Gå til innhold

Sli- spørsmål angående oppgradering


Anbefalte innlegg

Hei, som tittelen tilsier så har jeg et problem angående jeg skal oppgradere til sli

 

Jeg har et evga 670 ftw fra før og jeg bruker precisionX for å endre på klokkehastigheten osv. Geekbox-GeForce-GTX670-PrecisionX.jpg

Det er satt opp plass for flere enn ett kort i proframmet som dere ser.

 

Jeg lurer på om jeg kan kjøpe en 670 fra et annet selskap som f.eks. asus og det vil komme opp som et grafikkort i slot nr.2, så jeg kan bruke precisionX på det også, som i å overclocke det osv.?

 

Hvis dette ikke går, og jeg må ha evga, kan jeg da kjøpe en 670 som ikke er "ftw" og ftw-kortet vil beholde sin fabrikkoverclock, eller vil mitt ftw-kort da bli satt ned til samme clock som det lavest clockede kortet har?

 

Mye info og kompliserte spørsmål her nå, men takk på forhånd for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan sette opp GTX 670 SLI med kort fra forskjellige produsenter, men det anbefales vel å få dem mest mulig like.

 

Jeg bruker ikke den softwaren din, men det burde gå bra å klokke begge der.

 

Alternativt bruker du MSI Afterburner som jeg vet støtter flere kort av forskjellig produsent.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Du kan sette opp GTX 670 SLI med kort fra forskjellige produsenter, men det anbefales vel å få dem mest mulig like.

 

Jeg bruker ikke den softwaren din, men det burde gå bra å klokke begge der.

 

Alternativt bruker du MSI Afterburner som jeg vet støtter flere kort av forskjellig produsent.

 

Hvis kortene kjører på to forskjellige klokkefrekvenser, vil da det høyest klokkede kortet bli underklokket, eller vil de beholde hver sin forskjellig klokkefrekvens, isåfall, hvordan fungerer det?

Endret av Alexelv
Lenke til kommentar

Og du kan synkronisere de hvis du vil.

Det tviler jeg på, men kanskje du har andre erfaringer?

Men er det positivt eller negativt at de kjører på to forskjellige klokkefrekvenser (vil det øke/minke fps i spill, kjøre ting tregere/raskere, bli begrenset av den laveste klokkefrekvensen osv.)

Det er vanskelig å si, ettersom GPU Boost er et helvete å jobbe rundt med flere GPUer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...