Gå til innhold

Anmeldelse: Resident Evil: Revelations (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gikk for RE5 til PC ettersom jeg missliker skytingen på konsoll. RE6 måtte jeg legge litt på hylla ettersom det for mange andre bra spill i stallen, og jeg kicka ikke så positivt på alle quick time eventene i starten.

 

Noen her som spiller Revelations på PC? Testet demo på WiiU, men tror jeg skal laste ned demo for PC i helga bare for litt testing.

Lenke til kommentar

Jeg er vel en av de få som virkelig liker RE6 jeg da. Bra skrevet anmeldelse som jeg faktisk leste hele av. Helt enig med deg i at spillet sliter litt mellom action og skrekk. For meg virker det som om de får til actiondelen betydlig bedre enn skrekkdelen. Den delen syns jeg ikke har vært veldig bra siden Resident Evil og Resident Evil Zero. Brukbart i Resident Evil 4...

Lenke til kommentar

Jeg er vel en av de få som virkelig liker RE6 jeg da. Bra skrevet anmeldelse som jeg faktisk leste hele av. Helt enig med deg i at spillet sliter litt mellom action og skrekk. For meg virker det som om de får til actiondelen betydlig bedre enn skrekkdelen. Den delen syns jeg ikke har vært veldig bra siden Resident Evil og Resident Evil Zero. Brukbart i Resident Evil 4...

 

RE6 = eneste spillet der du får nødlande en jumbojet, så det får "godkjent" av meg.

Lenke til kommentar

Kan vel legge til at Gamereactor i UK, Danmark, Sverige, Norge, Finland, Italite og Spania gav det 8/10, mens Gamereactor i Tyskland gav det 7/10.

 

http://www.gamereactor.eu/reviews/76301/Resident+Evil%3A+Revelations/

 

Ellers har vi jo en liste på Gamefaqs med seriøse reviews (Destructiod, Official Nintendo Magazine osv), og de gir det jevnt over svært bra karakter.

 

http://www.gamefaqs.com/wii-u/700997-resident-evil-revelations/critic

 

Med andre ord bør man kanskje ikke legge så alt for mye i karakteren til gamer.no. De er nok en av de få som ikke liker Revelations. ;)

Lenke til kommentar

6 er ikke en karakter som tilsier at de ikke liker spillet. Det er pga sånne kommentarer at spillsider gir 9/10 til middelmådigheter. 6 høres mer enn nok ut til dette spillet.

Haha, fint gjort å totalt overse poenget mitt. :p De aller fleste gir det 7/10 eller høyere. Gamer.no gir det 6/10. Du ser hva jeg vil frem til? :p
Lenke til kommentar

Synes dette spillet var kjedelig. Halve spillet går jo ut på å lete seg frem til riktig rom. Hadde der nå vært noe spenning under all letingen hadde det vært greit, men de fleste en møter er enkel å ta ut og en har nesten alltid nok av kuler og krutt til å klare seg greit igjennom.

 

Nei, jeg synes spillet var noe herk, og det som har reddet siste RE spillene for min del har vært coop gjennom historien, noe som manglet her.

Lenke til kommentar

Ja for det er jo ingen forskjell på å spille med en kompis fremfor AI styrt partner, nøyaktig like kjekt og sosialt.

 

Der var ingen form for skrekk i dette spillet. Antall monstre er altfor få, og de en møter beveger seg kjempe sakte og er aldri noe problem å ta ut. Der en møter større motstand kan en faktisk spasere rett forbi de dersom en har lite amo, og en er derfor aldri i fare for å ta noe reel skade.

 

Jeg har spilt igjennom på medium vansklighet, og jeg gikk igjennom hele spillet uten å dø en eneste gang.

 

Jeg likte de brettene der en slapp å føle at en er i en evigvarende labyrint og ender opp med å gå samme vei gang på gang i jakten på å finne riktig rom en skal inn i, men disse var i fåtall og var unnagjort på få minutter.

 

Dørene med "båtratt" tok som nevnt bortimot 20 sekunder å åpne da rattet skal spinne i en evighet før en kommer seg inn. Er en så uheldig å gå inn i ett rom en ikke skal i så går der 40 sekunder på å komme seg inn og ut av det rommet. Idiotisk og irriterende.

 

Hvilke scener var skrekkpreget som minner om de tidligere RE spillene?

Lenke til kommentar

Koste meg hele veien med dette på 3DS i sin tid, men dette melkeprosjektet her står jeg fint over :)

Maken til idioti skal man lete lenge etter. :p De gir ut spillet på en ny plattform, ergo er det melking?Bullshit. Folk må en gang for alle prøve å lære seg hva ordet melking faktisk innebærer. Det har dessverre gått sport i å bruke ordet, så folk slenger det rundt seg i hytt og pine uten å bry seg om hva de egentlig sitter og sier.
Lenke til kommentar

De har gitt spillet en grafisk overhaling, og selger det ikke som en fullpris tittel så jeg syns denne typen "melking" er helt innafor.

 

Skulle jo bare mangle i tilfelle. Nå er jo ikke 3DS akkurat noen kraftpakke heller. At det er billigere er selvsagt ett pluss :)

 

Maken til idioti skal man lete lenge etter. :p De gir ut spillet på en ny plattform, ergo er det melking?Bullshit. Folk må en gang for alle prøve å lære seg hva ordet melking faktisk innebærer. Det har dessverre gått sport i å bruke ordet, så folk slenger det rundt seg i hytt og pine uten å bry seg om hva de egentlig sitter og sier.

 

Du går som vanlig i agressiv forsvarsmodus ja. Du syter og klager atter en gang rundt omtalene på gamer kontra andre steder, trodde du hadde lært nå etter Colonial Marines fadesen :p God underholdning ble det tihvertfall. Ikke at jeg tror dette sillet er like rælete som Aliens, da det ihvertfall var jævlig bra på 3DS

 

6/10 er uansett ikke BÅNN i bøtta heller.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...