Gå til innhold

[Løst] Problemer med å sette opp DDNS


Anbefalte innlegg

Har en ASUS RT-N66U som er koblet til et modem som er satt i bridge.

 

Får denne feilmeldingen: Den trådløse ruterens bruker for øyeblikket en privat WAN IP-adresse (192.168.x.x, 10,x,x,x, eller 172.16.x.x). Denne ruteren kan være i NAT-multimiljøet og DDNS-tjenester fungerer ikke i dette miljøet.

 

WAN IP i Asusen er 0.0.0.0, og tror det er noe med det.

 

Når jeg velger et domenenavn i DDNS-oppsettet får jeg ugyldig ip.

 

Kan noen løse dette for meg hadde jeg blitt glad. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, men du får dobbelt med NAT-ing.

 

Det jeg reagerer på er at Asus mener den har 0.0.0.0 som WAN IP. Det er feil, om trafikken går via WAN-porten på Asus-en.

 

Er det koblet slik:

NGT <-> DSL-port på NGT-ruter <-> LAN port på NGT-ruter <-> WAN på ASUS <-> LAN på Asus?

 

Ikke noe mer enn Asus-en som er koblet til NGT sin ruter?

Lenke til kommentar

Dette forklarer alt. Det du stiller på her er "wireless bridge" - altså kun for ditt trådløse nettverk. Det er nok en annen måte å sette selve rutingsfunksjonaliteten i bridge modus.

 

Her må nok noen andre hjelpe deg med hvor innstillgene for å sette ruteren i bridge er :)

Lenke til kommentar

Hei.

 

har akkurat hatt samme type problemstilling og når det kom til finne brukernavn og passord for PPPoE forbindelsen til Nextgentel gikk jeg frem slik;

 

gå inn i oppsettet for Inteno routeren og finn et valg for å lagre oppsettet til en tekstfil (backupsettings,conf). i denne lagres brukernavn og passord i ren tekst så det er bare å åpne denne i Notepad og søke på "password" f,eks. så har du det du trenger.

 

Et enkelt tips...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...