Gå til innhold

Gaming pc 10-14k til fremtidens spill


Anbefalte innlegg

Hei. Skal ha meg en ny pc, om ikke veldig lenge. Som titlen sier, så burde prisen på pcn være mellom 12-15k. De 6 siste årene,har det bare blitt Counter-Strike spilling, og det krever ikke all verden.

 

Det jeg fokuserer på i en pc, er at lydnivået skal være minimalt på komponentene og viftene og kjøling er viktig.

Den skal brukes til å spille BF4,GTA5 og noen andre spill på High-Ultra. Jeg lurer på hvilked sider, som det lønner seg og kjøpe ifra? som er billig og gir mest for pengene. Hadde tenkt og kjøpe alt ifra komplett, men de hadde en del utsolgt på enkelte av varene jeg hadde sett på, og de fikk ikke inn før om 1-2 månder.

 

Tusen takk, for all hjelp jeg får :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syntes Dustinhome og Nettonet er best (men dette er selektivt!)

Fractal R4 kabinett, stilfullt og lavt støynivå

i5-4670k prosessor, raskt og godt

Et Z87 hovedkort du liker

Grafikkort kan du bestemme selv, jeg anbefaler GTX 770, eller HD7970. Ganske lik ytelse (enda).

En SSD, anbefaler Samsung 840 256GB

Det eneste jeg ville vurdert annerledes der, er Intel 520 240GB
Lenke til kommentar

... og fordi det er nettop OS'et som best kan nyttigjøre seg farten til en SSD, tenker jeg? Det er jo ikke stort en SSD kan gjøre bedre enn en vanlig snurredisk til spilling, annet enn at innlasting og saving går raskere. Har man plass nok, legger man andre programmer enn bare OS'et på den også.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

... og fordi det er nettop OS'et som best kan nyttigjøre seg farten til en SSD, tenker jeg? Det er jo ikke stort en SSD kan gjøre bedre enn en vanlig snurredisk til spilling, annet enn at innlasting og saving går raskere. Har man plass nok, legger man andre programmer enn bare OS'et på den også.

Oppstart, lagring og loading går raskere, som Photoshop. Nettleseren og programmer som blir brukt ofte, kan være smart å lagre på SSD.

Lenke til kommentar

Hei. Skal ha meg en ny pc, om ikke veldig lenge. Som titlen sier, så burde prisen på pcn være mellom 12-15k. De 6 siste årene,har det bare blitt Counter-Strike spilling, og det krever ikke all verden.

 

Det jeg fokuserer på i en pc, er at lydnivået skal være minimalt på komponentene og viftene og kjøling er viktig.

Den skal brukes til å spille BF4,GTA5 og noen andre spill på High-Ultra. Jeg lurer på hvilked sider, som det lønner seg og kjøpe ifra? som er billig og gir mest for pengene. Hadde tenkt og kjøpe alt ifra komplett, men de hadde en del utsolgt på enkelte av varene jeg hadde sett på, og de fikk ikke inn før om 1-2 månder.

 

Tusen takk, for all hjelp jeg får :)

I en pc til 15 k hadde jeg tatt 780. ER helt sykt. Nesten likt TITAN bare billigere.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...