Gå til innhold

Bildene vi aldri brukte - del 1 (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg skjønt hvordan 'kvaliteten' på Hardware-Ekstra artiklene skulle gå opp.

 

Hei

 

Takk for tilbakemelding!

 

Som vi har nevnt i kommentarfeltet tidligere, blir den redaksjonelle profilen til Ekstra til fremover.

 

Vi kommer til å prøve et ganske vidt spekter av artikler fremover for å se hvordan de faller i smak hos leserne, og her ser vi på en rekke faktorer. Tilbakemeldingene i forumet er en viktig del av dette, men husk at de aller fleste Ekstra-leserne ikke er aktive på forumet, så vi må også se på tall som delinger, likes, konverteringer til Ekstra-brukere, hvor mange sider man leser i saken, tid tilbrakt på siden, m.m.

 

Eksperimenteringen der vi går fra dobbelblindet SLI-test på fredag til messefoto og booth babes i dag kan kanskje oppleves som rotete, men målet er altså å finne ut hva leserne vil ha, slik at vi har helt rett fokus fremover.

 

Statistikk

Bruker anledningen til å dele litt statistikk fra den første uken med Ekstra :) Her er en grov fordeling av resultatene hittil.

 

Veldig godt lest av Ekstra-brukere, og bra tilbakemeldinger i forumet:

 

- Test SLI og Crossfire X

- Så mye koster PC-en per døgn

 

Godt lest av Ekstra-brukere, og midt på treet tilbakemeldinger i forumet:

 

- Bildegalleri fra Taiwan: De drøyeste maskinene vi fant

- Innbrenning på plasma-TV

 

Godt lest av Ekstra-brukere, men dårlige tilbakemeldinger i forumet:

 

- Slik bygger du PC selv

 

Lite lest av Ekstra-brukere, men gode tilbakemeldinger i forumet:

 

- Les dette før du brenner penger på en SSD

- Slik bruker du Linux-terminalen

- Besøk SSD-fabrikk

 

Bildet som begynner å tegne seg, er at de tekniske og dype sakene likes best, men at det kreves tydelig vinkling og konsept for at de skal treffe (ref myteknusingen og strømkalkulatoren, versus linux og ssd-fabrikk).

Endret av SiR0
  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Statistikk

Bruker anledningen til å dele litt statistikk fra den første uken med Ekstra :) Her er en grov fordeling av resultatene hittil.

 

 

Veldig godt lest av Ekstra-brukere, og bra tilbakemeldinger i forumet:

 

- Test SLI og Crossfire X

- Så mye koster PC-en per døgn

 

Godt lest av Ekstra-brukere, og midt på treet tilbakemeldinger i forumet:

 

- Bildegalleri fra Taiwan: De drøyeste maskinene vi fant

- Innbrenning på plasma-TV

 

Godt lest av Ekstra-brukere, men dårlige tilbakemeldinger i forumet:

 

- Slik bygger du PC selv

 

Lite lest av Ekstra-brukere, men gode tilbakemeldinger i forumet:

 

- Les dette før du brenner penger på en SSD

- Slik bruker du Linux-terminalen

- Besøk SSD-fabrikk

 

 

Bildet som begynner å tegne seg, er at de tekniske og dype sakene likes best, men at det kreves tydelig vinkling og konsept for at de skal treffe (ref myteknusingen og strømkalkulatoren, versus linux og ssd-fabrikk).

Jeg regner med at du har blandet bra/dårlige med positive/negative her, det fremstår i det minste slik. Når dere påstår at SLI og CFX-testen og pris per døgn-kalkulatoren har fått positive tilbakemeldinger mener jeg dere legger standarden alt for lav, for det har kommet inn masse kritikk på disse artiklene dere bør ta til grundig vurdering. Hvis dere har tenkt å ha denne ekstra-løsningen må dere ha som mål å være kremen av kremen, og av det jeg har sett hittil er dette rett og slett ikke godt nok for en betalingstjeneste.

 

Jeg tror dere kommer til å få en massiv reduksjon i antall abonnementer på Hardware Ekstra i begynnelsen av juli med mindre dere tar en grundig omvurdering av hva dere ønsker å gjøre med løsningen, da er det faktisk bedre å ha en betalingsløsning for å fjerne kun reklamen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei

 

Takk for tilbakemelding!

 

Som vi har nevnt i kommentarfeltet tidligere, blir den redaksjonelle profilen til Ekstra til fremover.

 

Vi kommer til å prøve et ganske vidt spekter av artikler fremover for å se hvordan de faller i smak hos leserne, og her ser vi på en rekke faktorer. Tilbakemeldingene i forumet er en viktig del av dette, men husk at de aller fleste Ekstra-leserne ikke er aktive på forumet, så vi må også se på tall som delinger, likes, konverteringer til Ekstra-brukere, hvor mange sider man leser i saken, tid tilbrakt på siden, m.m.

 

Eksperimenteringen der vi går fra dobbelblindet SLI-test på fredag til messefoto og booth babes i dag kan kanskje oppleves som rotete, men målet er altså å finne ut hva leserne vil ha, slik at vi har helt rett fokus fremover.

 

Statistikk

Bruker anledningen til å dele litt statistikk fra den første uken med Ekstra :) Her er en grov fordeling av resultatene hittil.

 

Veldig godt lest av Ekstra-brukere, og bra tilbakemeldinger i forumet:

 

- Test SLI og Crossfire X

- Så mye koster PC-en per døgn

 

Godt lest av Ekstra-brukere, og midt på treet tilbakemeldinger i forumet:

 

- Bildegalleri fra Taiwan: De drøyeste maskinene vi fant

- Innbrenning på plasma-TV

 

Godt lest av Ekstra-brukere, men dårlige tilbakemeldinger i forumet:

 

- Slik bygger du PC selv

 

Lite lest av Ekstra-brukere, men gode tilbakemeldinger i forumet:

 

- Les dette før du brenner penger på en SSD

- Slik bruker du Linux-terminalen

- Besøk SSD-fabrikk

 

Bildet som begynner å tegne seg, er at de tekniske og dype sakene likes best, men at det kreves tydelig vinkling og konsept for at de skal treffe (ref myteknusingen og strømkalkulatoren, versus linux og ssd-fabrikk).

 

Det er i hvert fall ikke en eneste ingress i noen av "ekstra" sakene som har fått meg til å vurdere å lese dem ... men jeg ser allerede en klar tendens på den "vanlige" siden til at det blir mindre å lese og ingen kvalitetsøkning ... Sorry, men p.d.d. så har dette allerede blitt noe negativt for meg ... De eneste artiklene som er som vi må betale for kan vi fint finne andre steder (til og med på norsk), dere bør få lagd en oversikt over kommende saker, hva som skal testes, hvor man kan lese om det osv. så fort som fanden, ellers kommer dere til å miste teknisk kyndige lesere rimelig kjapt!!!

 

Jeg savner fremdeles de seriøse testene om fagbruk av maskinvare, hva som funker best sammen for bruk til 3D, bilde-/videoredigering, tester av seriøse program for database/foto/video/3D redigering, seriøse tester av programvare for dagligdags bruk utover "browsere" ...

Jeg savner test av maskinvare sammen med programvare, f.eks. hva funker best med rendering av bilder/video amd/nvidia, intel/amd, Microsoft vs. Apple vs. SuSe/Debian/Redhat/Mint osv, Lightroom vs. Aperture vs. Lighttable osv osv osv. Dette gjelder selvfølgelig også programvare for vanlig bruk, kontorapplikasjoner, epost, privatregnskap, lek og moro for de yngste osv osv.

Det er helt okay at dere bruker mye tid på spill, da det er mange som spiller, men det er veldig mange som begynner å redigere bilder selv også, (jeg får daglige spørsmål om redigeringsprogram som er enkle eller gjør slik og sånn ...) eller tar videosnutter som de ønsker å sette sammen til en film av ungene ... Det er færre som driver med 3D, men 3D og videorendering går på mange av de samme prinsipper, så om noe fungerer bra for video så er sjansen stor for at det funker for 3D også ...

Og har dere ikke kunnskapen selv, vel... benytt kompetansen som finnes i forumet deres, gå aktivt ut og spør om den enkelte om denne kunne tenke seg å gjøre en test/vurdering, gjerne i samarbeid med dere for en gitt sum penger (som selvfølgelig må stå i stil med jobben).

 

Per i dag, så er det ikke en artikkel som interesserer meg mer enn middels på sidene deres og det er ingen på ekstra (subjektiv mening).

 

Det beste jeg har lest hos dere var den serien med PHP som dere hadde for en stund siden, og siden jeg nevner den, så kommer den vel til å bli lagt inn som ekstra-materiell ... sorry til alle dere som også likte den guiden, men som ikke har planer om å betale for å lese den).

Endret av StoltHD
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

For at jeg skal betale for tilgang så MÅ teknisk dybde, språklig kvalitet (jeg er FOR mer nynorsk da aktive nynorskbrukere har et betraktelig mer bevisst forhold til språk en de fleste andre) og relevans på plass. Jeg vil gjerne ha en IT side. Ikke en "IT og hei der er det jammen enda en ny TV" side. Siden jeg er vrang så må alt dette på plass før jeg er villig til å finne frem VISA-kortet.

Lenke til kommentar

Sporer veldig av fra artikkelen her, MEN. Hvorfor ikke gjøre litt ekstra for 'ekstra'-medlemmene? Feks Div konkurranse \ giveaways osv? De ukentlige konkurransene hvor dere gir bort ting kan jo også låses til ekstra-brukerene.. :D større sjanse for min del.. tihi.

 

Hei,

 

I løpet av prosessen frem til lanseringen av Hardware Ekstra, inviterte vi inn en rekke lesere til en fokusgruppe her hos oss. Der tok vi opp hva de mente om at vi ga slike små ekstrabonuser til Ekstra-medlemmer, både konkurranser, rabatter, snedige småfunksjoner og annet moro. Responsen viste at det var langt viktigere med rett stoff, og vi valgte derfor å legge det fra oss inntill videre. Men om det blir en større etterspørsel etter slikt nå, kan vi vurdere det igjen.

 

 

 

Det er i hvert fall ikke en eneste ingress i noen av "ekstra" sakene som har fått meg til å vurdere å lese dem ... men jeg ser allerede en klar tendens på den "vanlige" siden til at det blir mindre å lese og ingen kvalitetsøkning ... Sorry, men p.d.d. så har dette allerede blitt noe negativt for meg ... De eneste artiklene som er som vi må betale for kan vi fint finne andre steder (til og med på norsk), dere bør få lagd en oversikt over kommende saker, hva som skal testes, hvor man kan lese om det osv. så fort som fanden, ellers kommer dere til å miste teknisk kyndige lesere rimelig kjapt!!!

 

Jeg savner fremdeles de seriøse testene om fagbruk av maskinvare, hva som funker best sammen for bruk til 3D, bilde-/videoredigering, tester av seriøse program for database/foto/video/3D redigering, seriøse tester av programvare for dagligdags bruk utover "browsere" ...

Jeg savner test av maskinvare sammen med programvare, f.eks. hva funker best med rendering av bilder/video amd/nvidia, intel/amd, Microsoft vs. Apple vs. SuSe/Debian/Redhat/Mint osv, Lightroom vs. Aperture vs. Lighttable osv osv osv. Dette gjelder selvfølgelig også programvare for vanlig bruk, kontorapplikasjoner, epost, privatregnskap, lek og moro for de yngste osv osv.

Det er helt okay at dere bruker mye tid på spill, da det er mange som spiller, men det er veldig mange som begynner å redigere bilder selv også, (jeg får daglige spørsmål om redigeringsprogram som er enkle eller gjør slik og sånn ...) eller tar videosnutter som de ønsker å sette sammen til en film av ungene ... Det er færre som driver med 3D, men 3D og videorendering går på mange av de samme prinsipper, så om noe fungerer bra for video så er sjansen stor for at det funker for 3D også ...

Og har dere ikke kunnskapen selv, vel... benytt kompetansen som finnes i forumet deres, gå aktivt ut og spør om den enkelte om denne kunne tenke seg å gjøre en test/vurdering, gjerne i samarbeid med dere for en gitt sum penger (som selvfølgelig må stå i stil med jobben).

 

Per i dag, så er det ikke en artikkel som interesserer meg mer enn middels på sidene deres og det er ingen på ekstra (subjektiv mening).

 

Det beste jeg har lest hos dere var den serien med PHP som dere hadde for en stund siden, og siden jeg nevner den, så kommer den vel til å bli lagt inn som ekstra-materiell ... sorry til alle dere som også likte den guiden, men som ikke har planer om å betale for å lese den).

 

Hei

 

Takk for tilbakemeldingen din!

 

Den redaksjonelle profilen til Ekstra blir til fremover, og vi lytter til alle tilbakemeldingene vi ser her. Vi har prøvd å skape et bredt spekter på emnene til sakene vi har publisert hittil. Tilbakemeldingene fra dere lesere i forumet viser at noen av sakene burde vært bedre, mens andre har fått gode tilbakemeldinger. Samtidig ser vi at det går igjen et ønske om mer dybde, og det tar vi med oss i vurderingen av hvilke saker vi skal skrive fremover.

 

Jeg kan ikke garantere at alle sakene vi skriver for Ekstra vil være et like stort dykk ned i det tekniske, slik du og andre ønsker, men vi vil ha flere av dem enn før. Vi i redaksjonen ønsker å skrive disse store tekniske dypdykkene, men vi vil også prøve å balansere det med saker som har et tekniske tema, samtidig som vi kan bringe stoffet frem til mindre kompetente lesere.

 

Det er mange meninger og ønsker, og vi vil prøve å tilfredsstille alle på best mulig måte. På Ekstra har vi derfor planlagt store profilintervjuer med teknologer (Håkon Wium Lie er rett rundt hjørnet), vi har sett på hvordan Oculus Rift brukes i undervisningen på en norsk skole (også rett rundt hjørnet), et større dykk i hvordan et skjermkort fungerer (den er veldig teknisk), et dykk i sikkerheten på trådløse hjemmenettverk, nye tekniske verktøy mikset med redaksjonelt innhold, alt samtidig som vi vil kjøre ut serier med tips, triks og myter i forskjellige kategorier :-)

Endret av Nilsen
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...