Gå til innhold

Her er Xbox One-svarene vi har ventet på (XOne)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, jeg er skeptisk til at spillene må installeres. Har både PS3 og Xbox360, og PS3en er igrunn ubrukt p.g.a. installeringskravene. Fylte opp harddisken etter en mnd. Hver gang jeg skal spille noe må noe gammelt slettes, det nye installeres og garantert patches. 30-40 minutter senere når alt er klart har jeg mista lysten..

 

Da er det mye mere fristene å bare sette i DVDen i 360 og spille i løpet av 2 minutter.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette her synes jeg bare blir latterlig. Masse variabler. Hvis A, så B, men da kan du ikke... Virker som om Micrsoftgjengen har døgna et par netter for å finne en løsning som skal gjøre nerdsa litt roligere. Synes det hadde vært bedre om de bare sa "ja, always online og ja, bruktspillsperre" enn dette tullet her. Spør du meg hadde i hvert fall det ikke virka like uproft, uferdig og rotete.

Endret av thormario
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Ingen krav om at Kinect må være på
. Dette er vel i beste fall litt missvisende. All den tid Kinecten faktisk tar opp lyd fra rommet, siden Xbox One hele tiden vil lytte etter kommandoen "Xbox One", står den jo faktisk per definisjon på.

 

At Microsoft sier at de ikke skal logge data fra Kinect-en mens konsollen er av har vi jo egentlig kun deres ord på. Det er forsåvidt ingen grunn til å tro at de lyver da Microsoft enn så lenge ikke har noen skandaløse personvernsbrudd-svin på skogen. Men hvem vet hva amerikanske myndigheter presser dem til. Det ble jo nylig oppdaget at NSA drev med storstilt telefonavlytting av amerikanske borgere. En rettsskjennelse har gitt FBI lov til å kreve data utlevert av Google uten å måtte skaffe en rettsskjennelse for hver sak. De kan med andre ord kreve utlevert informasjon når som helst uten å ha noen saklig grunn... Med slike folk bak roret i USA er det ikke rart en kan bli litt konspirasjonsteoretiske.

 

Dog mer i baner av forbrukerfiendtlighet utgjør den nye Kinect-versjonen et problem når Xbox One står på. Der nye Kinect gir store muligheter innenfor Proxemics-feltet innen Interaction Design, virker det heller som om Microsoft sitter å tenker på hvordan det kan brukes for rettighetsbeskyttelse (skjønt, de har tatt i bruk noe Proxemics, for eksempel når håndkontrolleren går i dvale i det du legger den fra deg og går vekk). Xbox One vil kjenne igjen spilleren i det hun setter seg ned i sofaen og plukker opp håndkontrolleren. Dette kan fort brukes til å begrense adgangen til spill (du eier ikke dette spillet og eieren sitter ikke i sofaen sammen med deg, sorry borry du får ikke spille) eller film (kjøper av filmen sitter ikke i sofaen...). Ikke minst kan den brukes til å måle forbruker-opplevelser av spill, filmer, reklamer osv, og deretter personalisere forslag. Dette siste poenget trenger ikke å være negativt i seg selv, men jeg er litt redd for at det vil skape en filterboble-effekt.

 

Nye Kinect kan bli et fantastisk tilbehør til en konsoll dersom brukt rett, men kan også vise seg å bli rettighetinnehavernes store drøm i forhold til digital rettighetsbeskyttelse. Avhengig av hvordan Microsoft går fremover med dette kan Kinecten enten bli Xbox Ones store salgsargument eller et isberg.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Nå blir det veldig spennende å se hva Sony kommer opp med. Det kan fort bli noe lignende Microsoft hva bruktspill angår for jeg tror rett og slett utviklerene og utgiverene ønsker å ha det slik.

 

Hvis ikke tror jeg Microsoft vil få et stort problem. Jeg har for det meste forsvart dem og hatt Xbox som min primære konsoll, men nå er jeg ikke like sikker på om det blir det i neste generasjon.

 

Jeg ender nok med å kjøpe denne også men vil trolig vente en stund og heller kjøpe PS4 først.

Lenke til kommentar

http://www.eurogamer.net/articles/2013-06-07-microsoft-kills-game-ownership-and-expects-us-to-smile

 

Jeg skjønner at ikke alle er samlere, men i mitt tilfelle:

 

"Collectors will still be able to buy Xbox One games on disc, of course, and we may line them up happily on our shelves so that our friends and families can admire our dedication and taste forever more. But under Microsoft's new rules, we are no longer building a collection of games - we are building a collection of loans that may be recalled from us at any time, leaving us with nothing but distant memories."

 

Triste saker...

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Greit at Kinect ikke alltid er på, men her er det mye annet drit... Jeg har flere vanlige xboxer. Hvis en stryker bruker jeg en annen. Da er ikke den "min" og jeg må koble meg på hver time.. Ja jeg har internett nesten hele tida. men uansett. Dagen da modemet ryker pga lyn og torden sitter jeg der uten en spillmaskin..

 

Fortsatt skeptisk.

Lenke til kommentar

Du må installere alle spill til konsollen din for at de skal kunne spilles. Deretter trenger du ikke disken mer, og du kan logge deg inn på en hvilken som helst Xbox One (for eksempel en venn sin maskin) og spille alle spillene dine der.

 

 

- Du må være online én gang hvert døgn for å bruke konsollen, og:

 

- Du må være online én gang hver TIME dersom du er logget inn på kontoen din og spiller et av dine spill hos en venn.

http://www.pressfire.no/spesialer/E3-2013/7060/n-svarer-microsoft-p-kritikken

 

Jaja da er jo ikke xbox1 for alle.

 

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg til å komme hjem fra jobb å si "Xbox One", så er det bare å kose seg!

 

Ja jeg har internett nesten hele tida. men uansett. Dagen da modemet ryker pga lyn og torden sitter jeg der uten en spillmaskin..Fortsatt skeptisk.

 

Jeg tenkte på det samme... Men tror vi slipper det, sist gang internett og strøm røk for meg pga lyn ect. var vel for 7 år siden.

 

Men er skeptisk til hvordan det vil påvirke spillprisene at man ikke har bruktspillsalget som presser det litt ned. Men for alt jeg vet er det sikker utgivere og utviklere som presser på for denne "hardlinen" mot bruktspillmarkedet.

 

 

Lenke til kommentar

Bare det faktum at alle spill MÅ installeres på konsollen gjør* den ubrukelig for oss som kjøper mer enn ETT spill i mnd. Den harddisken kommer til å bli fort full. Jeg har sagt det tidligere, men har nesten fyllt opp 500GB i PS3'n med kun savefiler og det PS3 tar som mandatory install. Hvis hele spillet skal installeres (hadde blitt installert), hadde jeg vært tom for plass for lenge siden.

Endret av Kenichi-san
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Frykter man for at det lille kameraøyet skal ta opp ting det ikke burde er det bare å slappe av. Når konsollen er avskrudd hører enheten kun etter én stemmekommando, «Xbox One», og Microsoft lover dypt og hellig at de ikke tar opp eller sender noen data ut fra konsollen uten at du med viten og vilje selv har valgt det."

 

Da blir det spennende å se hva som står i eula`en. Gikk vel noen rykter om at det står at du godtar at det sendes informasjon, og som i alle andre tilfeller må EULA`en godkjennes for å få brukt boksen.

 

Glad vi har forbrukerråd og datatilsyn i detta landet. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare det faktum at alle spill MÅ installeres på konsollen gjør* den ubrukelig for oss som kjøper mer enn ETT spill i mnd. Den harddisken kommer til å bli fort full. Jeg har sagt det tidligere, men har nesten fyllt opp 500GB i PS3'n med kun savefiler og det PS3 tar som mandatory install. Hvis hele spillet skal installeres (hadde blitt installert), hadde jeg vært tom for plass for lenge siden.

 

Såvidt jeg har forstått det kan man bare koble til en ekstern disk via USB så kan man fint installere spillene sine der. Det er da noe..

Lenke til kommentar
Såvidt jeg har forstått det kan man bare koble til en ekstern disk via USB så kan man fint installere spillene sine der. Det er da noe..
På 360'n var det maksgrense på 16GB... Bør være større isåfall!

 

Ingen grense.

 

De har dessuten økt grensen til 32gb nå på 360. Kan altså bruke 2 32gb pinner f.eks og få 64gb mer.

Lenke til kommentar

I vårt land, hvor konstant og kontinuerligtilkobling til internett er en selvfølge, så er EGENTLIG ikke dette internettkravet et særlig stort praktisk problem. For oss blir det prinsippet som er problemet. Og jo, jeg er enig med mange av "haterne" - det er et ganske sterkt prinsipp å gå etter.

 

... Derimot, for de som virkelig får problemer - de som ikke har mulighet til tilkobling hele tiden, eller de som har en begrensning for hvor mye data de kan laste ned per måned, så blir dette potensielt en stor praktisk hindring.

 

Jeg tror Microsoft virkelig skyter seg selv i beinet med denne praksisen. Nå er det bare for folk å stemme med lommeboka. Om man kan akseptere denne formen for overtråkking, så får man bare kjøpe denne konsollen. Hvis ikke, får man gå over til konkurrentene. Vis Microsoft at denne typen tullete adferd ikke aksepteres blant kundene!

 

Det er så mange snåle hindringer også, som gjør at Xbox One egentlig bare ender opp med å være en svakere, mer restriktiv PC. Bruktkjøp forsvinner, siden spillene kreves å låses til hver konto, man må logge seg på nett hvert døgn. Spill MÅ installeres på harddisken, men den har ikke nok plass til å holde mer enn et knippe spill, uten at man kjøper en (garantert Microsoft-sanksjonert og derfor litt ekstra dyr) ekstern harddisk...

 

Når man må begynne å fikse og trikse sånn her for konsollen sin, hvorfor ikke bare ta det bitte lille ekstra steget, og kjøpe seg en PC? Xbox One er allerede ikke stort mye sterkere enn en helt OK PC nå til dags. Og One er ikke ute enda engang.

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...