Gå til innhold

Kjøp av gaming pc inntil 15-16k


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ja, nok en tråd om dette, men det er vel det forumet er til for. Jeg er ikke så oppdatert på komponenter som jeg en gang var og jeg vet at det er her ekspertisen ligger. Jeg har fått feriepenger og vil ha ny pc. Jeg har satt et budsjett på 15-16-tusen, men jeg om det blir noe mer eller mindre så er nok det greit.

 

Det jeg vil ha:

- God PC til primært spilling

- Mulighet til å streame 1080p med god fps

- God kjøling

- Lavt støynivå

- SSD-disk + Rotasjonsdisk

- Stilrent kabinett

- Godt balansert maskinvare, oppgraderer sjeldent enkeltkomponenter i ettertid

 

Det jeg ikke trenger:

- Ikke noe overkill-komponenter

- Overklokking

- Blu-ray/dvd-spiller etc.

- Windows-lisens

- Flashy lys og effekter

- Skjerm, tastatur/mus osv.

 

Skal nevnes at jeg har en forkjærlighet for Nvidia og Intel, men er åpen for forslag. Min første tanke var Gtx780 og nye 1150-socket-prosessor, men jeg aner ikke i forhold til minne, psu etc og jeg vet egentlig lite om gfx og cpu-en også.

 

Alle innspill mottas med stor takk! :w00t:

Endret av Ildflue
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Her har jeg et forslag som jeg plundra sammen, men skal være så ærlig at jeg ikke vet hvor jeg legger "flaskehalsen" og om noen av komponentene er overkilll i forhold til resten. Er åpen for forslag!

 

http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=ecf898d5a6084f118b067d20b3f1fe79

 

Også har jeg et GTX 670 liggende, spørsmålet er om det er verdt å kjøpe et nytt 780 eller kjøpe et 670 til og kjøre SLI?

Lenke til kommentar

Det va veldig hvor dyrt det er på dustin for tiden.

Du sparer 520kr på og handle prossesor,hovedkort og ssd på netonnet feks. Og det va bare 3 ting æ sjekka litt fort.

 

Men ja et 670 bør holde, om du trenger mere futt så er det ikkje så vanskelig o finne et brukt 670 for sli til en grej pris.

Det er også unødvendig og betale i dyre dommer for minne.

 

Det er bare og sjekke noen tråder her på forumet og det er mer eller mindre samme annbefaling til alle

Lenke til kommentar

Etter å ha lest litt på diverse forum så har jeg kommet frem til at det ikke er noen nevneverdig økning i ytelse fra 2x670GTX vs 1x780GTX. Så med tanke på at jeg har et 670 allerede så har jeg satt sammen følgende forslag. Håper på noen kommentarer, regner med å bestille i løpet av helgen!!

 

http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=2b8ecd35ede0465a8cbaeca3ba36410c

Lenke til kommentar

Etter å ha lest litt på diverse forum så har jeg kommet frem til at det ikke er noen nevneverdig økning i ytelse fra 2x670GTX vs 1x780GTX. Så med tanke på at jeg har et 670 allerede så har jeg satt sammen følgende forslag. Håper på noen kommentarer, regner med å bestille i løpet av helgen!!

 

http://www.dustinhom...cbaeca3ba36410c

Ser bra ut, men ville tatt et 780 kort, med SLI kan det komme litt problemer osv. 670 kan du få solgt på finn.no etc om ikke du kan bruke det til noe annent :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...