Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil til 50k?


Anbefalte innlegg

Hei.

Ser etter en ny bil til rundt 50 k . Kan strekke meg 20k om det er noe som gir betydelig mer verdi for pengene.

 

Krav jeg ser etter:

Diesel, komfort, ikke trang, driftsikker.

 

Har kikket en del på passat og golf, men er åpen for flere forslag.

Vet det er uhyre mange å velge i, i denne prisklassen. Kom gjerne med forslag til hva du hadde sett etter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

komfort, driftsikker

 

Det er vanskelig med både komfort og driftsikker - som regel er de enkle bilene som ikke har så høy komfort de mest driftsikre - jo mindre dingser og avansert opplegg, jo mindre er det som kan gå i stykker.

 

Legge seg midt i er ikke så dumt - da særlig biler som det er solgt mye av - mange til salgs = mer for pengene, Golf som du nevner er et bra forslag, Focus osv.

Lenke til kommentar

Det første og eneste jeg kommer på er Mercedes E-klasse (før 1995).

Det skal godt gjøres å finne en Mercedes diesel før 1995 (altså en W124) med ikke alt for lang kilometerstand og som er godt vedlikeholdt og fulgt opp. Det er jo mulig, men det kreves jo litt jobb, flaks og kompetanse for å finne disse eksemplarene.

 

 

Hvorfor akkurat diesel?

Billigere drivstoffutgifter. Bedre til pendling.

 

 

Ang. Mercedes er dette biler som er veldig driftsikre og komfortable. Med et budsjett på 50k (til nøds 70k, om trådstarter har regnet med småutgifter som omreg. og forsikring) så blir det veldig gamle Mercedeser å velge mellom, og da er det ofte små ting og kanskje store som må byttes. Et annet stort problem er rust, både på W124 og spesielt W210 da de brukte dårlig resirkulert miljøvennlig metall.

 

 

Mine forslag er se etter en BMW 520D helst etter år 2000 (facelift med mer moderne utseende og mer moderne dieselmotorer) eller en Audi A4/VW Passat 1,9 TDI. Hvis du er heldig kan du finne kremkaka, og det er en rustfri W210 med diesel og ikke alt for lang kilometerstand som er godt vedlikeholdt, men dette er nesten umulig.

 

Denne ser bra ut, husk å prute! 2001 520D http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41942821

 

Liten bil, men med god sitteplass foran og OK sitteplass bak. Denne her har lav KM og kan være et bra kjøp om du skal ha bilen lenge. 2001 320D http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41845648

Kan være vanskelig å prute på den, da den egentlig er priset veldig bra. Den har alt utstyret man trenger og for at det skal være enkelt å selge bilen videre. Samtidig er den nettopp EU godkjent og det følger med nye dekk.

Lenke til kommentar

Mine forslag er se etter en BMW 520D helst etter år 2000 (facelift med mer moderne utseende og mer moderne dieselmotorer)

 

Disse er solide og driftsikre, men det er fare for å ende opp med et pengesluk etter 12-13 år og tilsvarende km-stand. Min erfaring er riktignok med bensinmotor i denne konstruksjonen, akkurat de er uproblematiske.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...