Gå til innhold

Følg Nintendos E3-konferanse her (3DS, WiiU)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

nintendo, jeg synes synd på deg. du har sammen med microsoft spilt deg selv ut på sidelinjen med dårlig software, dyr hw og generelt lite oppmuntrende nyheter å lese og se. hadde jeg eid nintendo aksjer ville jeg solgt de på sekundet, for dette er å se en dinosaur som dør uten å skjønne hvorfor. her er det bare reproduksjon på reproduksjon, og de få tredjeparts eksklusive titlene de har igjen ser jo aldri ut som om de skal komme seg på markedet.

 

nintendo henger igjen på tidlig 2000 tallet, og microsoft prøver å rævsleike utviklerene såpass mye at de blir direkte forbruker fiendtlig. jeg er på ingen måte fanboy av noen av de 3 store, de har alle sine fordeler og ulemper, men de begynner nå vise tegn på at de ikke aner hva en forbruker vil ha, og hvordan han vil ha det.

 

det har hittil vært få lyspunkt på e3, men utrolig mange skuffelser, og nintendo lemper seg inn i den siste de også...

Lenke til kommentar

Da ble de fleste faste plassene hos Nintendo raskt fulle, med 3d mario, Smash bros, kart, donkey kong, animal crossing på plass. Ikke så mye nyhetsverdi akkurat, da alle viste at disse spillene vil komme og ca. hvordan de ville se ut.

 

Uansett så det veldig sprekt ut synes jeg. Her har en gått hele Wii-generasjonen og hørt at grafikk og HD ikke betyr noe, men gud hvor pent det ser ut når Mario og venner endelig tar steget opp. For ikke å snakke om Monolith soft sitt nye spill.

 

Et par mer overraskende titler, og det blir sikkert et kjøp av WiiU, men det frister allerede nå.

Lenke til kommentar

nintendo, jeg synes synd på deg. du har sammen med microsoft spilt deg selv ut på sidelinjen med dårlig software, dyr hw og generelt lite oppmuntrende nyheter å lese og se. hadde jeg eid nintendo aksjer ville jeg solgt de på sekundet, for dette er å se en dinosaur som dør uten å skjønne hvorfor. her er det bare reproduksjon på reproduksjon, og de få tredjeparts eksklusive titlene de har igjen ser jo aldri ut som om de skal komme seg på markedet.nintendo henger igjen på tidlig 2000 tallet, og microsoft prøver å rævsleike utviklerene såpass mye at de blir direkte forbruker fiendtlig. jeg er på ingen måte fanboy av noen av de 3 store, de har alle sine fordeler og ulemper, men de begynner nå vise tegn på at de ikke aner hva en forbruker vil ha, og hvordan han vil ha det. det har hittil vært få lyspunkt på e3, men utrolig mange skuffelser, og nintendo lemper seg inn i den siste de også...

 

No gav no Nintendo meg meir av da eg vil ha, enn kva dei andre selskapa har gjeve meg tilsaman gjenom heile messa, så deg om da.

Lenke til kommentar
Oppfølger etter oppfølger og ingenting nytt. Dette var skuffende...
Battlefield, ratchet n clank, god of war, killzone, halo, infamous, gran turismo, forza... hva har ikke oppfølgere her? Skuffende iforhold til hva da? De andre konsollene kjører jo på med minst like mye oppfølgere og etablerte konsepter. Nintendo er vel ofte blant de mest innovative på gameplay. Eneste med nintendo som skuffer er at konsollen ikke er "nextgen" med tanke på hardware - Men HD rekker for min del :)

 

Jeg er vært Nintendo fan siden jeg fikk min super Nintendo og derfor prater jeg bare om Nintendo og bryr meg ingenting om hva de andre gjør. Under GC gav Nintendo ut så mange originale og eksklusive titler at jeg ikke fikk råd til å kjøpe dem alle.

 

I dag ble det ikke vist en eneste eksklusiv AAA tittel. Og det verste av alt var alle oppfølgerne som ble vist reine kopier av det spillet som kom før. 3D Mario spillet. -> Har det på 3DS. Mario Kart -> helt likt de 3 siste spillene jeg har spilt. Donkey kong -> helt likt som forrige spill bare nye baner.

Som Nintendo fan er jeg lei av å spille samme spill, bare med nye baner. Jeg vil spille spill som jeg ikke vet hvordan opplevelsen blir før jeg har spilt det. Jeg har lyst til å glede meg igjen! Resident Evil 4, Super Mario Galaxy var jo gode eksempler på hvordan du lager en oppfølger og gjør til et helt nytt spill. Ikke et spill som ble vist i dag jeg ikke kunne forestille meg i blunde hvordan det utspiller seg fra begynnelse til slutt.

Du kan bar spille New Super Mario bros så pass mange ganger til det ikke er morsomt lengre..

 

Lenke til kommentar

Hmm, eg hadde håpt på meir. :-/ Presentasjonen var grei nok, fokuset på spela og innhaldet var rosverdig, og mykje av det dei viste kunne eg tenke meg å spele. Men var der noko særleg her som framstod som nytt og spennande? Nintendo, eg vil so gjerne at dei skal lukkast, men eg fryktar at dei får seg ein skikkeleg smell i denne generasjonen. Wii U framstår eigentleg mest som ein konkurrent til PS3 og XBox 360, men er ikkje prisa som det. Wii U treng verkeleg eit priskutt.

 

...og eg trur dei gjorde ein kjempebrølar med namnet. Dei som er engasjerte og informerte, veit at Wii U er ein teknologisk svak konsoll i høve til prisen. Mellom dei store uinformerte massene derimot, som Nintendo solgte i bøtter og spann til i forrige generasjon, forstår sannsynlegvis mange ikkje at Wii U er ein heilt ny konsoll. Det høyrast ut som ein variant av Wii. Og kvifor skal folk kjøpe seg ein ny "Wii", når dei allereie har ein ståande?

 

Kay

Lenke til kommentar

For meg er Nintendo ute av verden, nesten. Er kun Zelda som holder igjen. Men Wii U har blitt enda en tragedie i min bok. Denne directen var ett rimelig langt gjesp for min del, og beviste igjen at Wii U var ett solid bomkjøp. En idiotisk avgjørelse tatt på sparket pga. litt for mye penger tilgjengelig. Trist. Det samme gjelder forsåvidt 3DS`en også. Etter all min skepsis til Nintendo siden Wii-skuffelsen er det for meg en gåte at jeg i det helle tatt er så jævla raskt ute og kjøpe disse konsollene, så jeg har vel meg selv å takke der.

 

Uansett Nintendo skuffer og skuffer helle veien inn i den kommen generasjonen, nok en gang for min del. Håper jeg lærer til neste gang.

 

/ragequit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...