Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Statisk ip altibox


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er faktisk mulig at noen fra Altibox gir kundene sine statisk IP, hvis de har vært kunde lenge eller om de har god grunn. Jeg er en av de, fordi jeg fikk det gratis. Så dere har ingenting dere skulle ha sagt.

 

nokså overbevist om at dette her er TS

https://www.facebook.com/Altibox/posts/10151699332054308?comment_id=27260642&offset=0&total_comments=5

 

om dette er tilfelle så er TS på "metro2" løsningen i motsetning til deg Kevin som er på "metro1" løsningen. dvs TS står ikke bak en felles nat gw og har en routbar adresse helt frem til hjemmesentralen.

Ser derfor ikke noen grunn for at TS ikke skal klare å portforwarde selv om han ikke har fast ip.

Lenke til kommentar

Heisann jeg får ikke til og portforwarde siden jeg ikke har statisk ip adresse. så jeg lurte om det er noen som har en til overs som har lyst og gi meg en til altibox?

Du trenger statisk IP-adresse på den PC'en du skal forwarde porten til, men det er noe bare du kan sette opp på ditt eget nettverk.

 

Det spiller ingen rolle om din 'public IP address' er statisk eller dynamisk for om port forwarding virker eller ikke. Kan du prøve denne linken og se hvilken IP-adresse du får opp? http://www.whatismyip.com/

 

Hvis den ikke ligger innenfor en av disse adresseområdene, så skal det ikke være noe i veien for å sette opp port forwarding fra din Altibox-router.

10.0.0.0 - 10.255.255.255

172.16.0.0 - 172.31.255.255

192.168.0.0 - 192.168.255.255

(Disse addressene er ikke-rutbare og kan bare brukes internt på et nettverk.)

Lenke til kommentar

Det betyr at Philip skal fint greie å forwade uten fast ip? @trrunde

 

han trenger ikke fast ip fra dalane bb for å kunne portforwarde, men dersom han har to routere på sitt eget nett vil han ha dobbel NAT og problemene oppleves akkuratt likt som du hadde.

 

han bør sette opp sin egen pc med en statisk ipadresse på innsiden av lanet slik at dere er sikker på portforwarding går mot riktig pc.

Lenke til kommentar

Du trenger statisk IP-adresse på den PC'en du skal forwarde porten til, men det er noe bare du kan sette opp på ditt eget nettverk.

 

Det spiller ingen rolle om din 'public IP address' er statisk eller dynamisk for om port forwarding virker eller ikke. Kan du prøve denne linken og se hvilken IP-adresse du får opp? http://www.whatismyip.com/

 

Hvis den ikke ligger innenfor en av disse adresseområdene, så skal det ikke være noe i veien for å sette opp port forwarding fra din Altibox-router.

10.0.0.0 - 10.255.255.255

172.16.0.0 - 172.31.255.255

192.168.0.0 - 192.168.255.255

(Disse addressene er ikke-rutbare og kan bare brukes internt på et nettverk.)

hei ipen stemmer ikke med noen av dem du skrev opp, men kan fortsatt ikke forwarde

Lenke til kommentar

du gir oss heller ingen info som gjør at det er mulig å finne ut hvorfor du ikke får til porforwarding....

er desverre ikke hjemme akkuratt nå men. når jeg prøver og portforwarde med port 1604 så står den som stengt uansett.. jeg har prøvd forskjellige ting men finner ikke ut hvorfor den er stengt. derfor tenkte jeg det kunne være jeg måtte ha statisk ip

Lenke til kommentar

er desverre ikke hjemme akkuratt nå men. når jeg prøver og portforwarde med port 1604 så står den som stengt uansett.. jeg har prøvd forskjellige ting men finner ikke ut hvorfor den er stengt. derfor tenkte jeg det kunne være jeg måtte ha statisk ip

 

1. hva slags router har du?

2. hva slags ipadresse står på wan interfacet på routeren? (denne skal være 81.166.145.x)

3. hva slags ipadresse har du på lan interfacet på routeren din?

4. hva slags ipadresse har du på pcen du prøver å portforwarde til?

5. har du en lokal brannmur på pcen din?

Lenke til kommentar

1. hva slags router har du?

2. hva slags ipadresse står på wan interfacet på routeren? (denne skal være 81.166.145.x)

3. hva slags ipadresse har du på lan interfacet på routeren din?

4. hva slags ipadresse har du på pcen du prøver å portforwarde til?

5. har du en lokal brannmur på pcen din?

Skal sjekke dette når jeg har mulighet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...