Gå til innhold

Sniktitt: Final Fantasy X/X-2 HD Remaster (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv sammenlignet med emulator så virker ting noe skarpere ettersom de har lagt på nye teksturer,

 

Her fra emulator i full HD med diverse grafikk-triks:

 

post-92389-0-27298100-1371808095_thumb.png

 

Sammenlignet med den første forhåndsvisningen på Vita så er teksturene tydelig forbedret, særlig på bakken, og skiltene over butikken er nye.

 

post-92389-0-26908100-1371808084_thumb.png

 

Ikke så gode bilder av Bahamut i den første visningen, men teksturene på vingene ser i det minste mindre mye bedre ut. Halen derimot ser like segmentert ut. Har ikke aens nye modeller?

Lenke til kommentar

Vet dere om de har lagt inn støtte for trophies? Har sikkert klokket inn 500 timer på disse to spillene til sammen, så tror det må til for at jeg skal orke mer av dem. ;)

 

Er ikke noen trophy-hunter akkurat, men har fått mer og mer sansen for det de siste årene.

 

trophies er "påbudt" på alle PS spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

herregud øystein,latterlig artikkel.

Det er klart at du aldri har spilt ffx og at du tar kriterier for nylanserte på ps3 og setter det opp mot ffx som er fra ps2.du burde virkelig skamme deg sjøl.

la andre redaktører som faktisk liker final fantasy gjøre dette.

 

Forventer du virkelig at at ffx remaster skal virkelig slå dagen grafikk?er du så naiv???

Du vet at spillet ble slippet i 2001 eller?

ffx hd er oppløft av originalen som gjør ting skarpere,men også forandrer små ting ved spillet som jeg liker.jeg kan virkelig ikke bryr meg nok med og kjøpe ffx remaster da jeg allerede har originalen og remastern ser annerledes ut når det gjelder UI.

 

hele artikkelen din gjør meg irritert og frustrert.

 

Du får være kar nok til og svare kommentaren fra meg.

eller så mulig du ikke er kar nok,og bare fjerner kontoen,som flest mods gjør når de får kritikk og ikke tåler og bli kritisert.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vet dere om de har lagt inn støtte for trophies? Har sikkert klokket inn 500 timer på disse to spillene til sammen, så tror det må til for at jeg skal orke mer av dem. ;)Er ikke noen trophy-hunter akkurat, men har fått mer og mer sansen for det de siste årene.

 

Alle nye ps3 spill som blir lansert på disk har trophies. Det har blitt ''påbutt'' siden 2008 om jeg husker rett. Så ja! Det er lagt inn støtte for trophies!

 

edit: Alle nye ps nettwork spill har også trophies, men de er kun de som blir lansert på disk som har platinium.

Endret av Apocalyptoo
Lenke til kommentar

[idiotisk rant]

Han beskriver hva som er grafisk forskjellig i denne HD versjonen, noe mange sikkert lurer på. Ingen steder skriver han at han forventet grafikk lik dagens spill. Du burde kanskje tenke deg litt om før du kommer med slike angrep.

Endret av Puffah
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gleder meg helt villt til denne utgivelsen, nesten mer enn jeg gleder meg til et nytt FF-spill, og det sier sitt. Hadde hundrevis av timer med spillet når det kom i 2002, men tror ikke jeg har rørt det i det hele tatt de siste 7-8 årene. Blir nesten som et nytt spill, så dette blir garantert kjøp på releasedagen. :)

Lenke til kommentar

Remasteren er basert på "International version" av både FF X og X-2. Når det gjelder FF X, betyr dette ingen forskjell for oss europeere, siden det var den versjonen som ble utgitt i 2002 også.

X-2 blir mer spennende, siden international version av den tidligere ikke har vært utgitt utenfor Japan. Men ser utifra flere nettavisartikler at det fortsatt er noe usikkert om "Last Mission" blir inkludert. Noen mener det ville være helt merkelig om SE utelot denne, nå når de likevel kommer med en nyutgivelse. Mens andre spekulerer i om planen er å tjene enda mer penger på å gi ut last mission som DLC.

 

Uansett, hovedgrunnen til at Last Mission fortsatt er veldig usikker er vel først og fremst fordi den aldri var dubbet til engelsk, og at de da eventuelt må få tak i alle de opprinnelige stemmeskuespillerne, eller finne erstatninger for dem.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
herregud øystein,latterlig artikkel.Det er klart at du aldri har spilt ffx og at du tar kriterier for nylanserte på ps3 og setter det opp mot ffx som er fra ps2.du burde virkelig skamme deg sjøl.la andre redaktører som faktisk liker final fantasy gjøre dette.Forventer du virkelig at at ffx remaster skal virkelig slå dagen grafikk?er du så naiv???Du vet at spillet ble slippet i 2001 eller?ffx hd er oppløft av originalen som gjør ting skarpere,men også forandrer små ting ved spillet som jeg liker.jeg kan virkelig ikke bryr meg nok med og kjøpe ffx remaster da jeg allerede har originalen og remastern ser annerledes ut når det gjelder UI.hele artikkelen din gjør meg irritert og frustrert.Du får være kar nok til og svare kommentaren fra meg.eller så mulig du ikke er kar nok,og bare fjerner kontoen,som flest mods gjør når de får kritikk og ikke tåler og bli kritisert.
Takk for innspel. Eg kjøpte spelet våren 2002, sidan det var då spelet dukka opp i Europa. Eg spelte det godt og lenge og sanka inn over eit par hundre timar. Eg prøvde å kome meg gjennom alt, men må nok innrømme eg kom til kort mot Dark Aeons. Mykje av tida gjekk med til Blitzball, noko eg kosa meg stort med. Elles har eg ein halvmeter høg Kimahri ståande på hylla, og ein liten Auron som vaktar over DVD-samlinga mi. Gler meg stort til å vandre over Mt. Gagazet i full HD medan People of the North Pole sig gjennom høgtalarane.Utover det forventar eg ingenting meir enn at spelet skal sjå betre ut etter å ha fått ein finpuss. Det gjer det.

 

okay,so hvorfor er du så negativ ovenfor ffx da?

jeg har spilt ca 240timer på ffx og jeg har 100% save med alle DA og penance gjort og 4 forskjellige ultimate armors på hver char inkludert ribbon,99warp spheres,10 fiends captured på alle fiends,alle på arena'n osv,sjøl var jeg ikke så ille for blitzball,gjorde bare det for wakkas CW.

jeg liker faktisk other world,to zanarkand og aurons theme.

Men du bør vite og forskjellen mellom ffx hd og dagens spill og ff13,de er ikke engang i samme kategori.Eneste sammenligninga du bør gjøre er ffx til ffx remaster,hva forskjellene er på de 2 versjonene.

Håper du tar det i etterretning hvis du får sjansen eller har planer om og skrive review på ffx hd når det blir lansert.

Lenke til kommentar

FFX1 var 80% ferdig i Mai. Menst FFX2 var 65% ferdig i Mai. Tror nokk til det blir på nippe om de skal greie å få det lansert i år. Siden FFXIV kommer i august, Kindom Hearts HD i september, og FFXIII LR i Februar 2014. Vill jeg tippe at November hørest mest naturlig ut. Rett før lanseringene av Xbox1 og PS4.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+412

Vet dere om de har lagt inn støtte for trophies? Har sikkert klokket inn 500 timer på disse to spillene til sammen, så tror det må til for at jeg skal orke mer av dem. ;)Er ikke noen trophy-hunter akkurat, men har fått mer og mer sansen for det de siste årene.

 

Det blir nok trophy-støtte. :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...