Gå til innhold

Mass Effect 3 kunne ha hatt en annen slutt (PS3, WiiU, Windows, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Usj, for noe håpløse greier. ME 3 hadde ikke fått en skikkelig slutt uansett ser det ut som.

 

Ville heller bare hatt en "standard" slutt der en etter et langt og spennende spill sprengte Reaperene i lufta og poserte elegant foran en eller annen flott bakgrunn - the end.

 

Håper det neste spillet i serien ikke inneholder ordet "Reaper" og heller tar for seg alt det andre inneholdet i det spennende universet. Og at det heller ikke har MP som er knyttet til singleplayeren, ting som tikker og går mens man ikke spiller, mer enn en hub, skikkelig dialog system, oppdrag som forsvinner, planetscanning... lista er lang.

 

Rant over, man kan drømme...

Lenke til kommentar

Drew Karpyshyn er en fantastisk spenningsfortatter, og det er trist for alle som liker gode spillhistorier at han har forlatt Bioware.

Håper han fortsetter som spillforfatter, siden det er det han kan best. Han klarer også ikke alltid å skrive like gode bøker som det han gjør til spill eller bøker satt til et spillunivers (med tanke på alle bøkene hans er satt til Star wars, forgotten realm eller mass effect).

Lenke til kommentar

Det er iallefall mer logisk slutt enn det som skjedde i ME3. Entropoti er jo en faktisk teori, uten å kunne for mye om teoretisk fysikk eller fysikk generelt så høres det allerede mer logisk ut enn logikken reaperrasen presenterte og kunne fremstillt reaperne som noe mer enn nikkedukker for gudebarnet.

Endret av GlennLemus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ville heller ha hatt hans slutt av den enkle grunn at han var sjefsforfatter på de to første spillene, og burde derfor være den som skrev hele historien. Men dette beviser jo bare at de ikke hadde peiling fra begynnelsen av, noe som er tullete. Er irriterende med "trilogier" som egentlig bare er en serie spill hvor de finner på ting etterhvert, uten å ha en klar idé om hvordan det slutter. Det samme ødela jo historien fullstendig i Assassin's Creed-serien, som faktisk hadde mye potensiale etter toeren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ville heller ha hatt hans slutt av den enkle grunn at han var sjefsforfatter på de to første spillene, og burde derfor være den som skrev hele historien. Men dette beviser jo bare at de ikke hadde peiling fra begynnelsen av, noe som er tullete. Er irriterende med "trilogier" som egentlig bare er en serie spill hvor de finner på ting etterhvert, uten å ha en klar idé om hvordan det slutter. Det samme ødela jo historien fullstendig i Assassin's Creed-serien, som faktisk hadde mye potensiale etter toeren.

 

Sånn som Lost serien? :p virka bare som de fant på ting helt random. "Isbjørn på tropisk øy! Oh, yeah! da vil folk begynne å lure!" Uten null forklaring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det eneste jeg forlanger er at slutten gir mening. At det er en logisk grunn til at det skjer, og at det er en grunn til at vi som spillere opplever den slutten vi har spilt oss frem til. ME3 sin slutt var det motsatte. Ingenting hang sammen, plot-huller så langt øyet kan se, flere spørsmål enn svar når spillet var over, og ingenting vi gjorde som spillere hadde noen betydning. Da foretrekker jeg denne slutten, selv om ikke alt er lyserosa.

Lenke til kommentar
Ville heller ha hatt hans slutt av den enkle grunn at han var sjefsforfatter på de to første spillene, og burde derfor være den som skrev hele historien. Men dette beviser jo bare at de ikke hadde peiling fra begynnelsen av, noe som er tullete. Er irriterende med "trilogier" som egentlig bare er en serie spill hvor de finner på ting etterhvert, uten å ha en klar idé om hvordan det slutter. Det samme ødela jo historien fullstendig i Assassin's Creed-serien, som faktisk hadde mye potensiale etter toeren.
Sånn som Lost serien? :p virka bare som de fant på ting helt random. "Isbjørn på tropisk øy! Oh, yeah! da vil folk begynne å lure!" Uten null forklaring.

 

Skjønner hvor du vil hen, men isbjørnen var vel en av de få tingene som faktisk ble forklart :p

Lenke til kommentar
Ville heller ha hatt hans slutt av den enkle grunn at han var sjefsforfatter på de to første spillene, og burde derfor være den som skrev hele historien. Men dette beviser jo bare at de ikke hadde peiling fra begynnelsen av, noe som er tullete. Er irriterende med "trilogier" som egentlig bare er en serie spill hvor de finner på ting etterhvert, uten å ha en klar idé om hvordan det slutter. Det samme ødela jo historien fullstendig i Assassin's Creed-serien, som faktisk hadde mye potensiale etter toeren.
Sånn som Lost serien? :p virka bare som de fant på ting helt random. "Isbjørn på tropisk øy! Oh, yeah! da vil folk begynne å lure!" Uten null forklaring.

 

Lost serien skal neste sesong ha titler som matcher innholdet.

"Lost" "Almost Found" "Found" "Lost again" "Totally lost" osv.

 

Er mange store feil med slutten til ME3, største feilen er måten karakteren Sheppard blir brutt på av ett vesen du har ingen kjennskap til før, her skulle de vært mer aktive med delete tasten.

Lenke til kommentar

Det eneste jeg forlanger er at slutten gir mening. At det er en logisk grunn til at det skjer, og at det er en grunn til at vi som spillere opplever den slutten vi har spilt oss frem til. ME3 sin slutt var det motsatte. Ingenting hang sammen, plot-huller så langt øyet kan se, flere spørsmål enn svar når spillet var over, og ingenting vi gjorde som spillere hadde noen betydning. Da foretrekker jeg denne slutten, selv om ikke alt er lyserosa.

 

For ikke å snakke om å introdusere plot twisten 5 minutter før spillet var over i en uhorvelig lang sekvens full av neo religiøst vissvass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...