Gå til innhold

Sniktitt: Ryse: Son of Rome (XOne)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quicktime eventene ødela spillet. Er jo slowmotion i tillegg når alt dette skjer. Virker som det skjedde utrolig ofte.

 

Det som også er fryktelig irriterende med QTE er at man bare ser etter hvilke knapper man skal trykke på og fokuserer ikke på den fete animasjonen f.eks. Heller bare ha en animasjon der istedenfor QTE da.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

http://news.softpedia.com/news/Ryse-Son-of-Rome-Quick-Time-Events-Complete-Themselves-If-Players-Miss-Them-361111.shtml Virker som de fleste av QTEene fullføres av seg selv hvis du ikke gjør noe. Lol.

 

Som også står i artikkelen? "Det er inga straff for å bomme sidan fienden allereie teknisk sett er død, men om du gjer alt riktig vil du kunne få bonusar som til dømes betre helse. Akkurat dette blir nødvendig sidan helsa til Marius er statisk og utan regenerering." Bommer du på riktig knapp, får du ingen straff, altså, han dreper duden, men du får ingen bonus heller.

 

Quicktime eventene ødela spillet. Er jo slowmotion i tillegg når alt dette skjer. Virker som det skjedde utrolig ofte.

 

Grunnen til at det kom svært ofte, var jo at de hadde gjort Markus OP. Han ga ut mer skade, slik at det ikke tok en evighet å komme igjennom demoen, de skulle jo bare vise frem alt som kunne skje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Endelig ett spill i antikken uten mechs og monster. Altfor mange middelalderspill og antikke spill med monster.

 

Neste blir vel Ryse Viking Age?

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Virker som flesteparten sliter med å lage ordentlig melee combat i slike spill. Witcher 2 og Chivalry tror jeg de er de eneste som har fått det til. Selv Skyrim syns jeg var for simpelt. Hadde dem ordnet ordentlig combat som Witcher eller Chivalry så hadde dette vært drømmespillet mitt. Lengtet etter et ordentlig gladiator lignende spill siden jeg ble født omtrent :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Dette er helt forferdelig!

Man skal spille spillene, ikke "se" på de..

Her blir man leid igjennom som om man skulle vært en hjernedød fisk!

 

En stor tragedie, rett og slett. Hvilken idiot vil spille noe slikt!?

 

Alle korridor spill er med min mening laget for hjernedøde fisker jeg foretrekker open world. Tror de fleste foretrekker det om man ikke er som sagt litt treig i hjernen. Selvfølgelig kan man nyte et spill som feks Uncharted. Veldig morsomt men til syvende å sist uten valg blir det bare som en enkel film.

Lenke til kommentar

Virker som flesteparten sliter med å lage ordentlig melee combat i slike spill. Witcher 2 og Chivalry tror jeg de er de eneste som har fått det til. Selv Skyrim syns jeg var for simpelt. Hadde dem ordnet ordentlig combat som Witcher eller Chivalry så hadde dette vært drømmespillet mitt. Lengtet etter et ordentlig gladiator lignende spill siden jeg ble født omtrent :p

 

Prøv Dark Souls. Kampsystemet i The Witcher 2 er sterkt inspirert av Dark Souls sitt.

 

Når det gjelder Ryse, så var dette spillet det absolutte lavpunktet på E3 for meg. Det så rett og slett ikke morsomt ut i det hele tatt. Spillfiguren tar opp en tredjedel av skjermen, du har ikke oversikt i det hele tatt (på grunn av førstnevnte), kampsystemet er en fullstendig nedskrellet versjon av Batman sitt, og hver eneste fiende du bekjemper leder til QTE.

 

Dette spillet ble trolig originalt utviklet for Kinect, men ble deretter justert om for normale kontrollere sent i utviklingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Christ! Er det ingen som gidder å lese noe lengre, men bare raser ned for å kommentere nøyaktig det samme i munnen på hverandre til enhver tid?

 

" I tillegg vil høgre vanskegrader slå av knappesymbola, slik at avslutningsangrepa utelukkande blir basert på at du følgjer lyden og det som skjer på skjermen for å finne det beste tidspunktet for å sende eit slag mot fienden"

 

Dette er ikke QTE i stort større grad enn hva snikangrep i The Last of Us er QTE, som forøvrig får prangende ovasjoner i alle anmeldelser selv med samme type mekanikk i nevnte angrep. Så kan du selvfølgelig si at "man ikke trenger snikangrep i det hele tatt i TLoU". Men for min del utgjorde disse sikkert 85% av alle takedowns jeg utførte når jeg gikk igjennom første gang. Spiller gjennom TLoU på Survivor nå, og akkurat som i Ryse på høyere vanskelighetsgrader så må jeg her forholde meg til indikasjoner og intuisjon, noe jeg synes gjør spillet mye morsommere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...