Gå til innhold

Så lekker blir PC-grafikken med Frostbite 3-motoren


Anbefalte innlegg

Jeg trodde tesselerering var fantastisk fordi det tillater sanntids deformasjon?Dette med fjellet (tror jeg) har vært mulig i lang, lang tid uten at det var særlig hokus pokus ved det.

 

Tesselering er ikke deformasjon. Tesselering er å øke antall triangler etter et gitt uttrykk. Det skal øke detaljnivået. Fordelen med Direct3D 11 er at tesselation skjer utelukkende i hardware. I Direct3D 10 kunne man få software tesselation gjennom geometry shaderen, og før dette igjen tesselation gjennom ren software. Det som derimot har vært langt vanligere for dette er geometry mipmaps (World of Warcraft og lignende) som fungerer andre veien: man tar vekk detaljer dess lenger vekk man kommer. Det har også vært vanlig at man lager en modell i 2-4 forskjellige detaljnivåer avhengig av hvor langt unna den er (ettersom man kan fjerne informasjon uten at det synes på avstand) noe som geometry mipmpaps mer eller mindre gjør, bare over et sømløst terreng.

 

Tesselation derimot har et eller annet datasett av triangler som den skal tesselere utifra et uttrykk eller annet datasett. Dermed kan den får et langt bedre og mer sømløst detaljnivå enn tidligere, samt at hele jobben blir gjort av grafikkprosessorens hardware spesifikt laget for akkurat den operasjonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Glem Xbox One og PS 4, det er fortsatt PC-en som er kongen på haugen"

 

Hva mener du med denne uttalelsen egentlig?

Lurer bare litt på hvor du tar denne konklusjonen ut av?

Eller er det bare Smedsrud's egen oppfatning?

 

Er vel ikke så mye å lure på? PC yter bedre og har bedre grafikk. Er vel det han mener.

 

AtW

Lenke til kommentar

"Glem Xbox One og PS 4, det er fortsatt PC-en som er kongen på haugen"Hva mener du med denne uttalelsen egentlig?Lurer bare litt på hvor du tar denne konklusjonen ut av?Eller er det bare Smedsrud's egen oppfatning?

 

Han mener vel det han sier, PC'en har potensielt bedre grafikk, oppløsning, kontrollere etc. Prøv å skyte fiender i battlefield med en mus kontra en håndkontroller, kan ikke sammenlignes. Og med "fortsatt" mener han vel også det faktum at slik har det vært i alle år og at Xbox One eller PS 4 ikke endrer på noe av dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Frostbite 3 har IKKE vært under utvikling siden 2006.Frostbite har vært under utvikling siden 2006 (Det han sier i videoen) og er nå i versjon 3.Og si det første indikerer en form for PR sensasjons hyping om at de har jobbet ekstra lenge med noe, parallelt med tidligere versjoner, som først er ferdig nå. Det er ikke tilfellet.AKIRA

 

Det fikk jeg. Gleder meg.

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis, et spill skal jo være underholding og ikke et speilbilde av virkeligheten.

 

Så klart ikke, men personlig liker jeg at spill som er realistiske og synes det gir en veldig posestiv og underholderne spillopplevelse. Det går på smak og behag :)

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

Grafikk har egentlig svært lite å si for ett spill. Jeg skal innrømme jeg har problemer med "1995-grafikk", men det er selvfølgelig historie, atmosfære, karakterer mm. som har noe å si angående hvor bra spillet er. Men selvfølgelig, og for all del, desto bedre grafikk desto bedre. Og jeg er naturligvis enig i at totalopplevelsen blir bedre desto mer realistisk alt ser ut.

 

Ser fram til å prøve forskjellige spill på denne motoren! :)

Lenke til kommentar

Sant det du sier der. Jeg har hatt uttalige timer med CS 1.6 og det er ikke akkurat kjent for noen god grafikk, men er vel kanskje det beste FPS spillet jeg noengang har spilt og det jeg har kost meg mest med i lengden. Til tross for at jeg nå de siste årene har blitt mer fan av spill med høy grafikk og gode detaljer som for eksempel Battlefield så denne nye motoren vil forhåpentligvis gjøre spillopplevelsen for min del enda bedre.

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

Og selvfølgelig lens flare....Mine billigste briller gir meg ikke den effekten når jeg ser mot solen.. Ta hintet Dice.

 

Er en masse "vakre" kamera effekter jeg skrur av i spill grunnet at de er mer irriterende enn spennende.

Savner samme følelsen man fikk når spill gikk fra DX7 til DX8, himla forskjell der alene.

Lenke til kommentar

"Normalt har man skapt detaljer på flate overflater i spill ved å jukse med fargene, slik at det skal se ut som om et objekt er detaljert og har dybde, uten at det egentlig har det. "

Normalt har man brukt "normalmaps" til nettopp dette. Samt kanskje "lightmaps" i tillegg.

Lenke til kommentar

Hvis du hadde fulgt med så har DICE sagt at e-sport har de tatt på alvor denne gangen(hvor mange ganger skal til?). Dermed commander mode og spectator mode.

 

Og det er løgn. De sa akkurat det samme om BF3. Alt vi fikk var en haug av premium elite shit og DLCs.

Spillet vil aldri bli en eSporttilttel med tilfeldige elementer som:

  • Supression som rewarder den som skyter mot(merk:ikke direkte hit) en annen spiller.
  • Elendig våpenbalance og 'perks'
  • Lens flare og fullstending bluret skjerm.. nuff said
  • Netcode som suger. Clientside hitreg og at all physics synces med serveren. Blir moro med homing bullets som treffer deg bak vegger.
  • Ingen mod tools.

For å nevne noen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...