Gå til innhold

Sniktitt: Thief (PS4)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Thief:

Elder scrolls med BARE stealth-delene.

 

Jeg husker Thief 2: The Dark Age veldig godt:

En bue som skyter pilen 15 meter på det meste.

 

Mens det var rimelig gøy, så var det ikke spesielt episk; 6.5/10, da jeg ikke giddet å fullføre spillet.

 

Thief 2: The Metal Age ;)

 

Uansett; gleder meg stort til dette spillet, har trua på Montreal studioet som lager det.

Lenke til kommentar

Selv om jeg hadde foretrukket at spillet var tredje-person da alle snikespill er bedre med det. Siden du ser hele figuren din, og det er mye lettere å se om du er synelig eller ikke. Samtidig som at du har bedre oversikt over din omgivelser.

Endret av Genki
Lenke til kommentar

Selv om jeg hadde foretrukket at spillet var tredje-person da alle snikespill er bedre med det. Siden du ser hele figuren din, og det er mye lettere å se om du er synelig eller ikke. Samtidig som at du har bedre oversikt over din omgivelser.

 

Hehe, jeg har nøyaktig motsatt mening =) Jeg syns 3. person blir veldig upersonlig. Jeg har ikke lyst til å styre garrett, men å *være* garrett når jeg spiller Thief (og ellers i hverdagen, men nok om det). Har aldri likt snikespill der avataren tydelig ikke kan se rundt et hjørne, men jeg kan uten problemer på grunn av kameraføring.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Eit enkelt hjul viser deg alt du kan velje mellom, og kor mange piler du har, og dette kan gjerast via tradisjonell rotering av ei analogstikke, eller ved hjelp av trykkflata på PS4-kontrollaren, noko som faktisk er hakket kjappare.

 

Eit enkelt hjul viser deg alt du kan velje mellom, og kor mange piler du har, og dette kan gjerast via tradisjonell rotering av ei analogstikke

 

rotering av ei analogstikke

 

analogstikke

Lenke til kommentar

Selv om jeg hadde foretrukket at spillet var tredje-person da alle snikespill er bedre med det. Siden du ser hele figuren din, og det er mye lettere å se om du er synelig eller ikke. Samtidig som at du har bedre oversikt over din omgivelser.

 

Det er meget mulig (correct me if I'm wrong) at de følger oppsettet fra de tre forrige, og lar spilleren fritt gli inn og ut av 1. og 3. person. Dette fungerte i hvert fall meget bra tidligere.

Lenke til kommentar

Det ser underholdende ut, selv om at det er alt for mye Dishonored her, og alt for lite Thief. Altså basert på hva jeg har sett av gameplay så langt. Likevel. Én Thief oppfølger er bedre enn ingen Thief oppfølger, uansett hvor utvannet den ender opp med å være.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Det er meget mulig (correct me if I'm wrong) at de følger oppsettet fra de tre forrige, og lar spilleren fritt gli inn og ut av 1. og 3. person. Dette fungerte i hvert fall meget bra tidligere.

 

Thief 1 og 2 hadde ikke muligheten for 3. person. Theif DS hadde dette valget som du nevner, men dette blir skrotet i det nye spillet da det var en av de få tingene de hørte på fans av de opprinnelige spillene, samt at hovedpersonen er Garrett da.

 

Et snikspill bør naturligvis spilles i 1. person etter min mening da det blir alt for enkelt i 3. person.

Lenke til kommentar

Det er meget mulig (correct me if I'm wrong) at de følger oppsettet fra de tre forrige, og lar spilleren fritt gli inn og ut av 1. og 3. person. Dette fungerte i hvert fall meget bra tidligere.

 

Det høres supert ut, om det er muligheter for det. Spiller hovedsakelig på PS3 for tiden og kan ikke fordra first person spill, ville veldig gjerne ha Dishonored, da jeg elsker stealth spill. Men har ikke kjøpt det fordi jeg vet at jeg ikke kommer til å like spillet pga. kontrollene.

 

Hehe, jeg har nøyaktig motsatt mening =) Jeg syns 3. person blir veldig upersonlig. Jeg har ikke lyst til å styre garrett, men å *være* garrett når jeg spiller Thief (og ellers i hverdagen, men nok om det). Har aldri likt snikespill der avataren tydelig ikke kan se rundt et hjørne, men jeg kan uten problemer på grunn av kameraføring.

 

Dette er vel helt opp til hvor godt folk klarer å leve seg inn i spillet. Personlig klarer jeg ikke å tenke at jeg er en eller annen spillkarakter, blir bare rart for meg. Derfor jeg også misliker hele "Det er opp til deg, bare du kan redde verden!!" konseptet i enkelte spill. Vet mange er gode til å role-playe og leve seg inn i spill og roller, men jeg er ikke en av dem.

Kanskje fordi jeg er patetisk dårlig med en kontroller, levde meg godt inn i Far Cry 3 på PC da! :p

Endret av Genki
Lenke til kommentar

Thief 1 og 2 hadde ikke muligheten for 3. person. Theif DS hadde dette valget som du nevner, men dette blir skrotet i det nye spillet da det var en av de få tingene de hørte på fans av de opprinnelige spillene, samt at hovedpersonen er Garrett da.

 

Et snikspill bør naturligvis spilles i 1. person etter min mening da det blir alt for enkelt i 3. person.

 

Que!? Jeg var så fordømt sikker på at eneren hadde det, og gikk automatisk ut fra at toeren hadde det, selv om jeg aldri (rødme, rødme) spilte det.... 3-eren da? Det spillet hadde i hvert fall 3. personsvalget! Ser så tydelig for meg Garret som står på huk i en mørk krok...

Lenke til kommentar

Har aldri hørt om Thief-serien før, men dette virker spennende. Men selv om ideen er god, må gameplayet være SVÆRT bra for at jeg vil prøve det. Et snikespill uten bra gameplay, er som film uten farger. Det må ikke være der, men uten det blir det bare svært trist og kjedelig...

 

Thief 1 og 2 har fabelaktig gameplay. Bruker Dark Engine: så du har en følelse av vekt og masse. Du hører hvert fotskritt du tar og vet med en gang om du går på tregulv, metall eller teppe. Fienden er smart og vanskelig å lure. Spiller du ikke Thief så kommer jeg og spanker deg!! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...