Gå til innhold

Ny telefon, noen tips?


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en ny telefon, og har så langt sett på galaxy s3, HTC One S og Sony Xperia V pga. den prisklassen de ligger i akkurat nå, helst ikke mer enn rundt 4000ish. Jeg er ute etter en telefon som kan brukes til det helt standarde hverdagslige bruk. Er ikke særlig gærn etter høy ytelse og slikt, men ønsker at telefonen kan kjøre enkle hjernedøde spill, apps som snapchat og bra musikkavspilling.

 

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da trenger du hvertfall ingen S3, HTC One eller Xperia V for det er alle ganske heftige telefoner med nokså ekstraordinær computing power, enda.

 

Men hvis det er slik at du har pengene til det, er en S3 og Xperia V helt fantastiske telefoner, hvertfall mtp prisen de ligger på nå. Kjøp den med det designet og de specsene du liker best av kamera, vanntetthet osv :)

Lenke til kommentar

Da trenger du hvertfall ingen S3, HTC One eller Xperia V for det er alle ganske heftige telefoner med nokså ekstraordinær computing power, enda.

 

Men hvis det er slik at du har pengene til det, er en S3 og Xperia V helt fantastiske telefoner, hvertfall mtp prisen de ligger på nå. Kjøp den med det designet og de specsene du liker best av kamera, vanntetthet osv :)

 

Nå er det jo One, S4 og Experia Z som er på toppen, ikke One S, S3 og Experia V?

 

De sistnevnte er jo ikke såååå dyre :p

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Nei, skjønner egentlig at de telefonene er kanskje litt for sterke for mine behov, men brente meg veldig sterkt på forrige telefonvalg (htc wildfire) og vil gjerne ha en som er litt mer "top notch". Men om så, har dere litt mer økonomiske valg som fortsatt holder en rimelig grei standard + levetid?

Lenke til kommentar

Nei, skjønner egentlig at de telefonene er kanskje litt for sterke for mine behov, men brente meg veldig sterkt på forrige telefonvalg (htc wildfire) og vil gjerne ha en som er litt mer "top notch". Men om så, har dere litt mer økonomiske valg som fortsatt holder en rimelig grei standard + levetid?

 

Samsung Galaxy S-serien holder en ganske god kvalitet. Jeg selv bruker fortsatt S1en min og er veldig fornøyd når jeg ser på levetiden :thumbs:

Lenke til kommentar

Du vil generelt at telefonen skal gi en rask og smidig brukeropplevelse. Jeg har selv en nexus 4 og anbefaler dette på det varmeste etter å ha sammenlignet med venners galaxy s3, iPhone 5 og Xperia Z. Så det er sagt er galaxyen like rask, men full av bloatware og gimmicks, og dessuten kjennes den plastikkaktig ut.

 

iPhonen er for dyr og brukergrensesnittet er for enkelt for min smak, Xperiaen er ikke mye raskere og har ikke synlig bedre skjerm. Vanntetthet er pluss, men interfacet til sony er elendig.

Lenke til kommentar

shit, jeg blir mer og mer usikker. Valget mitt står mellom Nexusen og Xperia V på One Call (Er nødt til å kjøpe med nedbetaling), og tenker jeg skal gjøre dette på One Call sin nettbutikk. Er det verdt å bruke 400-500 kr.- mer for Nexus 4 forhold til Xperia V? Føler at Nexusen er litt for stor, og Xperiaen er omtrent passelig størrelse, men Nexus har nyeste android i motsetning til Xperiaen.

 

Foreløbig tror jeg det blir Nexus... noen flere innspill på smarte valg?

Lenke til kommentar

Nå er det jo One, S4 og Experia Z som er på toppen, ikke One S, S3 og Experia V?

 

De sistnevnte er jo ikke såååå dyre :p

 

 

Har aldri sagt det er dyre telefoner, men de er det i denne settingen alikevel. Skal man bruke telefonen til å ringe og sende SMS samt litt småtteri-apper som snapchat er en S3 dyr.

 

Eksempelvis kjøper man ikke en Audi RS4 om man ikke har ønsker eller behov for noe sportslig og raskt. Da kjøper man en A4 istedenfor, eller i beste fall en S4.

 

Selv Galasy S2 er langt bedre enn det som er nødvendig for det trådstarter ønsker, så om jeg skulle anbefalt noe billig og bra basert på hans ønsker ville det blitt en S2, ergo Audi A4 fremfor S4/RS4.

 

Syntes det egentlig er merkelig at jeg måtte gå så i detalj for å gjøre meg forstått når det er så tydelig hva slags setting man er i mtp trådstarters ønsker.

 

Selv kjøpte jeg meg en Xperia Z kontant, så på latsiden i mobilverden vil jeg nok ikke påstå at jeg befinner meg. Men jeg har også et helt annet bruksområde enn trådstarter.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Det at trådstarter så på de tre mobilene (One S, Experia V og S3), betyr vel at h*n liker dem, og er villig til å betale det det skulle koste.

 

Hvis du skal ta det trådstarter sier så sinnsykt bokstavlig kan du jo bare be h*n kjøpe en gammel Iphone på finn.no.

 

Jeg har en HTC One (ikke V) forresten, og RS4 er blandt yndlingsbilene mine ;)

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Det at trådstarter så på de tre mobilene (One S, Experia V og S3), betyr vel at h*n liker dem, og er villig til å betale det det skulle koste.

 

Hvis du skal ta det trådstarter sier så sinnsykt bokstavlig kan du jo bare be h*n kjøpe en gammel Iphone på finn.no.

 

Jeg har en HTC One (ikke V) forresten, og RS4 er blandt yndlingsbilene mine ;)

 

Igjen så er du litt ute å kjøre med påstandene dine.

 

Det å anbefale en S2 til en som ønsker en telefon som kun skal kjøre helt enkle apper, er ikke å ta han SINNSYKT BOKSTAVELIG, som du sier. Det er rett og slett snakk om å gi en god respons som passer rett inn i det han ønsker. Dessuten er S2 knallfin, har greit kamera og er en knallgod telefon som får 4.2.2 snart. Er det sinnsykt bokstavelig? Hva er egentlig definisjonen på sinnsykt bokstavelig? Skulle jeg anbefalt han en telefon som gikk langt over hans krav til tross for at han sier han ikke er interessert i skikkelig mye cpu kraft?

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Såå, hva er galt med en gammel Iphone på finn.no?

 

Oja, du misforstår gammel. 5S kommer snart, da vil jeg si at 4 er gammel.

 

Edit: Hva er det man trenger en dyr mobil for? Jeg syntes HTC One er så sinnsykt perfekt, derfor har jeg den.

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Såå, hva er galt med en gammel Iphone på finn.no?

 

Oja, du misforstår gammel. 5S kommer snart, da vil jeg si at 4 er gammel.

 

Edit: Hva er det man trenger en dyr mobil for? Jeg syntes HTC One er så sinnsykt perfekt, derfor har jeg den.

 

 

Hallo? Hva i alle dager slags sammenligning var DET?

 

Tredje gang du kommer med rare uttalelser nå.

 

Hvordan kan du sammenligne en splitter ny (ja, den selges overalt i butikker enda) og god telefon som har nyere operativsystem enn Xperia Z akkurat nå, med en gammel og brukt IPhone på Finn.no?

 

Nå må du seriøst gi deg. Dine innlegg er helt uten fundament og har liten relevanse til trådstarters opprinnelige spørsmål. Hvis du vil fortsette å diskutere på et så lavt nivå får du heller sende PM istedenfor å søple til tråden her. Okei, husk det, PM!

 

Beklager trådstarter, for ot. Nå har du hvertfall mitt forslag :) Ønsker deg uansett til lykke med valget, det er ikke alltid lett. Noe de fleste av oss nok har erfart :)

Lenke til kommentar

Nei, beklager. Jeg prøvde ihvertfall. Jeg skal komme meg ut av tråden jeg. Trådstarter kan kjøpe seg en S2 istedet for de tre, fine mobilene h*n har sett på. Hvis mod syntes mine innlegg er så rare som IceBlitz påstår kan de slette dem. Jeg gjorde mitt beste. I'm out.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...