Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Tastaturet skriver av seg selv + automatisk scrolling


Anbefalte innlegg

Et lite problem med laptopen min, en Asus k55v.

 

Til tider skriver den av seg selv, som regel kommer det opp et 6-tall i uendelige rekker, akkurat som om jeg skulle presset tasten inne. Har også hendt at bokstavene BR skrives om og om igjen.

 

Dette skjer typisk når jeg logger av, og logger på igjen.

 

Den scroller også til helt øverst på vinduet, og når jeg skal scrolle nedover, spretter vinduet automatisk opp igjen.

 

Jeg har installert avast antivirus, og ad-aware - men det har ikke vært antydning til bedring selv om de fant noe grums, og jeg ble kvitt det.

 

Hva kan dette skyldes?

 

Meget takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du drukket cola over maskinen nå? :)

Det høres for meg ut som god gammeldags kliss. Klarer du å renske, rengjøre den? Bare pass på at alt er tørt for du setter spenning på den igjen (ta ut batteri). Tastene mine kan tas av for rengjøring, men dette er nok vanskelig på en laptop. Men prøv... Kanskje isopropanol og q-tip?

Lenke til kommentar

Hehe, kan ikke huske å ha sølt noe på tastaturet.

 

Det kan høres logisk ut da, at det er noe bøll med tastaturet. Men for meg virker det som at det er noe med software. Noe jeg ikke fikk med, er at problemet ser ut til å forsvinne for en stund, når jeg restarter. Men så kommer det tilbake når jeg logger av.

Lenke til kommentar

Pass på at du ikke knekker noe. Skrudde fra hverandre en laptop nettopp og var litt "kremt" hard på hånda. Det sitter mye skruer, og plast-flipper man må få ut av hakk. Men det er fult mulig ja. Jeg tørte ikke foreslå dette, men nå har MariusJS dradd katta ut av sekken ^^

 

PS: Waranty Void!

Lenke til kommentar

Hehe, kan ikke huske å ha sølt noe på tastaturet.

 

Det kan høres logisk ut da, at det er noe bøll med tastaturet. Men for meg virker det som at det er noe med software. Noe jeg ikke fikk med, er at problemet ser ut til å forsvinne for en stund, når jeg restarter. Men så kommer det tilbake når jeg logger av.

 

Hvis du tror det er software-relatert kjør en clean install av windows da. Ikke recovery mode eller noe dritt, en ren god gammeldags install fra usb eller dvd.

 

[Edit] Og hvis DVD'n din fra Asus inneholder en haug med crapware i tillegg til windows, eller du bare har en "recovery partisjon" her kommer et tips: Last ned NØYAKTIG samme versjon av windows i pirat-versjon. Under install bruker du DIN serial-key. Dette er helt OK. Da slipper du crapware. Samtidig, hvis du hadde en recovery-partisjon, kan du kreve denne tilbake og øke mengden lagringsplass. Ved install fra USB stick må du google litt. Det er veldig enkelt.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...