Gå til innhold

Sverige innfører LAN-skatt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror du skal ta en titt på:

http://www.lotteriin...aver-tillstand/

 

Takker for linken, kansje det er min svensk som er for dårlig, men jeg ville heller fokusert på dette:

 

"Det är viktigt att påpeka att kravet på tillstånd endast gäller om spelet anordnas för allmänheten eller i förvärvssyfte (det vill säga för att tjäna pengar) och inte för en enskild eller grupp av enskilda som enbart spelar för sitt egna höga nöjes skull."

Lenke til kommentar

Takker for linken, kansje det er min svensk som er for dårlig, men jeg ville heller fokusert på dette:

 

"Det är viktigt att påpeka att kravet på tillstånd endast gäller om spelet anordnas för allmänheten eller i förvärvssyfte (det vill säga för att tjäna pengar) och inte för en enskild eller grupp av enskilda som enbart spelar för sitt egna höga nöjes skull."

Det forandrer jo saken endel. Heldigvis.
Lenke til kommentar

Det forandrer jo saken endel. Heldigvis.

 

Helt enig i det, men:

Når vi arrangerte dette før var det snakk om del del i omsetning fordi man trengte penger til utstyr, lokaler eller hva det måtte være. Vi gikk bare i null, og det var hele poenget fordi vi bare gjorde det for å ha det moro.

Spørsmålet er da hva de krever av dokumentasjon etc. om de skulle komme på besøk. Sitter du der med 50 mann er det jo mer enn bare en liten vennegjeng.

Lenke til kommentar
Sverige har sedan 1982 en lag om automatspel. Syftet var att komma till rätta med de olämpliga ungdomsmiljöer som kunde uppkomma i spelhallar. Lagen gäller för så kallade förströelsespel, det vill säga mekaniska eller elektroniska spel där man inte kan vinna pengar eller där vinsten endast är frispel. Exempel på sådana spel är arkadspel.
Målet var å overvinne upassende ungdomsmiljøer som kan oppstå i arkader. Loven gjelder for såkalte underholdning spill, nemlig mekaniske eller elektroniske spill hvor du kan vinne penger eller hvor fortjenesten er bare spinn. Eksempler på slike spill er arkadespill.

Innføring av skatt på LAN vil garantert hjelpe med å hindre upassande ungdomdsmiljø i arkader... :roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Svenskane blir rævkjørt av staten. Avgifter på datamaskiner i LAN, TV-lisens på datamaskiner og nettbrett. Bare eit tidsspørsmål før vi i norge blir rævkjørt og. Pokker.

 

Nei ffs.

Skjer ikke! :\

 

TV-lisensen kan til nød byttes ut med lisens på PCer etc. (banner jeg i kirka nå?) Og isåfall med maksimum en avgift per husstand.

Men å gjøre livet vanskelig for folk som vil spille et kjøpt og betalt spill kan Jens eller hvem pokker bare blåse i.

Endret av lumfong
Lenke til kommentar

Sverige kan få problemer med å få spill konferanser med utviklere som vil vise fram spillene sine, eller store spill arrangement.

1 Data koster jo som sagt 3000 kr pluss utgifter for overvåkning osv.

 

Denne loven blir nok borte om et par år, etter nok klager selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Sverige har sedan 1982 en lag om automatspel. Syftet var att komma till rätta med de olämpliga ungdomsmiljöer som kunde uppkomma i spelhallar. Lagen gäller för så kallade förströelsespel, det vill säga mekaniska eller elektroniska spel där man inte kan vinna pengar eller där vinsten endast är frispel. Exempel på sådana spel är arkadspel.
Målet var å overvinne upassende ungdomsmiljøer som kan oppstå i arkader. Loven gjelder for såkalte underholdning spill, nemlig mekaniske eller elektroniske spill hvor du kan vinne penger eller hvor fortjenesten er bare spinn. Eksempler på slike spill er arkadespill.
Innføring av skatt på LAN vil garantert hjelpe med å hindre upassande ungdomdsmiljø i arkader... :roll:

 

Folk har jo tatt skader av det før, det kan man se på alle vi som lever i dag! Vi er jo helseskadet hele gjengen! :-D

Lenke til kommentar

35000 per arrangement.

 

Trodde det var rundt 30000 kr i året man måtte betale.

 

Inferno Online i Stockholm har fått den første offisielle tillatelsen. De må visstnok betale rundt 30 000 svenske kroner i året på å få tilby LAN-spilling til sine besøkende, og er ikke fornøyd:

 

 

Fremdels, utrolig latterlig av Sverige.

Lenke til kommentar

Javel, da er vell barnespillet yu-gi-oh i samme kategori... vent sa dem nettverk... lan, og WAN er begge nettverk... og hvis loven er så løs at "koble sammen datamaskiner i nettverk" betyr 3000 i statskassen... det kan man jo like godt tenke at koble sammen PCer i WAN... man trenger ikke engang lage virtuelt privat nettverk engang, jeg kan koble meg for esk til maskinen hjemme fra hytta, og spille som jeg er i lan... er loven rett så må jeg betale :x jeg kan jo spille på begge maskinene, og dem er jo koblet sammen via et nettverk.

 

oj vent det er jo resten av verden også.. så regner med at summen totalt blir godt over milliarden

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...