Gå til innhold

Samsung Ativ S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så denne telefonen er ikke låst til det nummeret den selges med? Man kan bare sette inn sitt gamle Djuice simkort i den?

Det stemmer.

 

Telefoner er aldri låst til et bestemt nummer eller abonnement, kun til en operatør. Og Djuice og Telenor går for det samme, men Ativ S er heller ikke Telenor låst heller, så du kan også ha bruke et Netcom sim-kort foreksempel, uansett om forseglingen sier noe annet.

Lenke til kommentar

Fikk telefonen i dag og jeg kan vel si med en gang at WP8 ikke er der oppe med siste Android-versjon for min del. Tile-systemet syns jeg er noe drit, men jeg skal vel greie å venne meg på det. Telefonen forøvrig er grei nok den og den fungerer med et selvklippet Onecall-simkort :D

Lenke til kommentar

Fikk telefonen i dag og jeg kan vel si med en gang at WP8 ikke er der oppe med siste Android-versjon for min del. Tile-systemet syns jeg er noe drit, men jeg skal vel greie å venne meg på det. Telefonen forøvrig er grei nok den og den fungerer med et selvklippet Onecall-simkort :D

 

Har det litt motsatt. Synes Android virker litt "uferdig" i fht WP. Men smaken er som baken osv ;).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker den, jeg prøvde en Lumia 920 fra cdon, men godtok ikke simkort når jeg fikk den, så sendte i retur, og orket ikke å vente på erstatning,så kjøpte en iPhone 5.

Den har jeg nå gitt vekk og bruker denne.

 

Oppdaget forøvrig noe kjekt i bilen i dag: Når jeg kjørte til jobb fikk jeg en SMS, det sa telefonen (via høytalerene i bilen), og fikk opp alternativ om å lese den eller ikke (etter den sa hvem den var fra), svarte ja, og leste opp hele beskjeden :). Fikk da spørsmål om jeg ville avslutte eller ringe opp.

 

Praktisk funksjon jeg ikke hadde på iPhone :)

Lenke til kommentar

Noen som har problemer med megatreig GPS? Kjørte i en time i dag og fikk ingen respons på 2 navigasjons-apper eller speedometer appen jeg prøvde med. Tips? Mobilholderen er plassert slik at mobilen ikke har fri sikt gjennom vinduet (dashbordet "ligger" over). Muligt dette har noe med det å gjøre...

Lenke til kommentar

Liker mye, synes det er flott å se på, funker bra, og er raskt. Utenom i wimp. Men er en del småting som irriterer. Savner en å ha lydinnstillinger for media, system å ringetoner. Sykt irriterende å måtte huske å skrue opp ringelyden hver gang jeg har hørt musikk fra mobilen. Savner også en x eller lignende for å lukke apps. Savner å kunne skrue av skjerm rotasjon. Enkel tilgang til wifi, lysstyrke. Faner i explorer. Tilgang til klokka. En melding o.l sentral lignende den på android, der du lett finner siste mail meldinger notater osv.

Hadde også trodd at smartglass skulle fungere bedre fra wp8 enn android, det gjør det jo ikke. Kan heller ikke vise bilder fra telefonen på verken xbox tv eller pc. Regner med jeg kan det om jeg laster ned en dlna app. Men ikke prøvd. Funker fra android uten noe. Googlemaps er savnet.

Men samtidig synes jeg det absolutt har sjarm, og om en til to updater så tror jeg det kan måle seg mot android :-D

 

Å radio å podcast. Radio er der, bare ikke aktivert?

Endret av MoLvII
Lenke til kommentar

Så hva syns folket om windows phone da?

 

Jeg synes Android er klart bedre! Jeg misliker tile-systemet til Microsoft og det er altfor lite og begrensede innstillinger! I tillegg så syns jeg det er unødvendig mange tastetrykk for å utføre operasjoner som kunne gjøres enklere på i Android. Jeg synes også at det er for mye tid som brukes på å få OSet til å se pent ut. Men til prisen så er jo telefonen uslåelig, det må en jo si.

 

Og det er forferdelig irriterende at det ikke er egne lydnivåer for bla ringetone og musikkavspilling!!!!!!!!!!!!! Guuud som det irriterer meg.

Endret av oOF
Lenke til kommentar

Liker faktisk tiles'ene jeg. Bruker stor frost og stor week view på di to øverste plassene. Frost kombinert med kalender på lockscreen. Liker også slik passord fra lockscreen kommer frem. Men sko ønske alle di små irriterende tingene ble tatt vekk.

Lenke til kommentar

Sammenlignet med Android synes jeg nok WP8 føles veldig klaustrofobisk. Etter noen minutter ble savnet av min S3 påtrengende. Er nok ikke noe fan av tiles eller brukergrensesnittet generelt, og savner friheten til å tilpasse ting i større grad. Irriterte meg også litt over blandingen av norsk og engelsk rundt omkring. Når det er sagt, er telefonen svært responsiv og enkel i bruk. For brukere med små behov kan sikkert WP8 fungere fint. Selv foretrekker jeg definitivt Android.

Lenke til kommentar

Snuser selv på denne telefonen.

 

Dette er nok et dumt spørsmål, men hvordan er det med gmail og google kalender på disse windows 8-telefonene? Er også flittig bruker av google maps - må jeg bruke et alternativ fra windows eller kan jeg ha google maps på den? Dere får unnskylde min uvitenhet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...