Gå til innhold

Kommentar: Sterk forestilling av Microsoft


Anbefalte innlegg

Hvordan var dette sterkt? Det holder ikke med et par potensielt interessante spill (nå tenker jeg på de som er genuint eksklusive, altså verken på andre konsoller eller PC) og noen fraværende eller dårlige forklaringer på hvorfor jeg skal betale ekstra for en konsoll full av funksjonelle ulemper. Var for en gangs skyld enig med Jim Sterling i dag, da han rangerte konferansene: http://www.destructo...es-256019.phtml

 

Mine egne tanker er vel at Nintendo var business as usual med litt sparebluss-preg (de hadde ikke så mye å vise fram, så at de valgte et mindre format er ok - fokuset på spill og gameplay i stedet for kjendiser og CG var velkomment), Xbox og EA var stort sett pinlig, mens Sony og Ubisoft var jevnt over engasjerende.

Endret av Zealuu
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har heller ikke no problem med alltid online, eller at jeg ikke kan videreselge. Men det er prinsippet som gjelder her.

 

Er du ignorant overfor dette, så vil det komme fra alle parter. Og det vil sannsynligvis komme flere liknende forslag også. Her må forbrukere vise hva de synes.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg ble ikke overbevist av denne kommentaren vil jeg si. Bra skrevet og god struktur men det er tross alt en kommentar. Ikke et sammendrag. Denne artikkelen minnet mer om en oppramsing av nyhetene, og manglet den lille ekstra innsikten. Det kan høres feil ut, men det jeg mener er at når det er snakk om en kommentar så skal det handle mer om de store linjene (og de små linjene, men i en god symbiose): Hvorfor oppgraderer MS sin XLive tjeneste? Hvordan har denne generasjonen startet? Hva vil Sonys "ballespark" bety for MSs videre strategi? Hva vil det større fokuset på "social interaction" bety for gamerne i praksis? Prispolitikken til selskapene, og hvordan vil det påvirke de "tvilende" forbrukerne, eller barnefamiliene, når PS4 er 100 dollar billigere, selv om X1 kan hevdes å være en mer familierettet konsoll? Er det nødvendig med en større rivalisering mellom gigantene, eller er det bedre hvis alle holder hender og synger salmer?

Les en kommentar i Aftenposten, så får man et godt eksempel på hva en kommentar burde ta for seg... Men som sagt det er ingenting galt med artikkelen, den bare mangler det lille som gjør en kommentar til en kommentar, men på slutten tar det seg opp;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Voldsomme reaksjoner ser jeg ... Om det virkelig er slik mange ser det er det vel bare et tidsspørsmål før MS må endre dette. Jeg antar at grunnen til at man velger å ha et krav om å være online en gang i døgnet er fordi de lagrer en digital kopi på nettet som kan spilles selv om man ikke har spillmedia tilgjengelig. Dersom spillet da kan selges fritt og man ikke har en online sjekk, er det jo en fare for at spillet kjøpes for så å videreselges, men at alle som har solgt det videre kan fortsette å spille. Alternativet blir vel da å fjerne online lagringen av spillet.

Lenke til kommentar

Var for en gangs skyld enig med Jim Sterling i dag, da han rangerte konferansene: http://www.destructo...es-256019.phtml

Kritikken angående DRM-systemet er velfortjent, men jeg har vanskelig for å ta han seriøst når det gjelder spilldelen.

 

Han trekker frem Ryse og Killer Instinct som om det var de eneste spillene de viste frem. Hva med Project Spark? Eller Sunset Overdrive? Begge to er MS-utgitte spill.

 

På Sony-delen trekker han frem Kingdom Hearts som et pluss. Greit nok det, men det er en av spillindustriens mest populære serier. Det er ikke akkurat modig å vise det frem. Det er heller ikke eksklusivt til PS4. Indie-delen var imidlertid et flott initiativ av Sony. Selv om mange av disse spillene ikke er "genuint eksklusive".

 

Min egen rangering:

Microsoft: B+ uten DRM, E+ med DRM

Sony: C

Nintendo: D

Endret av Leflus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

kjøper du aldri brukte spill? Det var da fint for deg med megalommebok men for oss litt mer fattige og ikke alltid ser verdien i å kjøpe spille til 600,- kr lappen burde det være mulig for oss å gå i en butikk å kjøpe et spill for en billig penge. Det å også låne bort spill til venner er noe jeg gjør hele tia, jeg låner og låner bort, noe som er en veldig fin ting.

 

Så kan man også tenke seg at Sony har rundt 10-13 spill studioer som produserer eksklusive spill til PS, du kan jo lure på hva det er de kommer til å dytte ut etterhvert?

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tuller dere Gamer.no? Konferansen var en fiasko iforhold til Sony sin.

Gamer er klart Xbox fans, de sa at Ps4 ikke imponerte , men har svaret til xbox var og plukke en kommentar om at det var kanonbra.

 

Er det ingen som skjønner at over halvparten av hva Xbox 1 visste er ikke ekslusivt.

 

Heck folk går fortsatt og trur at Mgs er kun for Xbox 1

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gamer er klart Xbox fans, de sa at Ps4 ikke imponerte , men har svaret til xbox var og plukke en kommentar om at det var kanonbra.

 

Er det ingen som skjønner at over halvparten av hva Xbox 1 visste er ikke ekslusivt.

 

Heck folk går fortsatt og trur at Mgs er kun for Xbox 1

Samme som med PS4 altså?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

No såg eg ikkje alt, men basert på det eg fekk med meg, må eg seie meg ueinig med denne artikkelen. Sjølve pressekonferansa verka kanskje ok, men dei spela eg såg engasjerte ikkje meg nevneverdig. Førstepersons/tredjepersons skytespel bryr eg meg ikkje om (gjekk lei etter Quake), og mykje var uansett ikkje eksklusivar.

 

Men alt dette er no litt irrelevant når det gjeld XBox, synest eg. Det at Microsoft fråtek kundane sine moglegheita til å eige spela dei kjøper, overskuggar dei fleste andre hensyn.

 

Kay

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

jeg synes personlig at de alle tre var skam kjedelige. eneste høydepunktet i går/natt/dag var PvZ: garden warfare og høyhus riving i bf4. bortsett fra dette så er eneste nyheten bedre grafikk, og for å være ærlig, det er ikke det jeg ser etter når jeg tenker neste generasjon. hvor er de dype historiene, hvor de nyskapende spillene, hvor er den revolusjonerende AI'en, realistisk fysikk? det eneste jeg tenkte når jeg så MS i går var, plastikk look, cell shade og 2000% bloom når jeg så sp delen av bf4.

Lenke til kommentar

Åh herregud nå kommer alle bitene sammen,

 

Det er jo samme personen som sier dette som sa at Ps4 ikke imponerer,

 

Jeg mener, jeg trudde det var 2 forkjellige folk men så jeg prøvde og holde det innen gamer,

 

Men dette blir jo bare helt patetisk.

Hva er det som gjør at du er så sykt Xbox fanboy??

 

Helt sykt at gamer lar dette gå når de har null støtte til Nintendo eller Playstion, virker som de bare holder seg til 1 konsoll.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja det er det jeg har sagt visst du følger med.

ALLE sier at Xbox har mest ekslusive spill.

Jeg tror at litt av problemet til Sony var at de avsluttet konferansen med multiplatformspill. Destiny var en tøff avsløring siden vi ikke hadde sett det før, men vi hadde allerede sett mye av Ubisoft-spillene fra før av.

 

Jeg synes uansett at det var få friske ideer fra Sony's side. ...men som jeg sa i en annen tråd så er det mange Sony-studioer som har til gode å annonsere PS4-spill.

Lenke til kommentar

STERK? det sony viste var sterkt, det microsoft var middelmådig.. var få overraskelser og de spillene de viste fikk vi vite lite om.

 

Få overraskelser? Project Spark, Sunset Overdrive, og Killer Instinct? Ikkje at eg er så begeistra for Xbox One, men selv mener nå eg at dei stilte opp med spilltitler som virke meir spennande enn neste sekvens av final fantasy, killzone, og assassins creed osv.

 

Spillene kan vere drit for alt eg veit, men foretrekker selv nye IPs fremfor ein oppfølger. Kingdom Hearts 3 virka spennende tho, har aldri prøvd serien. Kan vera smak og behag, men Microsoft sin pressekonferanse viste spill som eg viste meir interesse for.

 

Tviler på at eg kommer til å skaffe meg Xbone eller PS4, blir nok heller ein entusiast PC. Men får se etterhvert som Oculus Rift kommer ut og hva Blizzard planlegger.

Endret av Eslu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...