Gå til innhold

– The Walking Dead var unikt for alle involverte (Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin artikkel.

 

? Etter hvert som spillene har blitt større, og blitt kvalitativt bedre forventer folk også bedre stemmeskuespill. Sånn sett får vi nok mer respekt enn før.

 

Historieløst, men fyren har vel ikke akkurat satt seg inn i spillhistorien. Stemmeskuespill har alltid vært en ekstremt viktig del av eventyrspill, og kampen mellom Sierra On-line og LucasArts i å bruke kjente og gode skuespillere på 90-tallet etter CD-rom'ens inntog for å være nummer en var intens.

 

Fremdeles er strålende stemmeskuespill stort sett forbeholdt eventyrspill, og derfor er det ikke rart at Walking Dead også gjorde hjemmeleksa si. Det begynner heldigvis å komme seg i resten av spillbransjen også. Det skal nok Walking Dead ha mye av æren for, siden det klarte å trenge inn i massemarkedet på en måte eventyrspill ikke hadde sett siden 90-tallet.

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

Husker jeg testa et skytespill for ca. 10 år siden der man kontrollerte en person som an så rett ovenfra og rett ned på hodet. Det var et PC-spill der man brukte mus og wasd for å styre personen. Det var en "top-down-shooter" der man gikk rundt og det ramplet inn med monstere mot spilleren. I starten hadde man kun en uzi/pistol, men fikk etterhvert bedre og bedre våpen, maskingevær, flammekastere og annet morro. Mener det var ammo i våpnene slik eller at man hadde de på tid slik at at når de var tomme/tida ute måtte man plukke opp noe våpen. Stressende og morro var det.

 

Det var vanvittig bra lyd i dette spillet selv om grafikken var enkel men god. Dette spillet var ganske så populært på denne tiden, men det var kun nedlastbart. Kunne vel ligne litt på Alienbreed, men det var ikke det.

 

Det var sjelden man overlevde i så mange minutter da det ble sinnsykt med monstre etterhvert. Jeg TROR spillet var russisk men er ikke sikker. ER det det noen som har peiling på hva dette spillet het? Mener det var en standardmodus og en survivalmodus der det virkelig ramlet inn med monstre.

 

Poenget er at lyden gjorde ALT på dette spillet. Sinnsyke skytelyder....

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar

Jeg synes Blizzard er flinke til aa promotere stemmeskuespillere, bla. under nye releases som f.eks. James Eugene som er kjent for stemmen til Jim Raynor i StarCraft, jeg tror de presenterte noen andre voice actors ogsaa under sc2:hots release event. Jeg har ikke sett Wow release events men regner med de promoterer kjente stemmer fra det spillet dat ogsaa.

Lenke til kommentar

Husker jeg testa et skytespill for ca. 10 år siden der man kontrollerte en person som an så rett ovenfra og rett ned på hodet. Det var et PC-spill der man brukte mus og wasd for å styre personen. Det var en "top-down-shooter" der man gikk rundt og det ramplet inn med monstere mot spilleren. I starten hadde man kun en uzi/pistol, men fikk etterhvert bedre og bedre våpen, maskingevær, flammekastere og annet morro. Mener det var ammo i våpnene slik eller at man hadde de på tid slik at at når de var tomme/tida ute måtte man plukke opp noe våpen. Stressende og morro var det.

 

Det var vanvittig bra lyd i dette spillet selv om grafikken var enkel men god. Dette spillet var ganske så populært på denne tiden, men det var kun nedlastbart. Kunne vel ligne litt på Alienbreed, men det var ikke det.

 

Det var sjelden man overlevde i så mange minutter da det ble sinnsykt med monstre etterhvert. Jeg TROR spillet var russisk men er ikke sikker. ER det det noen som har peiling på hva dette spillet het? Mener det var en standardmodus og en survivalmodus der det virkelig ramlet inn med monstre.

 

Poenget er at lyden gjorde ALT på dette spillet. Sinnsyke skytelyder....

 

Havnet innlegget i feil tråd?

 

Uansett, kan det være finske Shadowgrounds fra 2005?

Lenke til kommentar

Et god lydbilde er med på å skape riktig stemning og atmosfære. Spill med slitsom lyd er det verste som er. Verdsetter absolutt lydarbeidet i spill selv om de selv mener det ikke er prestisjefult arbeid. Alle kan ikke jobbe i prestisjefylte stillinger?

 

EDIT:

Det virker som gamer.no har linket artikkel om lydarbeid til feil tråd?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...