Gå til innhold

Filmselskap: Pirater viser oss hva alle vil ha


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Feil, pirater betaler for det de virkelig vil ha, og laster ned det de kunne vært foruten.
Naivt. Folk er grådige og nedlasting er ekstremt lettvint.

 

Det passer for mange av oss som laster ned. Jeg laster kun ned ting jeg aldri ville brydd meg med ellers. Det er nok mange med meg.

Endret av Cpt
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Warner Bros tar den massive piratkopieringen som et signal om at de lovlige kanalene de distribuerer innholdet sitt i gjennom, ikke er godt nok tilpasset forbrukerene.

Trodde aldri denne dagen kom, lett applaus til WB.

 

Ellers er det ikke alle som er grådige drittsekker - det er de av oss som bare er drittsekker og ikke gidder løpe til butikken innenfor åpningstidene og samtidig fylle opp hyller med DVD casings når det finnes så utrolig mye bedre måter å se film på - streaming. Men vi er også så drittsekk at når utvalget minner om en middelmådig skobutikk på landsbygda og det nyeste innholdet er flere år gamle - vel, da tyr vi til det stedet som har oppdatert innhold.

 

Bare så det er sagt; hadde f.eks. Netflix tilgjengeliggjort innhold kort tid etter premiere i statene og de latterlige regionale grensene hadde opphørt ville jeg gladelig betalt 500,-/mnd for den tjenesten, mer også til og med. Men så lenge de holder seg på 90-tallet og er vrang, noe de rett og slett er, piratkopierer jeg med god samvittighet. Det jeg virkelig liker kjøper jeg etterpå.

Lenke til kommentar

Det passer for mange av oss som laster ned. Jeg laster kun ned ting jeg aldri ville brydd meg med ellers. Det er nok mange med meg.

 

Ja, det er nettopp derfor de mest populære filmene og seriene samtidig er de mest pirat-kopierte; de er for main-stream og piratene er egentlig helt uinteressert.

 

 

Stemmer det og, men forskning og spørreundersøkelser viser at pirater er de som bruker mest penger på ting som film/musikk/spill.

[...]

Ja, men det er samtidig fakta.

 

Argumenter som støtter seg på forskning og spørreundersøkelser uten å referere til faktiske beviser er svært lite overbevisende.

 

Kall det hva du vil, men denne fakta'n er snarere din egen overbevisning. Igjen trenger du referanser for at denne påstanden skal holde vann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stemmer det og, men forskning og spørreundersøkelser viser at pirater er de som bruker mest penger på ting som film/musikk/spill.

 

Dette har sannsynligvis en logisk forklaring. De som bryr seg nok om film, musikk og spill til å navigere inn på en tvilsom nettside, laste ned en torrent-fil (som ikke alle forstår hva er) og deretter konsumere dette innholdet er nok til en viss grad entusiaster, eller i alle langt mer interesserte i disse mediene enn hvermansen. Dermed er det også det også naturlig at denne gruppen bruker mye penger på nevnte medier.

 

Men tror også dere er inne på noe. En del pirater bruker faktisk torrents osv nettopp for å teste ut forskjellige ting, og så støtter de det de mener er verdt å støtte. Men vet ikke hvor mange som faktisk er så samvittighetsfulle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette var jo en mye mer konstruktiv tone fra WB. Piratene er jo den viktigste kundegruppen (de som ser og kjøper mest), så å lage innhold og plattformer som gjør det enkelt og billig å se WB-innhold på vil gjøre mye av kopieringen overflødig. Da vil WB lykkes med å tilpasse seg en moderne virkelighet. Flere rapporter viser at piratkopiering gjør at markedet vokser og at tv-serier blir mye mer populære enn ellers. Da øker omsetningen. Forbud mot piratkopiering og ressursbruk mot disse reduserer omsetningen og gjør at markedet krymper.

 

Fan-art er også noe industrien bør være positive til. Dette er jo viktig for å holde på tilhengerne. Så lenge det er uskyldig morro (f.eks. youtube) er det teit å være tøffe mot folk som mixer. Det skaper bare økt interesse for produktet. All PR er god PR.

 

I Norge har åndsverksloven satt et forbud. Det betyr kroken på døra for mange uetablerte artister som da aldri vil få sin musikk spredt. Det gjør at markedet i Norge krymper, folk blir mindre interessert i å se tv-serier og filmer, og finner heller på noe mer sosialt. Å kriminalisere ungdom og unge menn (primært) som utgjør kjøpergruppen er så idiotisk at alle som har jobbet for dette må ha vært lobotimerte.

 

Politikerne krenker også personvernet slik at artistene skal tjene mer penger. Det gjør at vi ikke kommer til å stemme på de politikerne og partiene som var for dette.

 

Historisk sett ble lisenser etc etablert for å skape monopoler og proteksjonisme. Det var big business. Rettigheter og rettighetsbeskyttelse er en egen industri som omsetter for milliarder. Men det er bare grådighet alt sammen.

 

Om alle norske artister forventer å tjene masse penger, er jeg nok redd for at antallet artister må reduseres kraftig for å få det til. De bør heller få seg en skikkelig jobb!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er nettopp derfor de mest populære filmene og seriene samtidig er de mest pirat-kopierte; de er for main-stream og piratene er egentlig helt uinteressert.

 

 

 

 

Argumenter som støtter seg på forskning og spørreundersøkelser uten å referere til faktiske beviser er svært lite overbevisende.

 

Kall det hva du vil, men denne fakta'n er snarere din egen overbevisning. Igjen trenger du referanser for at denne påstanden skal holde vann.

 

Ja, du trenger ikke tro på det hvis du ikke vil, men å rote frem gamle artikler gidder jeg f*** ikke heller :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var jo faen meg på tide at de begynte å forstå at den beste måten å minske piratkopiering på er å skape lettvinte og gode alternativer, og ikke å slå hardt ned på enkeltpersoner med saksøking og skyhøye bøter.

 

Godt at noen ser sammenhengen :p

Er jo noe en del av oss har mast om i årevis dette her.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Stemmer det og, men forskning og spørreundersøkelser viser at pirater er de som bruker mest penger på ting som film/musikk/spill.
Kilde?

 

http://www.itavisen.no/nyheter/her-er-beviset-piratene-kj%C3%B8per-mest-musikk-3977

 

Tok meg tre sekunder....

Det er ikke noe nytt....

 

Enhver idiot må vel forstå at PCbrukere på 15-30 som laster ned og handler musikk og er ekstremt glade i musikk kjøper mye mer enn gamle bestemødre som ikke har noen PC.... og ellers er fornøyde med det som turer ut av radioen....

 

Forøvrig holdt platebransjen på å dø på seg når LP vinylplatene kom, når kasettene kom, når DVDene kom osvosv.... for man kunne kopiere opp uten dem på en stadig enklere måte.....

 

Det var forøvrig vanlig i skikkelig gamle dager i USA at folk var på mailinglister og sendte kassetter til hverandre med musikk.....

 

Metallica og andre som var skikkelig undergrunn på den tiden ble kjent via dette.

Derfor så tragikomisk at de har vært så krakilske mot alt av kopiering, men de har nå ærlig fortalt i dokumentar at de liker piratkopiering også så.....

Selv om han jævla dusten himla noe grønnjævlig med øynene mens han sa det og helst ikke ville innrømme sine egne feil :p

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Feil, pirater betaler for det de virkelig vil ha, og laster ned det de kunne vært foruten.
Naivt. Folk er grådige og nedlasting er ekstremt lettvint.

 

Naivt å tro at folk skal betale for noe som ikke er tilgjengelig.....

 

Naivt å tro at folk som ikke ser film og derfor ikke laster ned noen filmer og er de beste kundene til bransjen.....

 

Realistisk sett er de som er mest glade i film også sansynligvis de som kjøper og laster ned mest.

De ser nok mest film også.......

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tar meg retten til å kalle filmindustrien/musikkindustrien noen tilbakestående idioter av noen kjøttfløyteblåsere.

 

Først så vil de ha bort piratene, så de danner MPAA og RIAA (eller andre tåpelige akronym) for å lage en heksejakt uten sidestykke. Å når (f.eks) Norge har fått sine nye Antipiratlover, da kryper de tilbake.. Det har egentlig aldri vært noen tvil i at "pirat-industrien" har hjulpet på salget til både platebransjen å filmbransjen? Det har jo vært egne studier på området som viser nettopp det!

 

Forstår godt plagen bak piratkopieringen, har også ingenting til overs for det selv siden jeg driver med foto og media. Men at de kan tillate seg å være så dobbelmoralsk og korttenkte irriterer meg noe j*vlig. Det er jo ikke tvil i at vi kan skylde på mediabransjen at vi har fått dårligere personvern. Å snart må vel alle som skal publisere noe på nettet ha advokater og kontrakter i bakhånd.

 

Det film- og musikkbransjen for lengst siden burde ha gjort var å finne en bedre løsning på problemet, men det er vel enklere å bruke flere mrd. på å finne folk å straffe de..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...