Gå til innhold

Anmeldelse: Deadpool (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har også kommet ut på PC. Jeg har spilt det, og må si meg svært uenig med karakteren som er her.

 

Slossinga er kanskje ikke like god som i Batman-spillene, men den var fremdeles godt over middels. Spilte gjennom spillet på nesten 8 timer (dessverre), og storkoste meg fra start til slutt.

 

Et spill jeg absolutt anbefaler til alle, men de med litt mindre i lommeboka anbefales å vente til et eller annet salg.

 

Spillet fungerer forresten helt feilfritt på PC-en. Brukte gamepad for å spille det.

Endret av Slimda
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes dette spillet har ganske stor underholdningsverdi. Før hadde jeg ingen forhold til Deadpool overhodet, men det er en karakter man enten elsker eller hater. Og dette er en figur jeg liker svært godt. De barnslige vitsene passer godt inn i spillet, og det faktum at han bryter "den fjerde muren" er hysterisk morsomt, synes jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt uenig jeg også. Spilte gjennom i en lang sitting, og storkoste meg hele veien. Nå er jeg en fan av Deadpool da, og jeg ble overrasket når jeg så at Steam rapporterte 4 timer spillt da jeg avsluttet spillet. Det føltes, som anmelder sier, lengre. Slåssingen er ikke den smidigste i spill verden, det er sant, men når det kobles med det ikke helt supre kameraet så oppleves det litt værre.

Lenke til kommentar

første gangen jeg så deadpool karakteren var i wolverine origins og likte han fra første stund ray raynolds passet den rollen ypperlig, og når jeg så at det skulle komme spill av han så ble jeg litt trigget for enten liker du den type humor eller ikke og jeg har kost meg hele tiden mens jeg har spilt dette jeg tror jeg har funnet en av mine nye favoritt marvel karakterer ja:)

Lenke til kommentar

Jeg synes 'Pool er litt annerledes her enn han var i tegneserien. I motsetning til mange her i Norge, så har jeg lest litt Deadpool, men det er noen år siden nå. Han virker liksom litt flatere og mer cheesy her enn jeg kan huske. Ikke misforstå, han har alltid brutt den fjerde veggen, og hatt mange one liners, men det var litt dybde i fyren også.

Lenke til kommentar

Jeg synes 'Pool er litt annerledes her enn han var i tegneserien. I motsetning til mange her i Norge, så har jeg lest litt Deadpool, men det er noen år siden nå. Han virker liksom litt flatere og mer cheesy her enn jeg kan huske. Ikke misforstå, han har alltid brutt den fjerde veggen, og hatt mange one liners, men det var litt dybde i fyren også.

Deadpool er forskjellig fra forfatter til forfatter. Han er ikke helt lik de eldre seriene som du sikkert har lest, men passer bedre med de nyere.

 

Deadpool-spillet er uansett en av de bedre hyllestene til Marvel-lisensen.

Lenke til kommentar

Synd. Så egentlig fram til dette når trailere etc. virket veldig lovende. Antar det er akkurat som Lollipop Chainsaw, RFdS eller lignende hvor bakgrunnen for spillet er glimrende, men hvor utførelsen er for dårlig til å rettferdiggjøre det som et kjøpt pga. spilleelementene.

 

Tror nok forfatterne og markedsførerne føler seg skuffet at produktutvikler her...

Lenke til kommentar

er enkli ganske enig med han som skriver det her.Nå har ikke jeg testa det enna,pga det har ikke kommet noe gameplay av commbatten. Så jeg sjekka en lets play på youtube og ser at deadpool er veldig skytefiksert,og det er noe jeg hater i hack n slash,vet heller ikke hvor mange komboer deadpool har eller.

Nå som ps3 ikke vil starte spill så er jeg glad jeg ikke kjøpte det dagen før dette skjedde.Men ser elendig.

Lenke til kommentar

Ble ferdig med dette i kveld og skjønner hvorfor det fikk karakteren det gjorde, til tross for at jeg var veldig underholdt av spillet.

 

 

Jeg har lest det meste som har blitt utgitt av Deadpool tegneserier og er generelt fan av karakteren. I det siste har serien blitt skrevet av Daniel Way, som også har skrevet spillet. Personelig synes jeg Way er en forferdelig dårlig forfatter for tegenserien, da all humoren hans består av "lol random"-type humor til forskjell fra tidligere versioner av karakteren som har vært mer enn bare en klovn.

 

Det sagt, Daniel Way fungerer veldig bra for å skrive manuset til spillet, da humoren hans bare gjør spillet så sinnsykt sammenliknet med det meste annet på spillmarkedet at du blir underholdt av hvor useriøst den behandler spillsjangeren. Det er befriende å spille ett spill som tar sin generiske bakgrunnshistorie like useriøst som jeg gjør.

 

Selve spillet dog, er ikke spesielt bra. For de som har spillt Wolverine Origins (som foresten er en litt ukjent perle av ett beat'em up) så er dette ett lite hakk lavere i kvalitet. Det er ikke direkte dårlig, men ganske middelmådig. Mye pga kameraet og litt knotete melee/range bytte.

DMC, Bayonetta og Darksiders er alle teknisk bedre spill enn Deadpool etter min mening.

 

Spillet redder seg faktisk inn på å være relativt kort. Det er så tettpakket med underholdende scener og one-liners at du blir for det meste ikke lei av spillet. Hvis spillet hadde vært lengre hadde det anntakelig blitt for mye av Way's pubertale humor eller for langt mellom vitsene. Som det er så er spillet for det meste ikke en stor utfordring og er helt "ok" å spille mens du blir konstant underholdt av spillets manus.

 

En siste notis om anmeldelsen: På første gjennomspilling får du ikke nok poeng til å unlocke mer enn ca halvparten av våpnene og oppgraderingene. Men, hvis du starter spillet på nytt beholder du alle poeng og oppgraderinger.

Så hvis du er sugen på mer (spillet er ganske kort) kan du starte det på nytt med høyere vanskelighetsgrad og unlocke ett sett nye våpen å leke deg med, samt få spille igjennom tidlige deler av spillet med våpner du kjøpte senere i spillet.

 

Er du Deadpool fan: Absolutt verdt det.

Vet du ikke hvem Deadpool er: Du kan anntakelig vente på ett tilbud. Det er verdt å spille, men kanskje ikke til fullpris.

Endret av Ralzar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...