Gå til innhold

Slik har iPhones hjemskjerm utviklet seg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan vi ikke bare kalle en spade en spade for EN GANGS skyld når det gjelder Apple: det er knapt nok noen forandring i det hele tatt. Det er gått ut på dato, rent bortsett fra at barn og den eldre garde nå ser ut til å like det.

 

Apple kjører safe fordi de er blitt for glad i pengene de får inn. Hvorfor forandre på noe som selger utelukkende fordi det er et markspist eple plassert på produktet? Nei, Apple kjører safe helt til de står sist i rekken av mobilOS, da vil det nok skje en forandring.

 

Alt som har en begynnelse har en ende...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er ikke apple-fan, men det trenger ikke nødvendighvis å "skje" så mye så lenge det funker og ser bra ut. Bare gjøre de justeringene som trengs.

 

Joda det funker greit for farmor og datteren på 12, eller den som ikke er så interessert i teknologi.

 

Men hva med det som ønsker å sette opp enheten etter personlig smak og behov? Det å personliggjøre sin egen enhet har flere fordeler. Brukeropplevelsen og produktiviteten øker. Du når generelt dine oppgaver raskere(mindre mellomledds-oppgaver).

 

Ta f.eks en android-enhet. Idag kan du skille startskjermene mellom jobb og fritid. Du har mulighet for å "skreddersy" slik du vil ha det, på en lettvint måte.

 

Det å bare ha snarveier til applikasjoner i 2014 på startskjerm er funksjonsfattig, og tragisk for de som ønsker funksjonene til android(uten å måtte bryte garantien samt gå imot Apple`s rettningslinjer).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Never change a winning team. Hvorfor forandre på noe som funker fett? Perfeksjonen er oppnådd. Android endrer og endre lenge og har fortsatt ikke fått det til, noe jeg tviler på at de kommer til å gjøre i den nærmeste framtid.

 

Synes Android har fått til veeeeldig mye mer når det kommer til åpenhet, funksjonalitet, tilpassing til sitt bruk!

 

Nytt i IOS7: Wow, det er mulig å zoome samtidig som man filmer!

 

Ikke rart den funksjonen aldri ble nevnt, salen hadde knekt i latter og trodd det var en spøk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Never change a winning team. Hvorfor forandre på noe som funker fett? Perfeksjonen er oppnådd. Android endrer og endre lenge og har fortsatt ikke fått det til, noe jeg tviler på at de kommer til å gjøre i den nærmeste framtid.

 

Har du på deg skylapper? Savnet ikke du å kunne slå på flymodus, slå av Wi-fi og bluetooth med ett klikk? Savner du ikke å kunne bytte design, og gjøre telefonen til din egen? Og hva er det Android ikke har fått til? Tviler på at du har prøvd stock Android. Du er på fanboylista mi, helt til du kommer med noen "bevis" på hva Android ikke får til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde bare Android klart å få til bedre optimalisering og fått på plass en duganes AirPlay konkurrent så hadde det fort vært aktuelt.

 

Bruker BubbleUPnP på min, det funker ganske knall, synes jeg. Kobler automatisk til Onkyo`n på wifi, sender musikk til den og styrer volumet.

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bubblesoft.android.bubbleupnp&hl=en

Lenke til kommentar

Det er et par felt Android fremdeles ikke har fått til skikkelig, etter MIN mening. Det første er god optimalisering mot maskinvaren, når både iOS og Windows Phone klarer å ha bedre bildeflyt i nettleser og operativsystemet generelt på langt svakere maskinvare enn det Android toppmodellene kan skimte med så sier det seg selv at optimaliseringen ikke er helt på nivå.

 

For det andre mangler det endel på tett og sømløs integrering, det eksisterer fremdeles ingen like skreddersydd og enkelt løsning som Apple har med blant annet AirPlay mellom sine enheter. Microsoft begynner å nærme seg noe de også med sin Xbox Glass satsing men er ikke helt der enda, Android på sin side har ikke stort å farte med enda.

 

Videre så har Android et stort problem når det kommer til fragmentering, det er fremdeles nesten like mange som kjører Android 2.X som det er folk som kjører Android 4.X og der for dårlig, og det gir hodebry for utviklere som må ta forehold når de utvikler applikasjoner da de ønsker å nå ut til et så bredt publikum som mulig. Her har vi igjen et optimaliseringsproblem da en utvikler gjerne må ta høyde for at det er nesten like mange brukere som har middelmodige mobiler som Samsung Galaxy Y osv som det er folk som har toppmodeller som Samsung Galaxy S4 osv.. Når de da skal utvikle spill så de de programmers så de fungerer på de svakere modellene, ellers så dreper de jo sitt eget inntjeningspotensiale. Hvorfor tror du de fleste iOS spill generelt har bedre grafikk og bildeflyt enn tilsvarende spill til Android?

 

Når det gjelder nettbrett så er det jo enda mer begredelig da de fleste utviklere ikke har en egen applikasjon optimalisert for nettbrett så skjermarealet blir utnyttet dårlig. Man har jo også et dilemma når det kommer til friheten rundt Android da man lett kan tilegne seg applikasjoner på uærlig vis da Google ikke setter noen restriksjoner på dette, som igjen gjør hele plattformen mindre attraktiv for utviklere som ønsker å tjene penger.

 

 

Det er fordeler og ulemper med alle plattformer, det er ingen vits å late som at Android er en dans på roser, likså er det med iOS.. Man må rett og slett ta å vurdere hva en selv vektlegger og foretrekker å handle deretter så får folk heller la være å være besserwisere å late som de vet bedre enn alle andre og diktere hva som skal være best for andre enn seg selv.

 

 

EDIT:

 

Må ikke glemme at Android har hatt en generelt dårlig devkit og de meste programmeres i Java og kjøres ikke i native kode som på iOS som igjen gjør at programmer generelt krever mer systemressurser enn strengt tatt nødvendig som igjen gjør at Android trenger bedre maskinvare for å få ting til å gå rundt.

Endret av RamGuy
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Og hva er det Android ikke har fått til..?

 

Enkelheten finner jeg ikke what so ever i Android. Har ikke brukervennligheten på plass.

 

Jeg liker ikke hvordan Android ser ut. Hele systemet har svart bakgrunn, noe jeg ikke liker. På iOS er det lyst og fint. Nå har jeg ikke prøvd å endre til lysere bakgrunn i systemet til Android (går det ann?), men her synes jeg det burde bli lettere å endre. Dette gjelder selvsagt visa verca i iOS for de som liker det svart men nå er det slik jeg opplever det.

 

Systemet/oppsettet i android er ganske "kantentete". Det ser ikke mykt og rundt ut, slik som iOS. Mangler "smootheten" som man finner i iOS.

 

Oppdateringer av diverse slag finner jeg ikke. Jeg får beskjed om oppdatering av apper i notification-baren, men ikke noe annet. Ingen god løsning slik jeg ser det. Oppgradering til nyere versjon av Android får jeg ikke beskjed om. Nå vet jeg ikke hvor jeg evt finner det eller om Huawei ikke har kommet med en nyere versjon (ganske trolig).

 

Tastaturet i Android ser og er ubrukelig. SwiftKey ble erstatningen men er heller ikke fornøyd her.

 

Enkelte innstillinger finner jeg ikke, noe som irriterer meg en del.

 

Dette kan være stock Android som ikke er fullkomment, kanskje TouchWiz eller HTC Sense kan løse disse problemene. Kommer fortsatt til å kjøpe Android (sannsynligvis Samsung (om de slutter og lage plastikk-telefoner) eller HTC), da iPhone er for dyrt og WindowsPhone er absolutt uaktuelt.

 

Edit: Når jeg ser tilbake på mitt utsagn så trekker jeg det litt tilbake. Er ganske lei av fanboys som alltid skal rakke ned på iOS. Er derfor jeg sluttet å diskutere telefoner her på forumet. Det er lett å se at innlegget mitt var fanboys-aktig, var ikke helt ment sånn. Frustrasjon skaper innlegg som er vinklet feil.

Endret av Svigermors drøm
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...