Gå til innhold

Sniktitt: Assassin's Creed IV: Black Flag (PS3, PS4, WiiU, Windows, X360, XOne)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå som serien har gått sin gang
Vil nå ikke si dette, pcgamer har avslørt at det er to andre assassins creed spill som blir utviklet nå, samtidig med black flag

 

det spørs litt hvordan kvaliteten på black flag blir når de utvikler to andre ac-spill, samtidig.

 

Kanskje man kan og må planlegge snikmorderne litt bedre på forhånd? Og kanskje man tåler litt mindre og ikke er john rambo snikmorder? Selv om jeg tviler på det. Kanskje de ihvertfall fikser sånn at fiendene angriper deg samtidig og ikke bare en av gangen i det minste.

Endret av PcAj
Lenke til kommentar

Jeg er noe enig i at Animus ikke er den mest spennende delen av AC-spillene, men jeg likte VIRKELIG den måten tankegang å begrense et spill på.. Det vil si: det gir meg en logisk forklaring på hvorfor "usynlige vegger" oppstår, hvorfor vi ikkemkan gå lengre en gitt retning, selv om det er mulig, hvorfor spilleren ikke dør.. Forklaringen er rett og slett at det ikke skjedde, det huskes ikke, og derfor kan man heller ikke komme dit! Man gjennopplever et minne, og den tankegangen for å begrense områder og dødsfall i spill var noe jeg simpelthen bare elsket! For meg ga dette et nytt nivå av troverdighet.. Men, å holde på som Desmond var allikevel ikke så spennende..

 

Når det er sagt, så har jeg aldri blitt mett på AC, og 3-er var også bare elsk! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det er litt rart at artikkelforfatter omtaler AC3 som metningspunktet for mange tilhengere av spillserien, når det i virkeligheten var dette kapittelet som ga nytt liv i AC-universet, i følge en del kommentatorer, og som jeg også er enig i... AC4 kan vel bare sies å være en videreutvikling av det som ble presentert i 3ern, også med tanke på at konseptet med sjøslag først ble presentert her...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror dette blir ett bra spill. Assassins Creed har alltid bygget på det historiske og litt eksotiske, noe vi fikk veldig mye av i AC2. I AC3 har de gått over til ett kaldt og kjedelig Boston, hvor man ikke får den samme følelsen av særegenhet. Her vandrer man rundt blant like trehus og murhaller, kontra utrolige kirker, kanaler og villaer i AC2 serien. Virker som om AC4 kan bringe tilbake den mer eksotiske delen, noe som jeg tror definerer mye av serien. Omgivelsene gjør mye med historien og selve spillkonseptet.

Lenke til kommentar

Vanligvis blir jeg irritert over årlige utgivelser av det samme spillet, som f.eks COD. Spillet har ikke forandret seg en dritt siden COD4.

I Assassins Creed serien, har jeg derimot ingenting imot årlige utgivelser av noe som essensielt er det samme spillet. Jeg spiller gjennom et AC spill på ca 15 timer, og når det kommer et nytt spill kan jeg da kose med med AC i 15 timer til. :)

Endret av oddsmurf
Lenke til kommentar

Synes det er litt rart at artikkelforfatter omtaler AC3 som metningspunktet for mange tilhengere av spillserien, når det i virkeligheten var dette kapittelet som ga nytt liv i AC-universet, i følge en del kommentatorer, og som jeg også er enig i... AC4 kan vel bare sies å være en videreutvikling av det som ble presentert i 3ern, også med tanke på at konseptet med sjøslag først ble presentert her...

 

Jeg er ganske enig med artikkelforfatter, så la meg prøve å forklare hvordan jeg (og sikkert mange andre) ser det: Forhåpentligvis har AC4 "av-utviklet" mye av det som gjorde AC3 til det første AC-spillet jeg har mistet interessen for halvveis, nemlig at en lang utviklingssyklus og en stamtavle av nye mekanikker fra Brotherhood og Revolutions førte med seg en så høy grad av feature creep at AC3 endte opp som et bloated, forvirret og retningsløst spill. Det gjennomgående inntrykket mitt var at utviklerne verken hadde fått med seg hva som gjorde serien interessant til å begynne med, eller visste hva de egentlig ville med AC3.

 

AC1 led under del mangler og tvilsomme designvalg som kom av at det var en (da) eksperimentell tittel med en del voksesmerter, uten noen åpenbare referanser å kopiere fra. AC3 har motsatt problem - nå drukner spillet under sin egen vekt som Ubisofts største franchise med årlige releases, og et budsjett som har gjort det mulig for dem å løpe helt løpsk med sjekkliste-designet som preger AAA-spill for tiden.

 

AC4 virker litt mer fokusert, og det er bra. De har tatt den tingen som (litt ut av det blå) fungerte bra i AC3, nemlig sjøslagene, og forhåpentligvis styrt resten av gameplayet i en litt mindre ekstravagant, "all-inclusive" retning. Jeg synes fremdeles at å flytte fokuset fra Midtøsten og Europa til USA var et enormt feilsteg - jeg håpte AC3 skulle foregå under den franske revolusjon heller enn den amerikanske - men piratvinkelen er lovende.

Lenke til kommentar

Er enig med artikkelforfatter at AC3 var et metningspunkt. Sjøscenene var omtrent det eneste som fungerte i AC3, så det er bra at de i det minste bygger videre på det. Men det er på tide med å slutte med årlige utvidelser. Det fungerte i AC2-trilogien der de allerede hadde en god historie og setting, og bare trengte å bygge videre på det forrige spillet. AC3 bar tydelig preg på dårlig tid.

 

Jeg ville heller sett ideen med AC4: Black Flag som en ny pirat-IP og heller ta et års pause fra AC. De har sikkert tenkt på det, men forstår at de kjører på videre med AC-varemerket siden AC3 solgte så bra. Ubisoft er såpass gode på å finne på nye IP-er at jeg tilgir de for denne gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...