Gå til innhold

Get har demonstrert nytt superbredbånd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser ikke på Altibox som en konkurrent til Get. Get prøver å pimpe tallene ved å øke nedstrømmen, mens Altibox leverer faktisk en synkron linje. Jeg gir beng i om Get kommer med 1000/200, når du evt kan få 200/200 fra Altibox til samme eller lavere pris.

 

Go home, Get, you're drunk.

 

Jaha? Du ville valgt 200/200 over 1000/200 til samme pris? Hvor er logikken i det? Du er en såkalt "fanboy".

Endret av Rudde93
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg ser ikke på Altibox som en konkurrent til Get. Get prøver å pimpe tallene ved å øke nedstrømmen, mens Altibox leverer faktisk en synkron linje. Jeg gir beng i om Get kommer med 1000/200, når du evt kan få 200/200 fra Altibox til samme eller lavere pris.Go home, Get, you're drunk.
Jaha? Du ville valgt 200/200 over 1000/200 til samme pris? Hvor er logikken i det? Du er en såkalt "fanboy".

 

Fint at du er rask ute med personangrep og dømming :)

 

Skrive-/tenkefeil. Det jeg mente at jeg velger heller en synkronlinje hos Altibox framfor asynkron hos Get.

 

Beklager forvirringen.

 

PS: jeg har pr.dags dato hverken Altibox eller Get.

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar

Hehe... At fiber har dårligere båndbredde når man har flere tjenester på samme boks er bare tull. Koaks har frekvenser, fiber har kanaler. Det er akkurat det samme som med koaks - man kan oppgradere utstyret på sentralen og ute hos kundene for å utnytte høyere båndbredde, f.eks. 10Gbit eller 100Gbit.

 

Man kan nå få 100Mbit internett parallelt med TV uten problemer her jeg bor, det går ikke ut over båndbredden til internett, fordi total båndbredde på boksen er 1 Gbit, noe som overstiger behovet til internett og TV-boksen, med god margin inkl. overhead.

Endret av Nator
Lenke til kommentar

i 1998 satt jeg med en heftig dobbel ISDN 128k til 1500kr/mnd. Nå sitter jeg med 25MB VDSL. til 499kr/mnd.

 

 

Regner med om 10 år sitter jeg med 10GB til 200kr/mnd?????

 

Du må regne med den uskrevne regelen om at ingen aktører får tilby noe til lavere pris enn 299,- i mnd. Men ellers legit! ;)

Lenke til kommentar

Sitter på en noe asynkron fiberlinja her med 90 / 250 mbit hastighet, men det skyldes jo belastning i nettet og utstyret som gjør at jeg som har fått ubegrenset tilgang i nettet her stort sett alltid opplever mye bedre opplasting enn nedlasting da folk tross alt benytter sistnevnte mer.

 

Syntes uansett Get driver med endel villende markedsføring, for det første har de lenge holdt på med sin "COAX (DOCSIS) er bedre enn Fiber (HFC, FiOS / ONT) når det i realiteten er HFC som muliggjør at Get kan tilby de hastighetene de nå ønsker å reklamere med. Alle steder som kan oppnå slike hastigheter kan jo det nettopp fordi det går fiber helt frem til gata der folk bor hvor det så konverteres til COAX og strekkes til folks hus. Teknologien her er jo strengt tatt mer fiber enn det er COAX disse dager.

 

 

Dessuten så er ikke hastighetene de tilbyr så veldig "supre", ja de kan tilby deg relativt gode nedlastingshastigheter til en helt overkommelig pris i norsk målestokk, men en 200/10 mbit nettlinje gir fint lite mening, for en person som overhode er avhengig eller kan effektiv benytte seg av 200mbit ned er nok veldig interessert i litt mer enn 10mbit opp og det å kalle en slik asynkron nettlinje for "superbredbånd" syntes jeg er litt på kanten.

 

 

Men jeg er spent på å se hva fremtiden bringer, det viktig at det er flere aktører som pusher markedet fremover om det så er Get, Altibox, om det så er basert på COAX, HFC eller hva det måtte være. Det er jo endel fiberselskaper som har massevis av uforløst potensiale, min fiberleverandør tilbyr jo for øyeblikket ikke mer enn 50 / 50mbit så må sies å være relativt snaut for en fiberleverandør, nå klarte jeg riktignok å mase meg til en 90 / 90mbit linje, hvor de var så snille at de bare fjernet sperren fullstendig så jeg er fri tilgang til det nettet har tilgjengelig men selv da ligger jeg stort sett på 90 / 250mbit og det er jo ikke allverden til et rent fiberselskap og FiOS / ONT løsning å være.

Lenke til kommentar
Og kanskje vi skal få 10 Gbit støtte i normale PC'er før de begynner og bruke ord de ikke forstår?

Enig. Det går alt for tregt med 10 Gbit. Det er nesten så jeg begynner å tro på at Thunderbolt eller noe liknende når ytelsen før ethernet.

 

Dessuten synes jeg utvikling av bredbånd går noe tregt her til lands.

Lenke til kommentar

Enig. Det går alt for tregt med 10 Gbit. Det er nesten så jeg begynner å tro på at Thunderbolt eller noe liknende når ytelsen før ethernet.

 

Dessuten synes jeg utvikling av bredbånd går noe tregt her til lands.

 

Ethernet takler ytelsen og finnes i hastigheter helt opp til 400 Gbit. Problemet er at produsenter ikke prioriterer kablet nettverk og tar seg råd til å masseprodusere 10 GbE og putte de i normale PC'er, de prioriterer jo trådeløse tilkoblinger som er raskere en dagens kabelnorm på consumer-end PC'er som er meg en gåte.

Lenke til kommentar

Get har visst noe "prøv 70Mbps gratis" greie. Noe som funker uten problemer (ble tidligere fortalt at det kunne gå til helvete om vi tok over 30). Nesten lyst på gigabit, men prisen er trolig altfor høy, samme som 200Mbps er nå. Og opp-hastigheten suger mht pris og ned-hastighet.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...