Gå til innhold

Ny innstramming av ytringsfriheten


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri kommet med drapstrusler mot noen, hverken politifolk eller andre. Så den bemerkningen ser jeg på som en fornærmelse og en skjult beskyldning.

 

Morsomt, eller pinlig, men her viser du for all verden at du hverken har lest linken i første post, eller er kjent med bakgrunnen for presiseringen i loven ... :green:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morsomt, eller pinlig, men her viser du for all verden at du hverken har lest linken i første post, eller er kjent med bakgrunnen for presiseringen i loven ... :green:

 

Tvert imot. jeg påpeker bare at det er politisk ukorrekte meninger som skal sensureres og som diskuteres her.

 

Drapstrusler er ingen mening, men de politisk korrekte bruker denne sammenligningen mellom drapstrusler og politisk ukorrekte meninger for å sette de politisk ukorrekte i forlegenhet, og stoppe dem fra ytre sin politisk ukorrekte mening.

Dette gjør også politikerne og PST, så det er ikke noe nytt.

 

Drapstrusler er som sagt ingen mening, og kommer derfor i en helt annen klasse. Slike trusler er det en lov mot, og de har vært forbudt lenge, uansett forum. Og også på private blogger.

Endret av Baltazar94
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man blir allerede utsatt for ganske ekstrem sosial stigmatisering i dette landet for noe så simpelt som å fortelle sannheten om visse emner. Ja, selv for å ydmykt antyde at alt ikke er som vi blir fortalt i media - for bare det å påpeke noe minimalt som kan trosse alminnelige folks oppfatning av en sak er som å lage en rift i det grovmaskede nettet som er alle løgnene som utgjør virkelighetsforståelsen deres. En typisk respons man kan forvente er hat, sinne og navnekalling og om man så svarer med samme språk hvilket tydeligvis er det eneste de forstår så vil en eller annen myndighetsperson reagere på "overtrampet" i din disfavør enten i form av slettede innlegg, utestengelse etc.

 

Så mitt svar til denne tråden blir da mindre ytringsfrihet enn hva?

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Svært gode nyheter dette her. Jeg ønsker ikke å leve i et samfunn hvor man fritt kan fremsette drapstrusler, om det så selv er på internett. Politiske korrekte og "ukorrekte" meninger ellers må folk være frie til å ytre seg på hvilket som helst forum.

Lenke til kommentar

Svært gode nyheter dette her. Jeg ønsker ikke å leve i et samfunn hvor man fritt kan fremsette drapstrusler, om det så selv er på internett. Politiske korrekte og "ukorrekte" meninger ellers må folk være frie til å ytre seg på hvilket som helst forum.

 

Dette har ikke noe med drapstrusler å gjøre, for drapstrusler har som sagt vært forbudt lenge, både på internett og i alle andre sammenhenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Drapstrusler er som sagt ingen mening, og kommer derfor i en helt annen klasse. Slike trusler er det en lov mot, og de har vært forbudt lenge, uansett forum. Og også på private blogger.

 

Igjen, du kan ikke ha satt deg inn i saken. Kan du være så snill å lese linken i første post nå? Oppsummert: En person som fremsatte drapstrusler mot en politimann ble frikjent i Høyesterett i fjor fordi drapstrusselen var fremsatt på Internet, som ifølge landets skarpeste dommere ikke er omfattet av loven som forbyr dette.

 

Altså: Du tar helt feil i at drapstrusler fremsatt på Internet har vært forbudt lenge. Det trodde alle andre også, helt til de skarpeste juristene altså kom til at det var et hull i loven, som må er tettet.

 

Nå når du er kjent med fakta, så håper jeg at også du er fornøyd med at det ikke lenger er lov å true folk med drap, heller ikke på Internet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Kan ikke si at jeg har sett så mange drapstruslene egentlig.

 

Da har du ikke lest artikkelen eller gjort deg kjent med saken som var opphavet til denne loven

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar

Da har du ikke lest artikkelen eller gjort deg kjent med saken som var opphavet til denne loven

 

Saken handlet ikke om drapstrusler, men om oppfordring til straffbare handlinger (straffeloven paragraf 140).

 

Han truet ikke politiet direkte men skrev at politiet burde drepes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Oppfordring til drap, eller drapstrusler er like "ufint" og hører ikke hjemme i det hele tatt og langt mindre i det offentlige rom, så det jeg skriver står ved lag og jeg mener fortsatt denne avgjørelsen er gode nyheter.

 

Svært gode nyheter, vi går mot et bedre samfunn!

Lenke til kommentar
Dette har ikke noe med drapstrusler å gjøre, for drapstrusler har som sagt vært forbudt lenge, både på internett og i alle andre sammenhenger.

Jo, dette har definitivt med drapstrusler(oppfordring til drap) å gjøre. Det er akkurat det saken dreier seg om. Les artikkelen.

 

Jeg har aldri kommet med drapstrusler mot noen, hverken politifolk eller andre. Så den bemerkningen ser jeg på som en fornærmelse og en skjult beskyldning.

Hallo i luken! Denne saken handler ikke om deg og dine politiske meninger.

Endret av Simen1
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Hallo i luken! Denne saken handler ikke om deg og dine politiske meninger.

 

Nei jeg vet det. Jeg har heller inen politiske meninger.

 

Men det jeg reagerer på en den vanlige koblingen mellom dette og andre politisk ukorrekte meninger, som feks det at PST og politikerne gikk ut for en tid siden og hengte ut visse grupper i samfunnet som potensielle terrorister bare fordi de ønsker å finne ut sannheten om hva som skjer, og ikke blindt tror på politikernes, politiets og medias løgner.

 

Dette med "drapstrusler" er bare en unnskyldning for å kneble disse, og denne unnskyldningen med "drapstrusler" blir også brukt for å henge ut disse folkene, og lære opp folk til å tro at å ikke tro blindt på statens løgner er like alvorlig som drapstrusler og den som har slike meninger er voldelig og en "terrorist"

Lenke til kommentar

Kan ikke si at jeg har sett så mange drapstruslene egentlig.

 

Jeg fikk en riktig "fargerik" drapstrussel av en muslim for noen år siden, ellers så har det ikke vært mye av slikt her på forumet.

Den annen ting er at det jo ikke var mange av de politisk korrekte her som tok avstand fra den drapstrusselen jeg fikk, så det betyr vel at de fleste av de politisk korrekte støtter drapstrusler om de er rettet mot politisk ukorrekte personer.

Lenke til kommentar
Gjest member-7189

Den annen ting er at det jo ikke var mange av de politisk korrekte her som tok avstand fra den drapstrusselen jeg fikk, så det betyr vel at de fleste av de politisk korrekte støtter drapstrusler om de er rettet mot politisk ukorrekte personer.

 

Jeg er en i dine øyne "politisk korrekt" person. Og hvis du har fått en drapstrussel her inne så tar jeg avstand fra dette.

Det gjelder også alle andre drapstrusler.

Lenke til kommentar

Det kan jo også ha en sammenheng med at brudd på retningslinjene ikke er noe som skal kommenteres i en tråd. Hva godt kommer det av at man "tar avstand" fra drapstrusler? Dette er på ingen måte en situasjon hvor "den som tier samtykker".

 

Men klart, det passer nok ikke inn i Baltazars verdensbilde

  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://www.itavisen....-p-nettet-68627

 

Fredag 24. Mai 2013 ble en merkedag hvor ytringsfriheten ble strammet kraftig inn. En innstramming som åpenbart kommer i kjølvannet av islamkritiske innlegg, og andre politisk ukorrekte innlegg.

 

Det er mange ironier oppi dette. På mange måter er dette svaret på lovnadene om mer åpenhet: Man sørger for mindre åpenhet! Det er jo også en lov som serveres på gullfat til politisk ukorrekte som klager over at de sensureres og ikke slipper til i debattene. Nå har de ihvertfall dokumenterbar rett i sine utsagn.

 

Det sender jo også et sterkt signal til alle bloggere, nettdebattanter, facebookbrukere, twitrere osv osv om hva som er riktig og galt å skrive, og at politisk ukorrekte meninger ikke skal få diskuteres og debatteres.

 

Konsekvensene av dette er jo også at politisk ukorrekte samles i stadig mer politisk ukorrekte lukkede forum, slik at man får en større klekkeplass for kommende terrorister.

 

Er ikke i tvil om at resultatet av å blokkere politisk ukorrekte ytringer er mer politisk ukorrekt terror.

 

Så på elegant vis har man nå lagt enda en brostein mot neste terrorhandling.

 

Det er vel bare å gratulere med dagen :nei:

 

Jaggu på tide at den kom. Å ytre (draps)trusler mot noen har ingenting med ytringsfrihet å gjøre; det er rett og slett en straffbar handling.

Lenke til kommentar

Hva godt kommer det av at man "tar avstand" fra drapstrusler? Dette er på ingen måte en situasjon hvor "den som tier samtykker".

 

Faktisk så tror jeg det er slik det er. den som tier han samtykker.

 

En drapstrussel er ikke bare brudd på reglene her på forumet, men det er kriminelt i seg selvog noe som ikke bør forekomme, drapstrusler er ikke meninger og har ikke noe med ytringsfrihet å gjøre,og derfor bør alle som er vitne til en slik trussel gi klar beskjed om at slikt godtas ikke.

Vi burde ikke trenge lover og instramminger fra politikerne for å forstå at slikt ikke bør godtas.

 

Jeg forlanger ikke at alle i denne og andre tråder skal ta avstand fra det, jeg nevnte dette med draptrusselen her kun som svar på et innlegg.

Men en herinne har jo allerede sagt at han tar avstand fra slikt,og det burde egentlig alle gjøre, men jeg er slett ikke sikker på at alle gjør det så lenge det er personer de selv ser på som "ekstremister" av en eller annen type.

Og hva har så du gjort ?

Jo du så at jeg nevnte det og deretter kom du med et personangrep på meg. Jeg vet ikke hva andre får ut av det, men det forteller meg litt om hvilken person du er og hva du ville gjort om du hadde deltatt i den tråden.

 

I den nevnte tråden så var det en del som deltok, men kun en tok klart avstand fra drapstrusselen mot meg. Og det respekterer jeg ham for, selv om vi ellers er uenige i omtrevt alt.

 

Drapstrusler skal og bør vi ta avstand fra, og si klart fra at slikt ikke godtas, uansett hvem som blir utsatt for en slik trussel.

Vi burde ikke trenge noen politikere som forteller oss at dette er galt, disse politikerne bruker bare dette med å "stoppe drapstrusler" som unnskyldning for å innføre strengere lover i den hensikt å kneble oss alle og ta fra oss vår frihet, eller rettere sagt, det lille vi har igjen av frihet i dette landet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaggu på tide at den kom. Å ytre (draps)trusler mot noen har ingenting med ytringsfrihet å gjøre; det er rett og slett en straffbar handling.

'

Nei, det er ikke "på tide"

Vi burde ikke trenge slike lover og innstramminger fra politikerne. Politikerne vil alltid misbruke sin makt om ikke vi, folket, passer på.

Og når folk roper om slike innstramminger, så gir de samtidig politikerne mer makt over oss, som politikerne senere vil misbruke.

 

Drapstrusler er ikke vanlig, og egentlig ganske sjelden. Men når det skjer, så burde hver enkelt av oss ta avstand fra slikt, og gi klar beskjed om at dette fordømmer vi og at drapstrusler ikke på noen måte kan godtas, uansett hvem som blir utsatt for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...