Gå til innhold

Vil du skrive om esport for oss?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 8 måneder senere...
  • 4 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Slutter Audun eller er det oppgradering i staben?

Skulle gjerne søkt om dette, jeg vil si jeg har ganske over middels kunskap om E-sport. Kjenner E-sport miljøet til LoL ut og inn og har også begynnt å sette meg inn i SC2 (selv om jeg ikke spiller det). Desverre bare 17 år på meg hehe. Liker at dere satser på E-sport, føler at dekningen har vært middels og veldig overfladisk, ser frem til artikler med mer dybde. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Hvorfor er det ingen dekning av Smite?! Vi har til og med en nordmann med i toppligaen i Europa. Lawbster i Trig e-sports er med å kjemper om finalespill for andre år på rad. Er det virkelig så få i Norge som følger med på dette at det ikke satses på?

 

Etter at spillet ble lansert i mars i fjor har det vært stor fokus på e-sport fra Hi-rez' side. De hadde blandt annet et verdensmesterskap rundt jul i fjor der førstepremien var på over 1 million dollar. Hver uke har de seriespill. Torsdag, lørdag og søndag viser de kamper på Twitch. Challengers Cup (2. divisjon) vises hele uka.

 

Skulle virkelig ønske det kom mer fokus på dette fantastiske og litt annerledes MOBAet :).

 

Om dere trenger kunnskap kan jeg bistå.

 

 

-Espen

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

At LoL og HS blir ansett som eSport sier jo ganske mye om "gamer".no, to spill som er basert på gated content model som er 100% casual blir beskrevet som eSports..
Da snakker vi ikke mye peiling.
Hadde Counter-Strike vært ansett som en eSport om man måtte låse opp utstyr og levle seg for å få tilgang til våpen som andre har eller ikke har?
Hadde SC2?
Hadde Q3?
Hadde UT?
Hadde Dota?
Ikke pokker.

eSports er basert på likhet, IKKE forskjeller, LoL og HS er basert på forskjeller, altså at noen kan ha 100 kort og noen kan ha 10000, eller i LoL hvor en person kan ha tilgang til 10 champs og en annen en har 100, det er ubalansert og IKKE eSport, slutt å kall spill som er balansert for casual play for eSports, LoL og HS er like mye eSport som minecraft er.

At Dota2 fortsatt ikke er inne i varmen er igjen også patetisk, akkurat som forrige gang og forrige gang og forrige gang, jeg gir opp dere jeg. :)

Endret av Puro
Lenke til kommentar

At LoL og HS blir ansett som eSport sier jo ganske mye om "gamer".no, to spill som er basert på gated content model som er 100% casual blir beskrevet som eSports..

Da snakker vi ikke mye peiling.

Hadde Counter-Strike vært ansett som en eSport om man måtte låse opp utstyr og levle seg for å få tilgang til våpen som andre har eller ikke har?

Hadde SC2?

Hadde Q3?

Hadde UT?

Hadde Dota?

Ikke pokker.

 

eSports er basert på likhet, IKKE forskjeller, LoL og HS er basert på forskjeller, altså at noen kan ha 100 kort og noen kan ha 10000, eller i LoL hvor en person kan ha tilgang til 10 champs og en annen en har 100, det er ubalansert og IKKE eSport, slutt å kall spill som er balansert for casual play for eSports, LoL og HS er like mye eSport som minecraft er.

 

At Dota2 fortsatt ikke er inne i varmen er igjen også patetisk, akkurat som forrige gang og forrige gang og forrige gang, jeg gir opp dere jeg. :)

 

Det å si at LOL er casual er å ta litt hardt i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At LoL og HS blir ansett som eSport sier jo ganske mye om "gamer".no, to spill som er basert på gated content model som er 100% casual blir beskrevet som eSports..

 

 

Nok en gang hører vi Dota spillere blir sinte over League.. prøv heller å være glad over at E-Sport blir mer og mer skrevet om, jeg sitter f.eks ikke å surtrer om at det ikke er nok artikler om LoL worlds som foregår nå..

 

Det at du sier at Basically lol er Pay2win (ja det er det du sier) er jo ikke sant.. det er ingen champs der du ikke kan få tak i for ingame currency, ting tar lengre tid, ja. men så er Riot og noen som vil tjene penger på spillet sitt. Tilogmed Valve vil tjene penger på Dota2.. det gjør nesten på samme måte som Riot gjør.. med Vanity items/skins.. eneste forskjellen er vel det at du ikke trenger å kjøpe champs på Dota2.

 

Når det kommer til HS, så er jeg litt enig og litt uenig.. Om du vil ha alle korta, så må du nesten bruke penger (spes om du vil ha de gode kortene fra Blackrock Mountain)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde Counter-Strike vært ansett som en eSport om man måtte låse opp utstyr og levle seg for å få tilgang til våpen som andre har eller ikke har?

 

eSports er basert på likhet, IKKE forskjeller, LoL og HS er basert på forskjeller, altså at noen kan ha 100 kort og noen kan ha 10000, eller i LoL hvor en person kan ha tilgang til 10 champs og en annen en har 100, det er ubalansert og IKKE eSport, slutt å kall spill som er balansert for casual play for eSports, LoL og HS er like mye eSport som minecraft er.

 

Hahah! Jeg slutter aldri å kose meg med humoren! Kjære gamer, det hadde ikke vært mulig å etablere en artikkel-serie med navnet: "Rett fra Puro", "Purist-hjørnet" eller "Dota-master race"?

 

Disse kommenterane er jo norges versjon av esportsexpress! Vår Stephen Colbert! Kåseri i mesterklasse!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...