Gå til innhold

Sverige innfører LAN-skatt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor mye søknaden koster avhenger av hvor mange datamaskiner som settes opp. 1-10 maskiner koster 3000 svenske kroner, 11-25 maskiner koster 10 000 kroner, mens 26 eller flere maskiner koster 35 000 kroner.

Lurer på hvordan de rettferdiggjør denne prisingen. Det er kun papir arbeid, og jeg kan ikke skjønne at det skal være mer jobb (kost mer) å behandle en søknad for ett større antall maskiner enn noen få, antall maskiner bør kun være ett tall.

 

Problemet her er nok ikke avgjørelsen, men loven. Så får håpe noen svenske politikere har vettet i behold og gjør noe med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er (nesten) tragikomisk; jeg trodde ikke mine egne øyne da jeg leste dette, samtidig som "Jag er inte besviken, jag er förbannad!".

Hvor skal dette ende? Det er jo faen meg ikke grenser lenger med slike sinnsyke avgifter, sinnsyke brudd på personvernet (ala DLD) osv. Det virker heller ikke som vi, som velgere, har noen valg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Virker noe fjernt spør du meg:

"Regeringsrätten bestämde år 2007 att också programmerade datorer för spel som till exempel är ihopkopplade i LAN-miljö eller liknande nätverk på internet skulle omfattas av automatspelslagen. Därmed blev också denna verksamhet tillståndspliktig."

 

Hva betyr egentlig "...eller liknande nätverk på internet ..." ?

Er det i forhold til at et spill kan brukes på LAN/Internett, eller er det PC'en?

 

 

 

I tillegg står det jo at man kun må bry seg med dette om man skal "tjene penger".

Skal man bare samles i et lokale, dele kostnadene etc. for å gå i null, kan det kanskje være greit å ha med en revisor :p

Lenke til kommentar

Greit nok at man krever penger for å arrangere noe stort som genererer en del inntekt, men jeg trodde det var det man betalte inntektsskatt for jeg da??? Det som er mer sinnsykt enn å kreve penger for noe slikt er at de ser på det som gambling, hva faen er grunnen til det???? Det kan regnes som sport (e-sports ftw), må man betale skatt for premier? Men men, vi vet jo alle hvordan svenskene er, banka jo driten ut av Karl den 12 da han kom for å slenge slikt tull svenskene driver med over på oss :p

Lenke til kommentar

Virker noe fjernt spør du meg:

"Regeringsrätten bestämde år 2007 att också programmerade datorer för spel som till exempel är ihopkopplade i LAN-miljö eller liknande nätverk på internet skulle omfattas av automatspelslagen. Därmed blev också denna verksamhet tillståndspliktig."

 

Hva betyr egentlig "...eller liknande nätverk på internet ..." ?

Er det i forhold til at et spill kan brukes på LAN/Internett, eller er det PC'en?

 

 

 

I tillegg står det jo at man kun må bry seg med dette om man skal "tjene penger".

Skal man bare samles i et lokale, dele kostnadene etc. for å gå i null, kan det kanskje være greit å ha med en revisor :p

 

Vil muligens tro det er snakk om VPN og hva enn Hamachi gjør?

Lenke til kommentar

Synes dette blir tolket litt ekstremt av dere her, det trenger ikke være så ekstremt som noen skal ha det.

 

Dette er nok hovedsakelig en tetting av et smutthull i lotteriloven, som man vet er det nok pengespill på internett og det at man bruker en mulifunksjons PC istede for en dedikert maskin burde ikke gjøre noen forskjell når det kommer til pengespill.

 

Uten at jeg kjenner detaljene så burde det være mulig for en webkafe å bare blokkere tilgang til sider med pengespill hvis de vil unngå dette, ikke at den summen de krevde var uoverkommelig for de som driver forretning heller.

 

Jeg ser ikke at de kommer til å bruke denne loven ovenfor BYOC-lan i det hele tatt, det er nok heller de som omgår tidligere regelverk for å levere pengespill.

Lenke til kommentar

Hva i alle dager er det som skjer i nabolandet vårt da ?

Håper ikke dette setter syke tanker i hode på våre politikere. De har jo en tendens til å gjøre det andre land har prøvd selv om det gikk rett vest.

 

Denne avgiften er nesten like dust som å ilegge veiavgift på surfebrett siden det er sannsynlig at du må frakte det fra hjemmet til stranden ved hjelp av en bil eller lignende kjøretøy.

Lenke til kommentar

Synes dette blir tolket litt ekstremt av dere her, det trenger ikke være så ekstremt som noen skal ha det.

 

Dette er nok hovedsakelig en tetting av et smutthull i lotteriloven, som man vet er det nok pengespill på internett og det at man bruker en mulifunksjons PC istede for en dedikert maskin burde ikke gjøre noen forskjell når det kommer til pengespill.

 

Uten at jeg kjenner detaljene så burde det være mulig for en webkafe å bare blokkere tilgang til sider med pengespill hvis de vil unngå dette, ikke at den summen de krevde var uoverkommelig for de som driver forretning heller.

 

Jeg ser ikke at de kommer til å bruke denne loven ovenfor BYOC-lan i det hele tatt, det er nok heller de som omgår tidligere regelverk for å levere pengespill.

 

Tror du skal ta en titt på:

http://www.lotteriin...aver-tillstand/

 

 

Lagen gäller för så kallade förströelsespel, det vill säga mekaniska eller elektroniska spel där man inte kan vinna pengar eller där vinsten endast är frispel. Exempel på sådana spel är arkadspel.

Lenke til kommentar

Dette er (nesten) tragikomisk; jeg trodde ikke mine egne øyne da jeg leste dette, samtidig som "Jag er inte besviken, jag er förbannad!".Hvor skal dette ende? Det er jo faen meg ikke grenser lenger med slike sinnsyke avgifter, sinnsyke brudd på personvernet (ala DLD) osv. Det virker heller ikke som vi, som velgere, har noen valg.

 

Jo du har et valg, men da må du mer eller mindre stemme Frp. Jeg vet selv ikke hvem jeg skal stemme, men jeg har ikke noe valg. Er lei av bullshit!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...