Gå til innhold

The Witcher 3: Wild Hunt diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ser fremdeles meget bra ut. Orket ikke se hele videoen, da Angry Joe skriker, hyler og er generelt litt teit mens han spiller ( min personlige mening ;) ). Men klikka meg gjennom å så mye av den. Har til nå enda ikke sett en eneste ting fra spillet som har fått meg til å tenke "å nei! , ikke en gang sett noe som gjør meg litt skeptisk. Forventningene begynner å bli skyhøye, så må prøve å jekke meg ned litt før relese.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har gledet meg stort til dette spillet, håper det også står til forventningenene. Likte det første spillet av The Witcher serien svært godt, men Wild Hunt ser for meg ut som et helt enestående spill. Har dessverre ikke klart å fått spilt gjennom Assassins of kings på grunn av de høye pc kravene som ikke min pc vil godta. Håper uansett ikke det vil ha for mye å si når jeg skal starte på Wild Hunt. Kjenner ihvertfall til personene veldig godt :-)

Lenke til kommentar

Om du ikke klarer å kjøre Witcher 2 vil nok ikke Witcher 3 være noe mer spillbart :/

Glemte å nevne at jeg skal kjøre Witcher 3 på PS4 :) Så det skal nok gå bra :) Bare dumt de ikke har Witcher 2 på PS3. Blir for dumt å kjøpe helt ny pc eller en Xbox 360 bare for å spille ett spill. Forhåpentligvis får jeg testet Witcher 2 en gang også.

Lenke til kommentar

Kjenner jeg er spent på hvordan The Witcher 3 er nå altså. Jeg spilte aldri ferdig noen av dem da jeg mistet interessen underveis.

 

Spesielt TW2 synes jeg var bare et stort rot og forlot som så mange aldri landsbyen Flotsam. Noe jeg har lest lenge at er ende stasjonen for veldig veldig mange. Tilogmed utviklerne husker jeg gikk ut og innrømmet at dem hadde feilet med å gjøre spillet mer tilgjengelig for flere type spillere.

 

Og når jeg nå ser på Steam at det er bare 15,2% som har spilt spillet ferdig så må en lure litt på hvorfor så mange er gira på TW3...

 

Jeg håper bare dem har laget et spill som er tilnærmbart for en større gruppe spillere denne gangen. Eller i det miste at spillet holder deg litt i hånden og forklarer ting bedre i starten før ting gradvis blir mer utfordrende... 

 

Ikke lenge igjen nå. Flere anmeldere har fått spillet og etter hva jeg har forstått så er det ingen embargo på spillet. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Er nok ikke embargo nei, men skal man tro hva som er blitt sagt er jo spillet 200 timer langt. Dermed får nok anmelderne mye å gjøre fremover. Det er velkjent at mange i vårt lille samfunnet som har blitt en milliard industri ikke fullfører spillene. Det som er min teori er at de som spilte for 20 år siden og fortsatt spiller idag fullfører fortsatt spillene, det er bare de mange millioner andre som har kommet med oss som drar ned statistikken. Husker jeg var borti Skyrim trofeer på ps3 og det var bare rundt 10% av alle som har logga trofeer online som hadde drept Alduin. For ett spill som er så stort og har så mye snakk rundt seg er dette skremmende tall. Det kan jo også skape et spill samfunn hvor vi ikke får unike spill som The Witcher. 

 

Jeg syns absolutt ikke at CD projekt skal gjøre så mye annerledes med The Witcher 3 iforhold til de 2 første spillene i serien. Og det er ikke noe galt i og appellere til ett større publikum, men da må du ikke dumme ting ned for det. Det finnes flere måter å gjøre det på. Syns aldri det var vanskelig å komme inn i spillene og har alltid likt det med rollespill. Det tar ting ett nivå opp, du må gjerne lese deg god og tenke litt mer. Ingenting feil med det, men det skal ikke dra spill gleden ned heller. Så får vi se om 16 dager til hva det blir. Jeg er ihvertfall spent, men lar forventningene ligge litt lavt enda. Selv om spillet virker meget lovende. 

Endret av Akrabra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Tja, det også kjent at enkelte utviklere ikke er så nøye med slutten i og med meta data'ene tilsier at under 10% av kjøperne faktisk fullfører spillet. Er også derfor man har begynt å kaste mp inn i alt mulig rart også, fordi det skal gi de som fullfører spillet litt mer action for det medicore spillet de kastet bort 500kr på. Dessverre....

Lenke til kommentar

Og når jeg nå ser på Steam at det er bare 15,2% som har spilt spillet ferdig så må en lure litt på hvorfor så mange er gira på TW3...

 

Jeg håper bare dem har laget et spill som er tilnærmbart for en større gruppe spillere denne gangen. Eller i det miste at spillet holder deg litt i hånden og forklarer ting bedre i starten før ting gradvis blir mer utfordrende... 

Mange mennesker har lett for å bli revet med av hype, se Thief (2014,)  CoD-serien, BF-serien, etc.

 

Angående å gjøre spillet mer tilnærmelig for flere mennesker:

Det er ingen lov eller regel som sier at et spill må være lett å sette seg inn i for allmennheten, det er umulig å tilfredsstille alle grupper samtidig (se Monster Hunter, Europa Universalis, Final Fantasy.) Uansett om 15% har fullført TW2 eller ikke, så kan jeg ikke begripe at det er vanskelighetsgraden i kampsystemet som er grunnen, setter du TW2 på Normal koker det ned til å hamre knapper og jeg vil ikke vite hvor ille det blir på easy.

 

Men kanskje det er det som er problemet her? Mange gamere som anser dem selv som "erfarne" og "vant til utfordrende gameplay" når det mest "hardcore" de har spilt er Dark Souls. Bare fordi TW2 er et middels utfordrende action-RPG betyr ikke det at du kan rulle gjennom hele spillet uten å oppgradere våpnene dine!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

The Witcher 2 er da langt i fra noen hardcore RPG-opplevelse. Spillet kunne være krevende, men da på samme måte som Arkham Asylum også kunne være krevende på høyere vanskelighetsgrad. Selve rollespillsystemet i bunn var rimelig enkelt. Sånn sett så gjorde de det nok mye mer tilgjengelig allerede da, for jeg synes ofte fans av toeren bitcher mye om systemet i eneren, selv om det ikke var det mest kronglete systemet jeg har sett. Personlig likte jeg det første bedre enn det andre, uten at jeg helt kan si hvorfor. Føler kanskje at Assassins of Kings ble litt for flashy med litt mindre substans sammenlignet med det første.

Lenke til kommentar

Jeg ville funnet det interessant å høre hva som gjør at så mange er så hyped eller meget opphengt i Witcher spillene.

Jeg har prøvd de to første, men jeg ser ikke den unike heleheten i spillene. Så kan jo være spennende å høre fra dere?

Jeg kunne selvsagt ha søkt på google om slikt, men jeg vil heller få meningene servert på Norsk :D

Lenke til kommentar

Fikk aldr4i spilt 1`ern men syntes Witcher 2 var litt tungt å komme igang med men når jeg hadde "tvunget" meg igjennom første par timene og fått lært meg alch/kamp systemet osv så var det helt uaktuelt å gi seg før det var slutt. Det var såpass historiedrevet at jeg jo gjerne ville vite hva som skjedde videre og hvordan det endte. Det hjelper selvfølgelig alltid at grafikken er deilig å se på også.

 

Det siste blir garantert bare bedre med Witcher 3 men om de klarer å holde på interessen med tanke på story får vi se. Gleder meg uansett til å free roame mer enn hva som var mulig i Witcher 2. To uker igjen! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...