Gå til innhold

Commodore 64 danket ut konkurrentene (C64)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nå har det seg lik at du får tak i retro spill på norske sider. og emulatorer som gjør det lettere å spille nes snes sega md 32 bit ol. selvfølgelig er det gøy å spenne 1000 riksdaler på en maskin fra 80 tallet. jaguar var bra og er bra på dette enda. spillene flyter enda like bra,men du er oppdatert på 1080p så det ser litt slitent ut. grafikkravene var det samme på konsollene. ingen utbytting av hovedkort innmat.og ingen overclokking. nå kan du få en snes for 899 med uorginal kontroller. 999 for nes bare søk etter retrogaming på nettet og spesifiser norsk dansk svensk evt finsk i søkeresultater innstillinger i goolge.no usb kontoller som du setter i usb og de føles ut som ekte kontroller og legg inn nes emulator og game genie. snes også. n64 kontroller med usb to n64 snes dongle. wii emuleres også på dolphin sin emulator. gamecube også(ikke noe for de uerfarene og de som vil klage. for slik er det nå.) du kan emulere hva du vil for en slikk eller ingenting. la wii norge

im love n IT

Lenke til kommentar

Herlig tema for episoden.:D

 

Født som jeg er i 1986, er min erfaring med C64 liten, men jeg digger alt retro-gaming, og koser meg med denne episoden as we speak. Da jeg var liten var erfaringen min omvendt av Ketils for øvrig, "alle" hadde konsoll i form av NES/Master System, med en ratio nærmere 90% for NES.:p Minst. Èn jeg kjente hadde PC, som vi koste oss med det lille som var av decent spill på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke et godt kjent spill, men musikken på Sanxion er så frekt som det går an å få det på C64. Jeg startet ofte opp spillet bare for å høre på loaderen. Musikken er laget av den velkjent Rob Hubbard som også laget mange andre høydepunkter, men jeg syns bare det "riffet" på Sanxion-loaderen er det kuleste som har kommet ut av en lydchip noensinne!

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Herlig tema for episoden.:DFødt som jeg er i 1986, er min erfaring med C64 liten, men jeg digger alt retro-gaming, og koser meg med denne episoden as we speak. Da jeg var liten var erfaringen min omvendt av Ketils for øvrig, "alle" hadde konsoll i form av NES/Master System, med en ratio nærmere 90% for NES.:p Minst. Èn jeg kjente hadde PC, som vi koste oss med det lille som var av decent spill på.

 

Jeg hadde en kamerat som fikk PC da alle hadde Amiga. Vi lo godt av Soundblaster 16 kan du si.

Lenke til kommentar

Det er ikke et godt kjent spill, men musikken på Sanxion er så frekt som det går an å få det på C64. Jeg startet ofte opp spillet bare for å høre på loaderen. Musikken er laget av den velkjent Rob Hubbard som også laget mange andre høydepunkter, men jeg syns bare det "riffet" på Sanxion-loaderen er det kuleste som har kommet ut av en lydchip noensinne!

 

Takk for at du delte den. Har ikke hørt om det spillet eller fått med meg musikken før. SID chipen gir en helt egen følelse. Har veldig sansen for musikken i Bombjack for eksempel.

Lenke til kommentar

Som dere også nevnte har jeg også gått på den smellen og prøve en del av de gamle spillene om igjen. Til min store overraskelse er spillet Save New York et av de få som har holdt seg. Syns også at The Way of the Exploding Fist og IK+ har holdt seg godt.

 

Ja, man kan ofte sverte inntrykket av gamle storheter når man prøver dem igjen for første gang på flere år.

 

De tre spillene du nevner er faktisk blant mine favoritter. Skjønt, The Last Ninja må vel være det mest fantastiske spillet jeg vet om fra C64.

Lenke til kommentar

Ja, man kan ofte sverte inntrykket av gamle storheter når man prøver dem igjen for første gang på flere år.

 

De tre spillene du nevner er faktisk blant mine favoritter. Skjønt, The Last Ninja må vel være det mest fantastiske spillet jeg vet om fra C64.

Hadde selv C64 og brukte den masse, var imidlertid lite imponert over spillene. Mulig at kildene var dårlige men 95% helt raua, noe bra og en par jeg spilte en del, men ingen som var seriøse klasikere den typen jeg spilte på pc når jeg begynte med det. sim city1, civilication1, gold box ad&d, wolfensten var i en helt annen klasse.

Lenke til kommentar

Takk for at du delte den. Har ikke hørt om det spillet eller fått med meg musikken før. SID chipen gir en helt egen følelse. Har veldig sansen for musikken i Bombjack for eksempel.

 

Spillet er ikke mye å skryte av som nevnt, men Rob Hubbards verker skal man ikke kimse av. Hans mest kjente er vel Commando, IK+ og I-Ball (som også er glitrende). Falt også for denne når jeg las litt om Rob på wikipedia:

Samantha Fox Strip Poker (credited as John York, because as he says, "[it] was such a cheesy title and they wanted that cheesy lame music along with it - I didn't want to admit that I did it just for the money") (Martech, 1986)

 

BombJack syns jeg også er kul, men holder en litt for godt brukt stil i C64 tiden etter min smak. Det er litt sånn som med Comic Bakery, veldig muntert og fengende.

 

Dere kan si hva dere vil om lydchippen i NES, men helt objektivt mener jeg at den som er i C64 er den mest unike og subjektivt soleklart beste som noen gang er laget. Sammenlign Bubble Bobble på de to og hør forskjellen. Min påstand er at det er ikke ETT spill som finnes til begge plattformer der NES versjonen er bedre på lyd.

 

Ja, man kan ofte sverte inntrykket av gamle storheter når man prøver dem igjen for første gang på flere år.

 

De tre spillene du nevner er faktisk blant mine favoritter. Skjønt, The Last Ninja må vel være det mest fantastiske spillet jeg vet om fra C64.

 

Stilig. :) Har alltid vært litt usikker på hvor populært Save New York var. The Last Ninja har jeg faktisk aldri prøvd. Vet ikke helt om jeg er klar for å teste ut nye C64 spill lenger. :D

Lenke til kommentar

Denne gangen er temaet alt for gammelt for meg - jeg hører på 'casten, og hører ordene dere sier, men det meste gir absolutt ingen mening!

 

...unntatt når dere nevnte Babylon 5, that is - det er en bra serie.

Dette er blir kanskje for mye videre-referering, men det er noen flere fra Tron 1982-filmen som også er med i Babylon 5, f.eks. Peter Jurasik (Londo Molari).

 

 

Men for å bidra med noe:

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

Hadde selv C64 og brukte den masse, var imidlertid lite imponert over spillene. Mulig at kildene var dårlige men 95% helt raua, noe bra og en par jeg spilte en del, men ingen som var seriøse klasikere den typen jeg spilte på pc når jeg begynte med det. sim city1, civilication1, gold box ad&d, wolfensten var i en helt annen klasse.

 

Ja, C64 har noen perler, men for meg var det bare foreløperen til den virkelige storheten, A500, der er det mange spill jeg koser meg med den dag i dag.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I tilfelle noen ikke vet om programmet: SID Player Pro kan fås til iOS (og jeg tror også Android) for noen få kroner, tror det er 14 kr det er snakk om. Hundrevis av SID-låter fra kjente og ukjente spill. Kan streames eller lastes ned i helhet. I følge programmet på iPhonen min vil alle låtene ta 270 MB!

 

Kan finnes for iOS her: https://itunes.apple.com/us/app/sid-player-pro/id326157812?mt=8

 

Description

SidPlayer Pro brings you the sound of the Commodore C64 to your iPhone and the iPod Touch. Enjoy game classics such as 'Commando', 'Arkanoid', 'The last V8' or listen to the music of 'Rob Hubbard', 'Martin Galway', and many others.

Remix the famous tracks by using the built-in three channel audio mixer. A beautiful scope allows you to visualize your sound shapings.

SidPlayer Pro gives you access to the High Voltage Sid Collection (HVSC) consisting of over 40.000 songs from 1306 authors. Background information from the Sid Tune Information List (STIL) can be accessed, where available.

Thanks to the unique sound aesthetics, Sid music is now considered an art of its own and there's a constant flow of new creations.

A Sid file occupies only few kbytes, thus you can quickly download C64 music via EDGE or UMTS and listen for hours. The search function enables you to find your favourites in a blink. You can add these into a dedicated playlist or chose from severeal preconfigured playlists.

*** Special SidPlayer version with improved performance and additional features ***

 

Legg merke til antallet sanger: Over 40.000!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...