett, men de får selvsagt ikke frem feilen... I og med at det krasjer i to helt forskjellige PCer, hva i alle dager kan være galt her?

 

 

Komponenter i PCen:

Asus P8Z68-V Pro/gen3

i7-2700k

Corsair HX 850 W

Endret av ndrs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjer det samme i spill.?

Nei, bare med flash innhold så vidt jeg vet. Hvis jeg går inn på youtube og spiller av en film, går det kanskje 5-10 sek før det krasjer som vist på bildet. Noen ganger kan jeg komme ut av nettleser med alt + f4, og så går alt tilbake til det normale (altså ikke fullt i "striper" som på bildet).

 

Dette opplyste jeg komplett om, så de har testa både med stresstest og på måten jeg beskrev.

Endret av nils1337
Lenke til kommentar

Prøv å avinstaller driverene, reboot, også installer de på nytt.

Har prøvd å reinstallere drivere, gamle drivere, reinstallert Windows, ingenting har hjulpet så langt :(

 

Har en kompiss som har akkurat samme problemet. AMD har hatt veldig mye feil i produksjon med 7900-serien. Kjenner flere som har problem med de (spesielt 7950/7970), jeg har selv et 7950 PCI+ fra AMD som jeg måtte returnere. Prøvde reinstallering av drivere, og til-og-med Windows, men det hjalp ikke.

Får kompisen din returnert skjermkortet? Det store problemet mitt er at komplett ikke får frem feil, noe som er veldig merkelig, med tanke på at det er et et "vanlig" problem som du sier, i tillegg til at jeg har prøvd kortet i en kompis sin PC der det også krasjer på samme måte.

Lenke til kommentar

Har prøvd å reinstallere drivere, gamle drivere, reinstallert Windows, ingenting har hjulpet så langt :(

 

 

Får kompisen din returnert skjermkortet? Det store problemet mitt er at komplett ikke får frem feil, noe som er veldig merkelig, med tanke på at det er et et "vanlig" problem som du sier, i tillegg til at jeg har prøvd kortet i en kompis sin PC der det også krasjer på samme måte.

 

Si at du driter i hva de ikke finner. Du har rett på et nytt.

Lenke til kommentar

Trolig en sammensetning av krasj mellom OS, driver, flashprogram og browser. Har du prøvd andre browsere?

Har prøvd flere browsere, ja. Fant ut at det krasjer oftere i Firefox enn i Chrome. Det kan vel ha med at Firefox kjører Flash fra systemet, mens Chrome har flash innebygd? Fikk uansett komplett til å teste samme driver, browser og flash versjon..

Lenke til kommentar

Har du prøvd med ett annet skjermkort?

 

For skjer det samme med ett anna skjermkort så er enten begge to bugga eller så er det ett anna sted i maskina det ligger.

Det glemte jeg å si! Har brukt et gammelt skjermkort (HD 5770), ingen problemer med det.

Lenke til kommentar

Har du denne aktivert i Flash-innstillingene?

 

8-15-2011+11-50-03+AM.png

Hvis så, mulig det har noe med problemene å gjøre. Deaktiver og prøv igjen.

Meget mulig dette faktisk "løste" problemet mitt! Tusen takk for tipset. :)

Men må nok teste det ut litt mer før jeg kan si noe sikkert.

 

Skulle uansett helst ha løst det på en "skikkelig" måte, men det eneste alternativet er vel å kjøpe nytt skjermkort, da komplett ikke finner feil. :(

Lenke til kommentar

Om kortet ikke er ødelagt, så har han ikke rett på nytt nei.

Og om de ikke finner noen feil, så må vel problemet være ett annet sted.

Nå skal det også sies at komplett ikke er spesielt flink til å finne feil heller da.

Hadde et skjermkort tidligere det var feil med, byttet skjermkort med en kompis og alt funket kanon.

Komplett derimot endte opp med å bytte rambrikkene mine når det var skjermkortet det var feil med -.-

 

I tillegg beskrev jeg nøye hvilket spill, i hvilken scene og hvordan problemet kom, men de testet ikke noen av spillene jeg sa de måtte teste for å se feilen, og jeg endte opp med å få pcen tilbake med samme problemet. (Fikk byttet skjermkortet i et nytt selv om de ikke fant feilen).

 

Altså så synes jeg ikke komplett er særlig nøye med disse testingene sine når de ikke en gang prøver de spillene som kunden sier han har problemer med komponenten/pcen i.

 

Så om alt krasjer på vennen din sin pc når han setter inn kortet ditt, så høres det veldig ut som et skjermkortproblem som du har krav på nytt produkt eller pengene tilbake(om komplett ikke klarer å fikse produktet på 3 forsøk).

Endret av NinjaChrister
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en kompiss som har akkurat samme problemet. AMD har hatt veldig mye feil i produksjon med 7900-serien. Kjenner flere som har problem med de (spesielt 7950/7970), jeg har selv et 7950 PCI+ fra AMD som jeg måtte returnere. Prøvde reinstallering av drivere, og til-og-med Windows, men det hjalp ikke.

 

Hvis AMD har hatt mye problemer med 7900 serien så er det ny informasjon for min del. Jeg har selv kjøpt 4x7970 2x7950 og ett 7870 og har aldri hatt noe problemer. Selvfølgelig kan det være problemer men ikke noe mer enn med andre "ting" som kan gå istykker etc.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...