Gå til innhold

Podkast: De største overraskelsene fra E3 2013 (3DS, PS3, PS4, Vita, WiiU, Windows, X360, XOne)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En enorm rettelse her:Kiefer Sutherland skal ikke være Solid Snake, men Big Boss (Naked Snake).Det er to HELT forskjellige personer. Merk mine ord. Big Boss er faren til Solid Snake. Solid Snake er bare en klone av Big Boss. =P

 

Hei!

 

Det var i så fall en forsnakkelse, vi har alle spilt MGS3 og vet forskjellen veldig godt :) Men bra du følger med ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fant siden deres akkurat digga podkasten, siden deres burde være mer kjent. Anyway Double Helix liker jeg heller ikke fordi de ødela silent hill.

 

Moving on jeg er uber Final Fantasy fan. Faktisk vært ganske mye rykter blant hardcore ff fans som meg at FF versus ble FF 15.

 

Det var med god grunn at spillet tidligere het versus fordi den skilte seg betydelig fra spillets originale stil. For eksempel gameplay er realtime battle og ikke turnbased battle.

 

Final Fantasy 15 bygger fortsatt på fabula nova crystallis som FF 13 serien er bygd på. Så den har fortsatt noe fellestrekk med FF13, men det gjenstår å se hvor mye av det som blir tatt i bruk. FF13 fabula nova crystallis var så komplisert og dårlig forklart at de færreste faktisk gadd å sette seg inn i.

 

Får håpe spillet kommer ut i år ass. Har ventet på det i 7 år nå =_=.

Lenke til kommentar

David Hayter kommer tilbake, det kan jeg banne på.Og Kiefer Sutherland passer ikke i det hele tatt som Big Boss.Helt uenig i hva dere sier der.Og Ground Zeroes er prologuen til Phantom Pain, så det er 2 spill ikke 1.http://en.wikipedia.org/wiki/Metal_Gear_Solid_V:_The_Phantom_Pain

 

Du hørte vel at JEG hvertfall sa at jeg ikke var vant med Kiefer Sutherland? Jeg vil ha Hayter tilbake like mye som mange andre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Glemte å få med dere at Reggie fossrodde da han ble spurt om hvilke DRM-løsninger som kom på PS4. Han gjentok til det kjedsommelige at det var opp til "the publishers". Så dermed kan det bli online-pass og annet, som på Xbox One. For alt vi vet har en eller flere av de store utgiverne noen nye krav på gang, og MS er bare i forkant. Er det noe sjit uansett? Hell yes.

Likevel, spillene er viktigst og så langt er MS langt mer imponerende enn Sony så valget pr idag er enkelt.

 

Og prisen er 500,- i forskjell, ikke 4990 vs 3990.

 

PS+ er above and beyond Xbox Live?! Det finnes ikke cross-game chat engang!! *riste på hodet*

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Glemte å få med dere at Reggie fossrodde da han ble spurt om hvilke DRM-løsninger som kom på PS4. Han gjentok til det kjedsommelige at det var opp til "the publishers". Så dermed kan det bli online-pass og annet, som på Xbox One. For alt vi vet har en eller flere av de store utgiverne noen nye krav på gang, og MS er bare i forkant. Er det noe sjit uansett? Hell yes.

Likevel, spillene er viktigst og så langt er MS langt mer imponerende enn Sony så valget pr idag er enkelt.

 

Og prisen er 500,- i forskjell, ikke 4990 vs 3990.

 

PS+ er above and beyond Xbox Live?! Det finnes ikke cross-game chat engang!! *riste på hodet*

 

De har iallefall gått ut og sagt at det ikke er noen DRM restriksjoner fra deres side og da må vi nesten anta at det iallefall gjelder for Sony sine egne tittler, bare det er bra og viser initiativ fra deres side. Etter reaksjonen mot MS så er det idiotisk av utvikklere å sette noe DRM tiltak på PS4, de kan vel heller ikke kreve at deres spill må ha online DRM på PS4 sin konsoll. Jeg hadde hadde nesten trodd om DRM restriksjoner skulle bli en industristandard så hadde vi hørt noe fra noen allerede.

 

Prisen er 500,- mindre for bedre maskinvare, Kinect har jeg ikke sett bruken for verken i 360 og jeg antar den ikke kommer til å appelere for core gameren til One heller, er og har vært til nå en gimmick. Hadde Steel Battalion ikke sugd kraftig så hadde jeg vurdert å kjøpt en.

 

PS+ har til nå bare vært et tilleggs abbo de bør kunne få cross-game chat når de faktisk tar betalt for onlinespill delen. Synes det er imponerende at de ikke har tatt betaling tidligere når det gjelder PS online spilling. Xbox Live har vært i nedoverspiral i det siste der PS+ har gitt bedre tilbud i form av gratis spill, uansett om jeg har de fleste spillene de har tilbudt. Og du må ha Gold for Netflix? Større fornærmelse enn mangel av cross-game chat hos PS+

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter reaksjonene til MS tror jeg utgivere flest vil gå stille i dørene en stund til, og jeg skjønner dem godt.

Sony har ikke tatt betaling for PS+ fordi tjenesten ikke har vært i nærheten av det MS har levert med Xbox Live. De sukrer pillen bra med gratis spill, men nå gjør Microsoft det samme. Og fra MS FÅR du faktisk spillene til odel og eie, uansett om du har Xbox Live Gold-abbonement eller ikke. De "gratis" spillene fra Sony får du låne i en måned eller et år, og om du ikke lenger betaler for PS+ så slutter spillene å virke. Gold-krav for Netflix er ikke bra, enig i det.

 

Kinect tror jeg kan få en "ny vår" etter å ha sett denne, det er veldig veldig imponerende teknologi. Den kan til og med lese pulsen din(!!):

 

http://www.dbtv.no/?pid=1640827849001&vid=2475378195001

Lenke til kommentar

Fant siden deres akkurat digga podkasten, siden deres burde være mer kjent. Anyway Double Helix liker jeg heller ikke fordi de ødela silent hill.Moving on jeg er uber Final Fantasy fan. Faktisk vært ganske mye rykter blant hardcore ff fans som meg at FF versus ble FF 15. Det var med god grunn at spillet tidligere het versus fordi den skilte seg betydelig fra spillets originale stil. For eksempel gameplay er realtime battle og ikke turnbased battle.Final Fantasy 15 bygger fortsatt på fabula nova crystallis som FF 13 serien er bygd på. Så den har fortsatt noe fellestrekk med FF13, men det gjenstår å se hvor mye av det som blir tatt i bruk. FF13 fabula nova crystallis var så komplisert og dårlig forklart at de færreste faktisk gadd å sette seg inn i.Får håpe spillet kommer ut i år ass. Har ventet på det i 7 år nå =_=.

 

for min del så har jeg venta for lenge på vs,og seff så kommer det til ps4 og ikke ps3.Det var den grunn jeg kjøpte ps3. Det og ff13.Men nå når SE/sony backstabberne ikke satser vs på ps3 som de har lovet og stått overalt,så snur jeg ryggen min square for godt.

Kommer bare til og kjøpe 13-3 så jeg vet hvordan sagan slutter,etter det så gidder ikke og støtte SE mer med vs/ff15 eller ffx hd.håper se går konkurs,etter de kutta turnbased ff så har det bare gått 1 vei,og det ekke opp.

Lenke til kommentar
David Hayter kommer tilbake, det kan jeg banne på.Og Kiefer Sutherland passer ikke i det hele tatt som Big Boss.Helt uenig i hva dere sier der.Og Ground Zeroes er prologuen til Phantom Pain, så det er 2 spill ikke 1.http://en.wikipedia.org/wiki/Metal_Gear_Solid_V:_The_Phantom_Pain
Du hørte vel at JEG hvertfall sa at jeg ikke var vant med Kiefer Sutherland? Jeg vil ha Hayter tilbake like mye som mange andre :)

 

Det vet du ingenting om før du ser det :) Han kiefer e sykt god og spelle agressiv og ikkje minst bad :) Så du treng ikkje og si det før vi faktisk får se det :) E litt skeptisk eg også ! E kiefer fan, men kan bli bra og forsåvidt dårlig ! Man vet ikke det før man får se d !

Lenke til kommentar

Glemte å få med dere at Reggie fossrodde da han ble spurt om hvilke DRM-løsninger som kom på PS4. Han gjentok til det kjedsommelige at det var opp til "the publishers". Så dermed kan det bli online-pass og annet, som på Xbox One. For alt vi vet har en eller flere av de store utgiverne noen nye krav på gang, og MS er bare i forkant. Er det noe sjit uansett? Hell yes.Likevel, spillene er viktigst og så langt er MS langt mer imponerende enn Sony så valget pr idag er enkelt.Og prisen er 500,- i forskjell, ikke 4990 vs 3990.PS+ er above and beyond Xbox Live?! Det finnes ikke cross-game chat engang!! *riste på hodet*

 

Med å respekt å melde er jeg uenig i dine konklusjoner her. PS+ er mye bedre verdi for penga enn Xbox Live er. Jeg kan ikke se at Xbox Live Gold er verdt det lenger sammenlignet med PS+. Og DRM på PS4 er som dagens PS3, altså spill-per-spill basis, og det er å foretrekke fremfor Microsoft sin system-overgripende løsning og obligatoriske Kinect. Noen spill (MMOer f.eks) vil alltid ha krav om online, det sier seg selv, men å designe et system med tanke på always-online er en svært dårlig ide.

 

Jeg antar forøvrig at du mener Jack Tretton, ikke Reggie. Og det har ikke vært noen roing såvidt jeg kan se. Derimot har Don Mattrick og Co gravd seg dypere og dypere ned når det de EGENTLIG burde gjøre er å prøve å selge oss konsollen og hva fordelene er. Istedet får vi utsagn som "kjøp en 360 istedet" og "vi OVER-leverer faktisk verdi på Xbox One". Det er nøyaktig samme greia som Sony sa i 2006 når de sa at du måtte skaffe deg 2 jobber for å få råd til PS3.

 

Som en Xbox 360-fan og ivrig bruker av denne konsollen er det ikke spesielt kult å se MS sløse vekk sin goodwill fra den tiden. Men jeg liker at Sony gjør et forsøk på å vinne tilbake tillit fra PS2-æraen :)

Endret av RadJostein
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Med å respekt å melde er jeg uenig i dine konklusjoner her. PS+ er mye bedre verdi for penga enn Xbox Live er. Jeg kan ikke se at Xbox Live Gold er verdt det lenger sammenlignet med PS+. Og DRM på PS4 er som dagens PS3, altså spill-per-spill basis, og det er å foretrekke fremfor Microsoft sin system-overgripende løsning og obligatoriske Kinect. Noen spill (MMOer f.eks) vil alltid ha krav om online, det sier seg selv, men å designe et system med tanke på always-online er en svært dårlig ide.

 

Jeg antar forøvrig at du mener Jack Tretton, ikke Reggie. Og det har ikke vært noen roing såvidt jeg kan se. Derimot har Don Mattrick og Co gravd seg dypere og dypere ned når det de EGENTLIG burde gjøre er å prøve å selge oss konsollen og hva fordelene er. Istedet får vi utsagn som "kjøp en 360 istedet" og "vi OVER-leverer faktisk verdi på Xbox One". Det er nøyaktig samme greia som Sony sa i 2006 når de sa at du måtte skaffe deg 2 jobber for å få råd til PS3.

 

Som en Xbox 360-fan og ivrig bruker av denne konsollen er det ikke spesielt kult å se MS sløse vekk sin goodwill fra den tiden. Men jeg liker at Sony gjør et forsøk på å vinne tilbake tillit fra PS2-æraen :)

Hvorfor gir PS+ større verdi? De har ikke engang implementert cross-game-chat enda (jada, jeg vet det skal komme med PS4)! Så mer verdi fordi de gir bort gratis spill? Vel, nå gjør jo Microsoft det samme, og i motsetning til på PS+ så får du faktisk beholde spillene selv om du velger å ikke betale for XBL Gold.

 

Always online er som vi alle vet nå historie i Xbox One. Samtidig mistet vi Family Sharing så jeg synes pakken totalt sett har blitt svakere nå dessverre.

 

Ja, jeg mente naturligvis Tretton. I intervju med GameTrailers fossrodde han med tanke på DRM. Han ble utfordret på om Sony ville begrense mulighetene for DRM og always-online-krav men svarte unnvikende "it's up to the publishers". Hvis Sony var så forbrukervennlig som de prøvde å gi utrykk for på E3-konferansen med stikk mot Microsoft så kunne de nektet alle former for DRM på deres platform. Det gjør de ikke og vips så stiller Xbox One og PS4 helt likt. Hvis Ubi vil ha noen always online-tjeneste så kan de fint implementere det. Faktisk er det lettere på PS4 hvor de ikke bruker en sentralisert serverpark som Xbox Live/Azure.

 

Det er litt sinnssykt at et selskap som Microsoft klarer å kommunisere fordelene med konsollen så dårlig. Dog var det nok vanskelig å endre etter at en samlet spillpresse og overivrige rage-boys på nett utelukkende ville prate om DRM og always online. Family Sharing f.eks burde MS hatt i store bokstaver på pressekonferansen, og hatt en mer ydmyk framgangsmåte hvor de sier at "ja, vi forstår at dere er skeptisk til always online, men det er nødvendig fordi vi ønsker å gjøre A, B, C" og så pushet hardt på fordelene.

 

 

Uansett så koker det hele ned til software og konklusjonen etter E3 er at det definitivt er Xbox som har utvalget som tiltaler meg mest. I tillegg har jeg ingen interesse av de sære japanske titlene som enkelte er så fascinert over.

 

 

Og når det gjelder Kinect 2,0 så synes jeg det er litt flaut på teknologiskribenters vegne (og podcast-utgivere) når dere er så oppsatt på å hate Kinect og alt som hører med. Jeg er heller ikke noen stor fan av Dance Central og what have you, men teknologien i Kinect 2,0 er virkelig noe for seg selv, har du sett tech-demoene? Se PressFire sin gjennomgang f.eks, hva de har klart å få til er virkelig noe nytt.

Når MS tar et modig steg med 100% markeds-penetrering av Kinect så er det naturligvis ikke fordi de synes det er gøy å presse på deg noe du ikke vil kjøpe, ei heller for å se deg i boxeren mens du spiser cheeze doodles på sofaen. Det er fordi det er dramatisk mye lettere å få store utviklere til å lage hardcore trippel-A titler som benytter Kinect til ting vi ikke hadde drømt om enda, og som MS selv heller ikke har trodd var mulig.

Det er lov å være glad i en plastdings med to analog-sticks på, men det er ikke så dumt å samtidig se muligheter for noe helt nytt. Om ingen forsøkte å pushe grensene videre og innovere så hadde vi alle fortsatt sittet med to potmetre og spilt Pong. Med unntak av de lysende dildoene til Sony så har det ikke skjedd mye fra den kanten, og de som innoverte mest forrige generasjon (Nintendo) har ikke gjort mer enn å putte inn en touch-skjerm i kontrolleren så jeg antar det er MS som får innovasjonsprisen i kommende generasjon. Kudos til dem for det.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...