Gå til innhold

Sniktitt: The Evil Within (PS3, PS4, Windows, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir enda bedre om det er som Resident Evil 2.

 

For min del var resident evil 2 jævlig bra bare fordi jeg var 15 år og ingen hadde sett maken. Spilte gjennom RE2 igjen, og selv om det har sin nostalgiske verdi, er jo historien i RE rimelig teit. Japanerne elsker jo melodramatikk, og alle de monsterne (utenom "terminator" på andre playthrough, han er rå) helt sykt teite (alle birkin stages utenom første)! Nei håper dette spillet henter mindre fra resident evil, og at e klarer å kjøre en mer Alan Wake/Silent hill stil, bare enda skumlere :)

Endret av BakaBerg
Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig Resident Evil 2 holder seg ganske godt. Det første er håpløst, enig der, men selv om presentasjonen i 2 er litt klønete (spesielt scenene med Ada og Leon), er da ikke plotet så verst. Likte Birkin, jeg, kan iallefall ikke komme på mange andre RE-bosser som gjør samme inntrykk (nærmeste blir vel Lisa Trevor fra Resident Evil Remake).

Lenke til kommentar

"Ruslebiffmonsteret?"

 

Ser ut til å dra en viss påvirkning fra den opprinnelige Motorsagmassakren, dette, en "glemt" genistrek av en film, som til og med var original og mye skumlere enn de aller flesete senere "slasher"-filmene, som i stor grad bidro til å ødelegge ryktet til førstnevnte. Den viser blant annet (på bakgrunn av et lite budsjett) hvor mye mer effektivt det er å hinte til "imaginær" vold like utenfor bildekanten, nøyaktig slik som spillet nå gjør i en innledende scene. Dette, fremfor å vise absolutt alt, og ødelegge illusjonen av at noe forferdelig skjer ved hjelp av "gørr og blod-" spesialeffekter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...